• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Master III 180 nowy 2022rok RN17

Plasteeer

Użytkownik
Samochód
MERCEDES W221 3.0 CDI V6 VOLVO XC90 3.2 PB/LPG
Marka samochodu
Renualt Master III 180
Budżet/ile litrów
400 9L
Styl jazdy
Silnik
2,3
Data produkcji
2022
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
brak danych
Jakiego oleju wymaga instrukcja
RN17 0W20 , 5W30 , 5W40 , 0W40
Jaki olej masz obecnie
fabryczny castrol rn17
Witam
Kupiłem nowego mastera III jest to bus który 95% robi trasy 3-miasto - Hamburg -3 Miasto przebieg na miesiąc +- 8000km
auto posiada DFP oraz Ad-blue jest to naj mocniejsza wersja 180KM do której renault każe stosowac oleje z norma RN17
interwał 40 000 km ja planuje zmieniac do 20 000 km raz sam raz ASO.
Planuje zmienic olej teraz po przebiegu 4500km ( Pytanie bo kupiłem już shella Rn17 ze względu na pozytywną analizą na forum , lecz on zawiera modyfikatory tarcia takie jak Mo , pytanie jest takie czy mogę go zalac teraz po 4500km ? czy moze kupic cos bez ? ) . Następną wymianę planuje na +- 20 000 km więc ewentualnie jak teraz nie zaleje shella to wykorzystam go tu .
Więc w sumie mam 2 pytania czy shell ogólnie to dobry wybór do tego silnika ? I drugie czy może nie lepiej zalac po tych 4500km to samo co leje aso czyli castrola , lub jeszcze cos innego elf , eurol , itp ? Wszelkie wskazówki mile widziane
PS chodzi mi też po głowie jak auto lata głównie trasy czy może nie warto lac do niego cos 0w40 producent tez dopuszcza tą lepkosc. Auto będę trzymał przynajmniej 6 lat może dłużej czyli jakies 500-600 tys km więc zależy mi na dobrym oleju chroniącym silnik jak najlepiej. Dodatek Archoil 9100 też chce dodawac ale to też myślę dopiero od przebiegu 20 000 km
Pozdrawiam
Piotr
 
Neste Pro C2/C3 5w30 lub Elf Evolution Full Tech R 5w30.
 
to wlasciwie autorowi tematu nie poleciliscie zadnego innego oleju.
Wy się wykazujecie świetna znajomością olejów z rn17, więc nie konkuruję.
Oczywiście bez normy RN17 tylko jakąś ilsac bo normy producenckie są dla idiotów
Temat można zakończyć na stwierdzeniu, że 5w30 c3 wystarcza.
Natomiast że względu na gwarancję, musi być olej z rn17, bo nawet przepalona żarówka będzie pretekstem do odrzucenia gwarancji że względu na olej bez normy...
 
Póki jest gwarancja to musi być wszystko zgodne z instrukcją, najbezpieczniejsza opcja to olej serwisowy, tylko zmieniać sobie samemu między interwałami gwarancyjnymi.
 
Można mi zarzucać, że polecam Eurola bo go sprzedaje ale równie dobrze mogę odpowiedzieć, że lubię polecać oleje, które są gruntownie przebadane. A trzeba uczciwie przyznać, że żadna marka olejów na tym forum nie ma tak kompleksowych analiz jak Eurol. Do tego cenowo te oleje wychodzą bardzo dobrze biorąc pod uwagę stosunek cena/jakość. Dla mnie jest to decydujący czynnik bo jeśli produkt ma konkurencyjną cenę a analiza wypada dobrze lub bardzo dobrze to jest to dla mnie argument za tym aby taki produkt polecić. Prosze zwrócić uwagę, że ponad 90% moich poleceń Eurola dotyczy produków, których kompleksowa analiza jest na forum wiec łatwo można zweryfikować co polecam a cenę każdy sobie może sprawdzić. Eurol jest już tak popularny, ze szansa, że postronny czytający decydując się na Eurola kupi akurat u mnie są naprawdę niskie. A co do poleceń to zabawiłem się trochę w statystyka i zrobiłem szybki "risercz" 40 tematów dotyczących poleceń olejowych, w których się udzielałem. W sumie poleciłem natomiast 121 olejów, z czego tak naprawdę w aż 13 tematach nie poleciłem nic konkretnego ale również ujmuje je w statystykach bo się udzielałem i miałem okazję coś polecić jednak z jakiś wzgledów tego nie zrobiłem. Eurol faktycznie był najczęściej przeze mnie polecanym olejem i poleciłem go w sumie 23 razy co daje 57,5%. W takim ujęciu Saczi można powiedzieć ma rację. Ale biorąc pod uwagę 121 poleceń to polecenia Eurola stanowią zaledwie 19% wszytskich poleceń. Drugi jest Mobil z wynikiem 16 ( 13,2% i w sumie polecany w 40% tematów) czyli w sumie niewiele gorszym od Eurola , trzeci Ravenol z 10 poleceniami a czwarte Lotos wraz z Texaco 7 poleceń. W sumie w tych 40 tematach poleciłem oleje 22 marek. Lotosa poleciłem częściej niż Specola a Mobila +Lotosa dokładnie tyle samo razy co Eurola. 6 razy poleciłem oleje, których wogóle nie mam w ofercie (Aral. Amsoil, PMO). Jak by kogoś interesowało to Orlen poleciłem 4 razy i tyle samo Penrite oraz Neste natomiast 5 razy Motula.
Jest wieksza szansa, że polecę Motula lub nie polecę niczego konkretnego (w sumie 29) niż Eurola(23).
Zrobiłem to na szybko bo nie lubię być gołosłowny tylko opierać się na konkretach.
Co do samego Eurola to mozna powiedzieć, że jest to firma jakich wiele i po części się z tym zgadzam jednak jest to największy Holenderski "niezależny" producent, który blenduje oleje nawet dla 17 różnych marek w tym Valvoline, Xado, Eneos czy Neste (tak to nie pomyłka) a z tego co słyszałem to ich zakład jest jednym z najnowocześniejszych w Europie i mają bardzo dobrze rozwiniety dział laboratoryjny. Niektóre ich oleje są lepsze od większości konkurentów inne niczym szczególnym się nie wyróżniają ale trzymają pewien poziom a wyniki analiz bardzo mocno korelują z kartami. Byli kilka razy partnerem technicznym Toyota Gazoo Racing w Rajdzie Dakar. I z tego co wiem produkują tylko u siebie co jest dla mnie osobiście atutem.
Trzeba uczciwie oddać, że Importer Eurola wpakował niemało kasy w zrobienie tych kilku analiz, które są dostępne na forum. Zresztą sam miałem w tym swój udział. Jak dotąd tak kompletnej ani jednej analizy nie udało się na tym forum zrobić. Oczywiście można stwierdzić, że zawsze może być bardziej zaawansowana analiza, która pokarze jeszcze więcej, z drugiej strony wiele osób lansuje (po niekąd słuszny) pogląd, żeby nie opierać się na parametrach zawartych w karcie technicznej. W sytuacji, kiedy producent okresla w karice pewne minimalne parametry a nie mamy niezaleznych analiz to trudno się na czymś konkretnym opierać. Analiza cząsteczkowa z tan/tbn tak naprawdę w wielu przypadkach daje tylko potwierdzenie tego jaki pakiet dodatków zawiera olej co najczęściej można wywnioskować bez robienie analizy (oczywiście jak ktoś się na tym zna jak np. Kolega Włyszkow). Czytając polecenia czasami zastanawiam się skąd bierze się przekonanie, ze olej x jest lepszy od oleju y skoro nie ma analizy oleju x a dane z karty niczego nie pokazują a jak już to coś dokładnie przeciwnego. Ja rozumiem, że można być z różnych względów uprzedzonym do marki lub mojej skromnej osoby ale proponuje czasami trochę bardziej obiektywnego i szerszego spojrzenia, którego niestety w bardzo wielu przypadkach brakuje. I żeby nie było to nie jest zarzut do nikogo.
Uważam, że aby forum poszło w dobrym kierunku to potrzebna jest wieksza liczba kompleksowych analiz i dopiero na ich podstawie wyciąganie dalej idących wniosków. I wyniki tych analiz powinny być szeroko omawiane i komentowane a także tłumaczone dla mniej obeznanych osób, które chcą się czegoś dowiedzieć bo nie każdy jest specjalistą w dziedzinie interpretowania wyników analizy olejowej. Proponuję aby namówić przedstawicieli producentów, importerów bądź dystrybutorów aby jeśli sami nie chca zrobić takiej analizy to aby ją chociaż współfinansowali. Prager to zrobił z Eurolem i jeszcze z Repsolem więc jest pole do popisu dla innych i pokazanie swoich produktów. I uprzedzając Pragera sam namawiałem, choć najwieksze zasługi ma kto inny z tego forum w tym temacie. Namawiałem tez kilku innych ale na razie bez rezultatu a analizę Specola zrobiłem na własną rękę i na własny koszt. I zawsze chętnie się dołożę do ciekawej analizy. Pozdrawiam
 
@tomek evo , ja bym się tym gadaniem mocno nie przejmował jestem na tym forum myślę ponad 2 lata i dużo przeglądam tematów i czytam dużo twoich wypowiedzi i zazwyczaj wnoszą dużo do danego tematu. Nawiązując już konkretnie do tego Eurola z rn17 masz na jego temat jakąś opinie ? Biorę go pod uwagę jak również mobila 3000 RN oraz tego Elfa Full tech-r ewentualnie Eneos bo wychodzi dobrze cenowo , lecz myślę gdyby nie gwarancja to bez chwili namysłu zalałbym go Mobil 1 esp 5w30 lub 0w40 x3 i to pewnie będzie drogoa na okres po gwarancyjny 😁
PS jeszcze tak przeglądając teraz stronę Eurola znalazłem Eurol Actence RNT 5W-30 który parametrami teoretycznie wypada lepiej jak tak Elance
 
Last edited:
Idąc tokiem tego że pewnie po gwarancyjnie i tak pójdzie mobil ESP zamówiłem Moblia 3000 Rn 5w30 cenowo jest ok . Nie ma nigdzie jego analizy ale patrząc na analizy które przeglądam od lat także na oil club ru mobile zawsze trzymają poziom więc myślę warto spróbowac i tak będę chciał jak pisałem wyslac do archoila próbkę tego shella oczywiscie udostępnię wynik na forum. Mobila także w planie mam analizowac ale tak po 15tys km
 
Back
Top