• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Master III 180 nowy 2022rok RN17

Plasteeer

Użytkownik
Samochód
MERCEDES W221 3.0 CDI V6 VOLVO XC90 3.2 PB/LPG
Marka samochodu
Renualt Master III 180
Budżet/ile litrów
400 9L
Styl jazdy
Silnik
2,3
Data produkcji
2022
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
brak danych
Jakiego oleju wymaga instrukcja
RN17 0W20 , 5W30 , 5W40 , 0W40
Jaki olej masz obecnie
fabryczny castrol rn17
Witam
Kupiłem nowego mastera III jest to bus który 95% robi trasy 3-miasto - Hamburg -3 Miasto przebieg na miesiąc +- 8000km
auto posiada DFP oraz Ad-blue jest to naj mocniejsza wersja 180KM do której renault każe stosowac oleje z norma RN17
interwał 40 000 km ja planuje zmieniac do 20 000 km raz sam raz ASO.
Planuje zmienic olej teraz po przebiegu 4500km ( Pytanie bo kupiłem już shella Rn17 ze względu na pozytywną analizą na forum , lecz on zawiera modyfikatory tarcia takie jak Mo , pytanie jest takie czy mogę go zalac teraz po 4500km ? czy moze kupic cos bez ? ) . Następną wymianę planuje na +- 20 000 km więc ewentualnie jak teraz nie zaleje shella to wykorzystam go tu .
Więc w sumie mam 2 pytania czy shell ogólnie to dobry wybór do tego silnika ? I drugie czy może nie lepiej zalac po tych 4500km to samo co leje aso czyli castrola , lub jeszcze cos innego elf , eurol , itp ? Wszelkie wskazówki mile widziane
PS chodzi mi też po głowie jak auto lata głównie trasy czy może nie warto lac do niego cos 0w40 producent tez dopuszcza tą lepkosc. Auto będę trzymał przynajmniej 6 lat może dłużej czyli jakies 500-600 tys km więc zależy mi na dobrym oleju chroniącym silnik jak najlepiej. Dodatek Archoil 9100 też chce dodawac ale to też myślę dopiero od przebiegu 20 000 km
Pozdrawiam
Piotr
 
Myślę, że w tej dawce i w tej formie Mo bezie miało pomijalny wpływ na dotarcie silnika ale Kolega Włyszkow będzie wiedział lepiej. Nie wiem czy w tym wypadku nie dolał bym Archoila dopiero po 40 tys a nie po 20 bo te silniki się jeszcze po 20 tysiącach układają. Shell to dobry wybór ale nie trzeba się do niego ograniczać wiec inne marki tez można brać pod uwagę. Co do lepkosci to bym się trzymał raczej 5W30. 0W40 może być dobrym pomysłem tylko jak auto jest mocno i długotrwale obciążane co w praktyce w Twoim przypadku oznacza jazdę powyżej 140 km/h na autostradzie. Przydatny mógłby być pomiar temperatury oleju w warunkach autostradowych i to najlepiej latem ale obstawiam, że nie ma sensu stosowania wyższej lepkości niż xW30. Przy wymianach co 20 tys i takim trybie eksploatacji te 500-600 tys. powinieneś zrobić bez remontu nie tylko silnika ale też turbiny a jak od czasu do czasu zalejesz coś na wtryski albo bedziesz coś stosował regularnie to i układ wtryskowy powinien dotrwać w oryginale. Pamiętaj od ad blue zwłaszcza w zimie ale 2-3 kółka obrócisz zanim będzie za mało. Nie docieraj ze stałym obciażeniem zwłaszcza na tempomacie. Te kilka pierwszych tysiecy lepiej różnicować obciążenie silnika i obroty. Przez pierwsze kilka-kilkanaście tysięcy spalanie moze być nawet o pond 1l większe potem powinno spaść.
 
Dzięki Tomek silnik już ma te 4500 . Zrobiłem nim sam pierwsze 700km moim zdaniem te najważniejsze ( własnie z różnymi obrotami obciążeniem itp ) a pozniej już pojechał w trasę więc wymianę będę robił w tym tygodniu. To zobaczę czy Włyszkow się jeszcze wypowie co o tym sądzie jak także będzie tego zdania że można to wleje tego shella . No właśnie auto nie ma raczej lekko co prawda założyłęm ogranicznik na 130 km/h ale na autostradzie na pewno tak go trzymają no i auto zazwyczaj jezdzi z pełnym obciążeniem pod te 3500kg .
 
Shell jest OK. Ale zobacz na Eneos Ultra-R 5w30. Do kupienia jeszcze za ok140 /4L. Wchodzi Ci na wymianę 9L więc spokojnie co 20 tys km wymiana wytrzyma. Szczególnie w trasie.

Ja bym na razie AR nie wlewał. Dopiero tak jak napisałeś po 40 tys. Ale to najlepiej napisz maila do @wlyszkow to Ci doradzi (odpisuje na maile, bo już korzystałem)

RN17 to jest olej C3 więc póki ekologia sprawna, to na takim bym jezdził. Mam Mastera z 2014 roku i jeździ na Neste C4 ( silnik po remoncie, auto specjalistyczne do przewozu piskląt, kupione z padniętym motorem) ale tam norma RN720
 
Last edited:
@wlyszkow czekamy na opinie specjalisty myślę że warto by napisac o tym na forum to będzie dla potomnych
@Jacek Cz też miałem już 2 mastery z teoretycznie tym samym silnikiem jeden był z 2012 roku sprzedałem przy przebiegu 420 tys silnik chodził bardzo dobrze wszystko orginalne turbo wtryski zero problemów drugi 2016 tego niestety kierowcy zajechali przy 430 tys nie zauważyli że pękł wąż i go przegrzali zrobiony remont i dalej jezdził oba były użytkowane także na oleja RN0720
ten nowy podobno ma zmodyfiowany osprzęt ( tamte nie miał np Ad-blue) i podobno tylko ten 180 konny ma wymóg stosowania normy RN17 tak mi powiedziało ASO jak go odbierałem . Mi tak naprawdę zależy na tym aby to auto służyło jak najdłużej :)
 
Last edited:
Ja bym chyba obawiał się utraty gwarancji (oby nie było takiego zagrożenia) w związku ze stosowanie niedozwolonych dodatków w okresie gwarancji i nic nie dodawał. Skrócenie interwału o połowę, przy sposobie eksploatacji wydaje się sporym odciążeniem silnika.
 
Tej utraty gwarancji to bym się osobiście nie obawiał ale to temat na osobną dyskusję. RN17 wszedł dopiero od wersji 180. 170, 165 i poprzednie miały RN0720. Ad blue był już w 170 i z tego co kojarzę w 165 też.
Post automatically merged:

 
Niestety w najnowszym Masterze silnik poza pojemnością ma niewiele wspólnego ze starym silnikiem. I z tego co mówią użytkownicy jest bardziej awaryjny. Podobnie jak bliźniacze konstrukcyjnie 1.5 w Kangoo, 2.0 w Traficu (zamiast 1.6). Problemy z AdBlue potrafią się pojawiać po 40tys km. Czujniki od DPF zgrupowane po 3-4 w jednym. Do tego sterownik SID321 którego nie da się jeszcze zgrać/wgrać a więc i wyeliminować SCR/DPF/EGR.
Tak tylko slyszalem. Obym nie miał racji... i Twój Master latał bezawaryjnie.
 
Olej zmieniony wlany ten shell , wrażenie na wolnych obr. ciszej ale na wyższych jak by głośnie bardziej metalicznie.... Więc coś czuje przy 20 000 możliwe że pojdzie cos innego
 
Według mnie silnik chodzi źle na tym shellu a po 1 trasie od wymiany tzn 1700km olej zrobił się bardziej czarny jak ten co miał przejechane 4500km od nowości.... Więc dla świętego spokoju chce zmienić tego Shella tylko na co ?
@tomek evo co innego myślisz można tu wlać żeby było bardzo dobrze ?
 

Attachments

  • IMG_20221015_132515.jpg
    IMG_20221015_132515.jpg
    6 MB · Odwiedzin: 123
Last edited:
To że olej zrobił się czarny, to chyba nie jest wyznaczniki jego słabej jakości. Może poprzednik zostawił brudy, które Shell rozpuścił?
W wielu dieslach olej jest czarny chwilę po zalaniu, jakby nie był wymieniony.
Masz nowy silnik który się układa/dociera więc i odgłosy jego pracy i pewnie spalanie będą się zmieniać.
 
Wg mnie tym bardziej warto zrobić płukankę
 
@Waldi może jestem przewrażliwiony ale wolę dmuchać na zimne . I też się nad tym zastanawiałem że możesz Shell zrobił robotę po orginalnym oleju lecz przed zmianą oleju była zastosowana płukanka postojowa na 20min
@apede była zastosowana przy zmianie na Shell.
Ogólnie cały czas w sumie od początku chodzi mi po głowie zalanie go czymś 0w40 producent dopuszcza taki olej
Dodaje jeszcze zdjęcie jak olej wyglądał po około 2400km od nowości bo przed zmianą sama nie zrobiłem zdjecia
 

Attachments

  • Screenshot_2022-10-15-15-36-00-183_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2022-10-15-15-36-00-183_com.miui.gallery.jpg
    1,6 MB · Odwiedzin: 94
  • IMG_20220925_182100.jpg
    IMG_20220925_182100.jpg
    4,4 MB · Odwiedzin: 98
Mobil 0w40 ESP X3. Nie jest tani, ale to naprawdę dobry olej
 
Jakbyś zmieniał olej na nowy, to jesteś w stanie zostawić próbkę 100ml? Może byśmy zrobili analizę przepracowanego?
 
Jasne spoko, ale może będzie odpowiedz na pytanie czy zaczernienie to tylko efekt estetyczny czy oznaka czegoś „złego”.
Taki tylko pomysł - może nie będzie zainteresowanych by spróbować odpowiedzieć na to pytanie.
 
Kurcze, to jest przecież diesel, olej musi ciemnieć. To że fabryczny nie ściemniał tak szybko nie znaczy że ten jest gorszy. Castrol, a przynajmniej ten RN17 ma to do siebie że właśnie nie robi się czarny, tylko czerwony/bordowy, więc może dlatego wydawało się ze nie jest czarny. Dla świętego spokoju możesz zmienić olej, silnik się jeszcze układa, nie zaszkodzi, ale podejrzewam że czego byś nie zalał to będzie tak samo. Co mogę powiedzieć, możesz spróbować z Motulem RN17, też mamy analizę, wyszło ok,bedziesz miał porównanie. Na pewno do każdej wymiany plukanka LM, AR2820, czy Oilsyn. Możesz też pokusić się o analizę oleju przepracowanego, żeby okrelic sobie odpowiedni interwał. Możesz też zarzucić jakiś dodatek do oleju, ale to raczej po gwarancji (wczesniej na własne ryzyko) i przy przebiegu co najmniej 20 tys. km żeby silnik byl już dotarty.
 
@orzeszpole myślę że może pobiore faktycznie próbkę żeby może też dla swojej ciekawości dowiedzieć dlaczego olej tak szybko zrobił się czarny i czy przypadkiem się może już nie poddał.... Już raz miałem przypadek z Shell że silnik na Shell chodził zdecydowanie najgorzej niż na innych olejach był to w mb w203 2.2 CDI u mojego kolegi i był to helix h8 5w40 i on też nie zrobił na nim pełnego interwału zlał go po 5000km bo silnik wyraźnie chodził głośniej i praca była mało przyjmna co nie znaczy że olej nie spełnial swojejgo zadania a lane tam był wszystko od totala przez Valvoline mannola fusha itp i na shellu było najgorzej akustycznie.
Olej zmienię napewno dla świętego spokoju szkoda że nie ma jakiegoś mobila 1 z tą normą rn17 bo to był by mój wybór ogólnie z tą normą rn17 nie ma za dużo wybór i nic do mnie nie przemawia wierzyłem w tego Shella no ale na ten moment mi nie pasuje zobaczę jak będzie na czymś innym i może pozniej spróbuje jeszcze shella
A gdyby tak zalać go mobil 1 5w30 esp? No nie ma normy rn17 ale jest C3a normy VW i MB no a ASO i tak nie wie co było ją przyjadę na wymianę
 
Back
Top