• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Pytanie do znawców motoryzacji co obstawiacie może być zepsute :)

A akumulator nie jest po prostu slaby/stary/rozladowany?
 
Nie, jest nowy ma pare msc i parametry ma „wzorowe”
 
Akumulator wymieniłem praktycznie zaraz po zakupie(auto kupiłem w tym roku
Jakiej adaptacji nie trzeba przeprowadzić?

Jak skasujesz te błędy to pojawiają się na nowo?
 
Tylko na klemie minusowej jest czujnik ale był on już wymieniony.
To jest czujnik od BMS, robiłeś mu adaptację po wymianie akumulatora? Jeżeli nie, to jakich parametrów nowy akumulator by nie miał, BMS cały czas jest zaadaptowany pod stary akumulator. Mało tego, bo nowy może przez to nie być też poprawnie ładowany.
 
@Triumphator w starszych Renówkach nie koduje się akumulatora po wymianie. Nie wiem jakie dokładnie auto ma autor tematu ale np. u mnie (2013r.) mam to ustrojstwo przy klemie minusowej, akumulator AGM i przy jego wymianie nic nie kodowalem (nawet nie ma takiej opcji w Clip).
 
Jak skasujesz te błędy to pojawiają się na nowo?
Pojawiają się ponownie jak przejadę się jakiś kawałek. A błąd start stop skasowałem i nie wrócił jeszcze.

Też właśnie słyszałem że nie koduje się Aku w clio iv.

Dziwne te błędy są ponieważ auto jeździ normalnie. Dziwnie działa to inteligentne ładowanie ale tak ponoć ma być.

Zdjęcie co mi wysłał mechanik. On rozkłada ręce.

18C87C63-E3B7-47B7-A59D-AB925D856D3E.jpeg
 
To jest czujnik od BMS, robiłeś mu adaptację po wymianie akumulatora? Jeżeli nie, to jakich parametrów nowy akumulator by nie miał, BMS cały czas jest zaadaptowany pod stary akumulator. Mało tego, bo nowy może przez to nie być też poprawnie ładowany.
Nowy akumulator tylko przez chwilę będzie ładowany starą strategią. BMS jest inteligentny i widzi że akumulator ma lepsze parametry techniczne i dostosuje ładowanie.
 
Niedługo trzeba będzie płyn do spryskiwaczy kodować albo mu robić adaptację. :)
 
@luckyboy nie do końca, bo sam sobie nie zresetuje wartości czasu pracy, ilości cykli, przez co będzie błędnie wyliczał np. SoP, SoH i źle dobierał CCL.
 
Panowie a podpowiedzcie proszę, bo w moim 1.6 HDi coś od kilku dni hałasuje i zajrzałem dziś pod maskę i drga napinacz oraz dzwięk jest cykliczy (KILK) - więc obstawiam jego i teraz pytanie czy brać kpl pasek i napinacz z DAYCO czy jest sens dopłacać do INA lub SKF
 
A koło pasowe po zdjęciu paska będzie nadal hałasować? Czy tylko pod obciążeniem paska?
 
Bez paska hałasować nie musi ale jak będziesz miał zdjęty pasek to namacasz co jest uszkodzone. Praktycznie przyczyną hałasu może być wszystko w układzie paska. Od koła pasowego po przez napinacz, sprzęgło alternatora czy klimy .
 
A jak sprawdzić koło pasowe,klime,alternator po zdjęciu paska. Recznie czy zapalic auto bez paska zeby pracowal i nasluchiwać. Tak z ciekawości pytam 🙂bo może sam bym sobie tak sprawdził co w trawie piszczy
 
Bez paska sprawdza się ręcznie i "ocznie" .
 
W niektórych autach na kołach pasowych jest ostrzeżenie, żeby nie uruchamiać bez założonego paska. Więc trzeba uważać żeby nie popsuć sprawnego koła. Bo pewnie praca bez obciążenia im nie służy w niektorych silnikach.
22-23-05-005.jpg
 
Last edited:
Nowy pasek i napinacz i na razie cisza, zobaczymy co będzie dalej
 
Chyba masz podobnie jak ja?

 
No dokładnie tak, ale teraz po założeniu nowego napinacza i paska jest na razie cisza, długo juz z tym jeźdizsz?
 
Back
Top