• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Pytanie do znawców motoryzacji co obstawiacie może być zepsute :)

Polaczylem sie z torque lite. Bledow brak. Z interesujacych rzeczy to znalazlem odczyt sondy lambda. Samego afr nie moglem znalesc. Odczyt sie wachal od minus 20 do zera a przy przegazowce dochodzil do 40. Niestety nie pamietam jednostki. No i nie umialem w zaden sposob przesunac wykresow ze srodka. Czy torque pro daje wiecej odczytow ? Da ustawic wykresy obok siebie ?
 
Odlacz przeplywomierz (zapali sie check engine, nie przejmuj sie tym) i pojezdzij z odpietym, sprawdz czy spalanie sie zmniejszylo. Jesli nic sie nie zmieni, to mozna uwazac, ze przeplywomierz dziala ok.
 
Ok, wlasnie bie znalazlem tej informacji. Sorry.
 
Dobra jakies inne rady ? Czaszczenie przepustnicy ? Ktos wie gdzie ona jest trzeba zdjac obudowe filtra powietrza ? Czy cos wincej ?
 
Panowie, proszę o pomoc. Wymieniony tylny zacisk hamulcowy. Zauważyłem, że felga od wewnątrz robi się tłusta. Po zdjęciu koła i wyczyszczeniu wszystkiego, odpaliłem silnik i nacisnąłem mocno kilka razy hamulec. W miejscu oznaczonym żółtą strzałką pojawił się płyn w ilości około jednej kropli.

Czy pomiędzy śrubę mocującą elastyczną końcówkę przewodu hamulcowego do zacisku, powinienem włożyć dodatkowo podkładkę miedzianą?

Mam 2 podkładki. Ta po lewej stronie, oznaczona na niebiesko, była razem z zaciskiem. W zasadzie były 2 takie podkładki i jedną dałem już pomiędzy metalową końcówkę przewodu a główkę śruby mocującej, zastępując, będącą tam wcześniej starą podkładkę. Natomiast została mi ta jedna i tu pytanie czy wsadzić ją pomiędzy metalową końcówkę przewodu a zacisk? Pierwotnie nie było tam podkładki lub jej nie zauważyłem.

Mam jeszcze jedną podkładkę miedzianą, tzw. dmuchaną, nieco większą od tych miedzianych, które były razem z zaciskiem. Na zdjęciu obrysowana na biało. Czy lepiej założyć tą dmuchaną podkładkę pomiędzy zacisk a metalową końcówkę przewodu elastycznego?

Ostatnia rzecz, jakim momentem dokręcać śrubę mocującą - łączącą zacisk i końcówkę przewodu elastycznego? Honda Civic 8, 2006r. Hatchback.


Zacisk od góry.jpg


Podkładki miedziane.jpg
 
Ja bym wymienił przewód na nowy , jeśli przylgnia jest skorodowana to nie uszczelni , a wyglada na lekko stary.
Tak powinna być uszczelka podkładka aluminiowa .
Do aluminium daje sie aluminium by miedź nie wchodziła w rekację.

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Po obydwu stronach złącza banjo, tj. od zacisku, jak i główki śruby, powinna być podkładka. Nie dmuchana, zwykła, płaska.

Tak to powinno wyglądać:
index.php
 
Dziękuję za pomoc. 👍 Wymiana elastycznych przewodów również się szykuje. To jedynie obawiam się odkręcania połączenia elastycznego z metalowym. Ale już je regularnie oczyszczam z korozji.
 
Nie za bardzo "czuje" temat w tym zagadnieniu, dlatego kieruje pytanie do Was: czy z chłodnicy EGR jest możliwe przedostawanie się spalin do układu chłodzenia silnika ? Czy jest to zależne od konstrukcji danej chłodnicy EGR ? Jeśli tak, to jakie objawy mogą być zauważalne, poza ewentualnym wzrostem ciśnienia w układzie chłodzenia silnika ? Czy jest możliwość wykonania testu czy takowa nieszczelność występuje w chł. EGR ? Pomijam kwestie badanie płynem odbarwiającym się pod wpływem spalin, chyba że aby pomiar tą metodą był adekwatny to silnik musi być np. pod większym obciążeniem, na zimnym, ciepłym, czy poprostu zwykły pomiar na postoju.
Z góry dziękuje ze wszelkie inf.
 
Dziękuję za pomoc. Wymiana elastycznych przewodów również się szykuje. To jedynie obawiam się odkręcania połączenia elastycznego z metalowym. Ale już je regularnie oczyszczam z korozji.
To zaopatrz się w mini palnik lub opalarkę tylko nią łatwiej coś przypalić dookoła.
Palnikiem grzejesz nakrętkę przewody metalowego i rozkręca się jak złoto. Oczywiście później dobrze odpowietrzyć.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
 
Panowie, cieknie uszczelniać przy rozrządzie. Wymiana niby prosta, lecz zestaw ma dwa lata i pytanie czy wymienić tylko uszczelniacz czy też pasek, bo całości chyba nie ma sensu. Dodam że wymiana rozrządu przypada za 3lata. Jakiej firmy uszczelniacze kupić? Ering, corteco?
 
Focus mk2 1.6 TDCi bez DPF, bez dwumasy. Od początku ładna równa praca, po 2 latach bujanie silnikiem na wolnych obrotach, niewidoczne na obrotomierzu. Głównie do osiągnięcia temp. roboczej. Odpalanie na zimno daje wrażenie pracy na 3 cylindrach, aczkolwiek w obecnej temp. otoczenia świece programowo nie załączają się w CR - zatem odpada, że któraś niedomaga, poza tym brak białego dymu jak przy takich sytuacjach, brak też czarnego jakby lał któryś wtrysk.
Na Forscanie brak błędów. Nie ma niestety możliwości w tym modelu podglądu prawidłowości działania wtrysków (w tym korekt).
EGR zdaje się pracować, co widać w podglądzie, acz na sztywno siedzi wartość 49% zadanej wartości (pozostałe jak położenie zaworu itp. zmieniają się w zależności od naciśnięcia gazu).
MAF sensor wskazywał jakieś absurdalne dane jak temp. zasysanego pow. 35 st. - po wyczyszczeniu prawidłowa + - 15 st.
Robiłem wszystko na oślep: spray do czyszczenia turbiny (ciut zaolejenia), wymiana przepony odmy ze sprężynką, preparat do wtrysków. I....to wszystko minęło na ponad rok... teraz wróciło, czynności powtórzyłem, ale brak efektu.
Przekopałem nasze i zagraniczne fora, zero konkretów. Nawet jak się rozgrzeje to pracuje miodzio 5-10 minut i znów bujanie (zero odchyłów wtedy na podglądzie live forscanu) minimalnie obroty, ale w granicach błędów odczytu.
Długo z tym walczyłem i doszedłem (być może błędnie), że winą jest zbyt wysoki stan oleju, przedostanie się par oleju do przepływki i na stronę zimną turbiny, a po przepaleniu tej mazi wszystko się stabilizowało, ale w tej chwili moja teoria zdaje się padać.
Ktoś z Szanownych miałby może jakąś inną teorię do sprawdzenia?

No i wisienka na torcie: zaczęło się ok. 100 km po dolaniu środka do czyszczenia DPF - może przypadek, ale wspomnieć muszę.
 
Po co wlewać środek do czyszczenia dpf gdy to brak? 🤔

W oplu za falowanie w 99% przypadków odpowiada regulator ciśnienia tzw zawór SCV. Masz możliwość sprawdzenia ciśnienia paliwa na listwie CR?
 
Zacznij od próby przelewowej wtrysków.
Kontrolka nie sygnalizuje zawsze pracy świec, HDI potrafią na chwilę się dogrzewać i przy 30 stopniach w lecie nie sygnalizując tego na desce, wiem, miałem Fokę MK2 z takim silnikiem i miałem dołożoną diodę bezpośrednio ze złącza zasil. świec 🙂.
Sprawdź sobie też ForScanem ciśnienie na listwie wtryskowej, zadane do rzeczywistego, bo potrafią czujniki ciśnienia na listwie szwankować i albo są spore rozbieżności, albo rzeczywiste ciśnienie mocno skacze na odczytach.
A i spróbuj przed odpaleniem odpiąć MAF, żeby ECU korzystało tylko z wartości MAP. Serio, spróbuj nawet, jeśli komp wskazuje Ci poprawnie wartości z przepływki 🙂.
 
Last edited:
Sprawdzę jak to wygląda. Dziwne tylko, że na długo problem pożegnałem i jakoś powrócił.
 
Last edited by a moderator:
@soszo to podgląd z Forscana na wolnych obr.
 

Attachments

  • IMG_20221026_174705.jpg
    IMG_20221026_174705.jpg
    4,3 MB · Odwiedzin: 64
  • IMG_20221026_174803.jpg
    IMG_20221026_174803.jpg
    4,3 MB · Odwiedzin: 57
Back
Top