• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Pytanie do znawców motoryzacji co obstawiacie może być zepsute :)

Nie znam się ale faktycznie tutaj jest sztywne koło bez sprzęgiełka. Kiedyś w audi 1.8t zmieniałem sprzęgiełko więc raczej różnią się budowa oba koła. Przejrzałem intercars oraz różnie aukcje i różne alternatory były. Nie zdziwię się jak jest różnica między made in japan a "franca" a moja to ta druga.
Miałem w planach sam ściągnąć i dać do firmy do sprawdzenia ewentualnie zmiany łożysk itd. Nie czuje się chyba na siłach sam tam grzebać hmm..
 
@Pedros nie brnij już. Nie musisz mnię uświadamiać jak działa kolo i jak je sprawdzić bo wiem to. Tyle że w opisywanym przypadku go po prostu nie ma.
 
CA5B535E-3DA5-4114-9DF5-1A0C4BB1F021.jpeg
 
A ten dalej swoje. Nie widzisz na filmiku że wystaje ośka i nakrętka?
 
Byłem pewien że sprzęgło jednokierunkowe wygląda inaczej. Zawsze myślałem że tak wygląda stałe koło. Intercars tez pokazuje że są dwa typy alternatorów z sprzęgłem oraz zwykłym kołem

 

Attachments

  • 20220601_111302.jpg
    20220601_111302.jpg
    2 MB · Odwiedzin: 62
  • 20220601_111310.jpg
    20220601_111310.jpg
    1,8 MB · Odwiedzin: 64
Last edited:
Masz tam stałe koło ile razy mam to jeszcze powtorzyć? Sprawa jest do ogarnięcia w warsztacie w 1 dzień a przez fora tydzien.
 
Saab 9-3 2.0 Turbo.

B207R olej w dolocie… silnik suchy, wszystkie łączenia dolotu suche.

Turbo? Spływ turbo wzrokowo w porządku. Zawór PCV nowy, vacuum nowe. pozostałości po puszczającym vacuum? Na bagnecie brak podciśnienia, tylko lekko chlapie olejem przy odkręceniu korka wlewu oleju.

Na interwał 10kkm dolewam od 1 do 1,5 litra oleju.
 

Attachments

  • 5B0D6CA5-4F65-4BC0-9DEF-184607D602B5.jpeg
    5B0D6CA5-4F65-4BC0-9DEF-184607D602B5.jpeg
    1,7 MB · Odwiedzin: 73
  • D3CEBF75-F759-4662-A5C5-498A4BD2BF68.jpeg
    D3CEBF75-F759-4662-A5C5-498A4BD2BF68.jpeg
    1,3 MB · Odwiedzin: 63
  • 88AEAEF8-FA4A-486F-B42A-7241DB2D19D2.jpeg
    88AEAEF8-FA4A-486F-B42A-7241DB2D19D2.jpeg
    872,7 KB · Odwiedzin: 72
Kiedy ostatnio tam zaglądałeś? Generalnie każdy "dmuchany" będzie miał, mniej lub bardziej zaolejony dolot. Jeżeli masz tam w dolocie kałużę tego oleju, no to lipa, ale jeżeli masz tam lekką mgiełkę na elementach to normalna sprawa przy turbo.
 
Bardziej maź wyschnięta. Na rozgrzanym zero dymu, na zimnym ponoć puści bączka niebieskiego po 8 godzinach pracy( kolega z pracy zauważył). Rano pod domem nie zauważyłem. Rok temu przy wymianie uszczelnień kolektora i przepustnicy oraz zaworku pcv było podobnie. Tylko wkurza mnie ten pobór oleju. W sumie zaczęło się branie oleju po przejściu z 5w40 na 0w40 i może tu jest problem.
 
Jeżeli to tylko taki nalot i nie cieknie olej złączami w dolocie to zostaw to. Żeby mieć tam całkowicie sucho to być musiał odłączyć odmę od dolotu. Rzucę przykładem z ciężarówek te które mają odmę wyprowadzoną w atmosferę mają dolot suchutki jak pieprz nawet z 1mlnkm na blacie i nie ruszanej turbinie. Większość nowoczesnych z recyrkulacją ma w dolocie mokro.
 
Chłopaki, jakie oznaki dają zniszczone tuleje wahacza wynikające z nieprawidłowego montażu wahacza (dokręcenie na podnośniku)? Niedawno oddawałem auto do mechanika, żeby wymienić całe wahacze (Lemforder) i po 2-3 tys. km. przy niskich prędkościach (ruszaniu, zatrzymywaniu się, manewrowaniu na parkingu - generalnie przenoszenie masy), słychać coś w rodzaju skrzypienia/strzelania. Ja podejrzewam właśnie, że mechanik z lenistwa dokręcił wszystko na podnośniku i tuleje szlag trafił. Oddałem auto na diagnozę do innego mechanika, stwierdził że to górne mocowania wahacza, ale wsłuchując się w to na zewnątrz auta, dźwięk ewidentnie dochodzi z dołu. I mam teraz zagwozdkę - ufać "specjaliście", czy zaufać własnemu przeczuciu i szukać innego "specjalisty"?
 
Wg objawów które opisujesz - któraś ze śrub mocujących wahacze jest poluzowana.
 
Last edited by a moderator:
masz osłonę pod silnikiem ?
 
masz osłonę pod silnikiem ?
Hehe, bingo. Mam, a właściwie miałem. Nagrany dźwięk się pojawił, gdy wracałem ze świeżo zakupionym samochodem do domu i, nie powiem, napędziło mi to trochę stracha ;)

IMG20220530130038.jpg
 
@DjStar To raczej nie obstawiam dokręconych wahaczy na podnośniku i zerwanych tulei. Tam są tylko przednie tulejki skrętne, ale one są gumowe i siedzą w gumą w wahaczu. Nawet przy źle skręconym wahaczu same się ułożą po postawieniu auta. Tylne tuleje są w poziomie i dla nich nie ma znaczenia kiedy będą skręcone. Do kontroli wszystkie śruby (tuleje, sworznie) i górne mocowania amorków, bo tam się lubią poduszki wybijać.
 
@Kaczorek79 Śruby skontrolować pod kątem tego, czy są dokręcone? Inny mechanik też podejrzewał mocowania amortyzatora, ale dałbym sobie rękę uciąć, że dźwięk dochodzi z dołu/okolic wahacza właśnie
 
Back
Top