• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Pytanie do znawców motoryzacji co obstawiacie może być zepsute :)

Tak, sprawdzić śruby wahacza i sworznia.
 
Hej,

mam taki problem ze niedawno skoczylo mocno spalanie z 7 lub 8 do okolo 12 w miescie, nie da sie zejsc ponizej 10 nawet na 10km odcinku(wciaz duze miasto) komputer pokazuje ze bez wcisnietego gazu jest 0.0. Filtry i olej zmienione z rok temu zmienialem 2 cewki i komplet swiec, mialem dziurawy tlumik ale juz to mam ogarniete, bledow brak, mechanik rozlozyl rece...

Jakies pomysly ? Silnik BUD. nie chcialbym w ciemno wymieniac sond lambda.
 
przejedź się w traskę jakąś i zmierz spalanie, w mieście za dużo zmiennych i zbyt krótkie odcinki
 
Jak masz dostęp do prostego skanera OBD i aplikacji Torque lub podobnej to sprawdź AFR, korekty krótko i długoterminowe i ogólnie przeskanuj pod kątem błędów.
 
Spoko sprobuje a to nie jest tak ze vw tylko vcdsem da rade sie polaczyc ?
 
Podstawowe dane są dostępne przez OBD i to dotyczy większości pojazdów od określonego roku produkcji. VCDS to diagnostyka dla grupy VAG i tam pewnie jest więcej parametrów.
 
VCDS Lite chyba zawsze jest w "pełnej" (o ile lite można tak w ogóle określić) wersji.
 
Bywają pełniejsze
 
Przepustnica, lambda, mapsensor po przepływomierza masowego ten silnik nie ma.

To nas interesuje na początku
Ja u siebie czasem widzę błędy w VCDS a na zegaraz nie ma żadnej kontrolki

Później live data z jazdy i szukanie nieprawidłowości

Ale dalej to już szklana kula
 
Witam Fiat Punto 1,4 8v 2016 r przebieg 110tys km, po wymianie kompletnego sprzęgła sprzęgła w ASO Fiata , sączy się olej ze skrzyni biegów(łatwo poznać że to przekładniowy). Auto wracilo do ASO w celu weryfikacji wycieku, jednak panowie w serwisie idą w zaparte twierdząc że to nie olej przekładniowy lecz silnikowy, sugerując mi że padł uszczelniacz wału korbowego wycenili na 1,5 tyś zł całość (lecz przed wymianą sprzęgła silnik góra i dół było sucho). Doradźcie jak to z nimi rozegrać, gdyż jakoś nie chce mi się wierzyć że uszczelniacz się rozszczelnił po wymianie sprzęgła. Wg mnie ewidentnie nie przyznają się do błędu wciągając mnie w kolejne koszty. Prośba o poradę.
 
Musisz wiedzieć na 100 %, że to przekładniowy olej. Wtedy bierzesz rzeczoznawcę PZM, z jego opinią idziesz do Rzecznika UOKiK, następnie z pismiem z UOKiK wracasz do ASO.
 
Olej przekladniowy zwykłe ma specyficzny zapach.
 
tak ale u mechanika podlaczali Vaga i nie bylo zadnych bledow. Bede probowac sie polaczyc i pyknac testowa trase, w jedna strone z klima w druga bez ...
 
tak to bylo pierwsze podejrzenie, i mechanik sprawdzal czy ok i mowil ze ok :) ale po jezdzie porownam temperature felg tez
 
Warto zdemontowac i zobaczyc czy cos w nim nie lata. Pewna oznaka jest też wysypujący się z puszki pyl. Nie osłabł Ci ten wóz?
 
Back
Top