• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Pytanie do znawców motoryzacji co obstawiacie może być zepsute :)

FRP trzyma Ci się w miarę stabilnie?
Odłączałeś MAF?

Nie cyka Ci swoją drogą nic przy wtryskiwaczach? Może Ci zaczyna podkładki przedmuchiwać?
 
Ciśnienie 37 MPa przy 790rpm wydaje mi się za wysokie. Jest stabilne?
Opel miał 24 MPa, ford z tego co znalazłem na forum powinien mieć 26 MPa

Edit: temperatura cieczy chłodzącej 37st to chyba wartość ciśnienia może być prawidłowa.
 
Last edited:
Ta wartość 49 z drobnymi przy EGR First Learnt...trochę mnie zastanawia bo siedzi "na sztywno" bez względu na temp. i obroty.
Postaram się dziś MAF odłączyć. Ciśnienie na szynie rośnie wraz ze wzrostem obrotów nawet do 50Mpa.

Przychodzi mi do głowy też teoria, że:
- poprawiło się na rok bo po prostu EGR zablokował się pewnego pięknego dnia w pozycji zamkniętej, a lejąc dodatek do DPF go trochę odblokowałem i przydusza od startu silnik spalinami (przepływka przesyła prawidłowe parametry),
- przepływka przesyła błędne parametry na EGR,
- walnięty MAF i EGR razem,
 
@Triumphator odłączyłem MAF - zero zmian w pracy silnika, nawet checka nie wywalił. Aczkolwiek ponoć trzeba się kawałek przejechać. Na testerze po podłączeniu do pracującego silnika wyskoczyły błędy oczekujące:
P0100: Mass or Volume Air Flow Circuit
P0102: Mass or Volume Air Flow Circuit Low Input
Czyli ECU odnotował jego brak. Po wyłączeniu silnika i podpięciu testera błędów brak.

Ponadto po każdym wyłączeniu silnika słychać, że działa samooczyszczanie EGR - kilkukrotne klikanie klapy "góra/dół".
 
Ponadto po każdym wyłączeniu silnika słychać, że działa samooczyszczanie EGR - kilkukrotne klikanie klapy "góra/dół".
Tak ma być, po zgaszeniu silnika jest procedura oczyszczania EGR.
 
Przedmuchów brak, nic nie cyka specjalnie głośniej/inaczej. Zostało jeszcze coś do sprawdzenia?, coś przeoczyłem?
 
Zacznij moze od filtra paliwa?
Wymień, a stary sprawdź czy nie ma brokatu, czyli mikro opiłków z pompy CR .
Te nano opiłki są wklepywane w iglice wtrysku i ta staje się nie szczelna , wtrysk leje i dzieją się cuda , a potem dziura w tłoku.
Zacznij diagnostyke od strony paliwowej.
Weź kogoś z kompem i w drogę , wtedy zobaczysz jakie cisnienia listwy pod obciążeniem , oraz inne parametry

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Mam problem z Clio IV 1.5DCI 2013r diagnoza Pyclip pokazuje 3 błędy, co ciekawe auto jeździ normalnie i nic nie swieci na desce. Auto sprawdzało już 3 elektryków i rozkładają ręcę.

Akumulator wymieniłem praktycznie zaraz po zakupie(auto kupiłem w tym roku)

Czujnik klemy minusowej wymieniony i bez zmian.

Również jest błąd „przekaźnika rozrusznika” a auto odpala normalnie za każdym razem…

-Czujnik natężenia prądu akumulatora 12V
-Moduł odłączający akumulator.

8356F733-F56B-4CFB-B043-C6F7BCD02FD0.jpeg

Nie miał ktoś z Was podobnego problemu?
 
Last edited:
Może coś z masą, przewodem masowym? Raz styka, raz nie?
 
Renault lubi mieć 1 bezpiecznik przy akumulatorze w fajnym miejscu. W Megane 3 jest on z tyłu za akumulatorem w bloku bezpieczników na klemie + pod gumowym kapturkiem i odpowiada m.in. za czujnik na klemie - i moduł akumulatora. Nie widać do w ogóle. Jak się nie wie że tam jest ciężko na niego wpaść.
IMG_20221108_203601.jpg
 
Myślę że tak, w dusterze też mam tego typu baterię na klemie.
 
A Teraz a propos zapachów. Czasami, ale bardzo rzadko, czuję w aucie zapach jak z szafy u babci wyłożonej tabletkami z naftaliną przeciwko molom, coby nie zżarły kożucha i wełnianego płaszcza. Zapach ten utrzymuje się w środku kilka minut i znika. Nie wiem czy to gdzieś ode mnie, czy zaciągnięty po drodze. Nic takiego w samochodzie nie wożę. Czy to może być coś od klimy, jakiś czynnik tak śmierdzi? Spotkał się ktoś już z takim zjawiskiem?
 
Nie, babcia już obiadu nie ugotuje... Zapach pamiętam z dzieciństwa. Zdarza się to sporadycznie i rzadko, może od 3-4 lat, kilka razy tylko i w różnych miejscach. Może jakiś dodatek do paliwa zajeżdzą naftaliną? Albo ktoś wozi pod maską przeciw kunom? W kabinie jest dość dobrze wyczuwalny, choć krótko.
 
Moze przejezdzasz przeznjakies miejsce w swojej miejscowości, gdzie taki zapach jest?
 
Nie, zapach pojawia się losowo. Jak się już pojawi, to mam wrażenie, że gdzieś ode mnie, bo jest dość intensywny, ale nic mi tu nie pasuje... Do tej pory nic się nie zepsuło, więc to może czysty przypadek? Pytam, bo może ktoś kiedyś miał podobnie i odkrył przyczynę.
 
Myślę że tak, w dusterze też mam tego typu baterię na klemie.
Niestety u mnie na klemie + nie ma zupełnie nic. Tylko na klemie minusowej jest czujnik ale był on już wymieniony.

Dzisiaj rano pojawił się tez błąd:
Obwód modułu sterowania układem start stop.

Już straciłem sporo kasy na elektryków co nic nie znaleźli…
 
Back
Top