• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Pytanie do znawców motoryzacji co obstawiacie może być zepsute :)

A koło pasowe po zdjęciu paska będzie nadal hałasować? Czy tylko pod obciążeniem paska?
Koło pasowe jeśli się guma rozwarstwi to pp udezeniu jest dzwiek jak w pokrywke. A gdy trzyma to zadzwoni jak metal .
Nie wiem jak to dokkadniej wyjaśnić.
Żeby hałasowało to musi być już dobrze rozwarstwione, wtrdy traci osiowość , czasem widać jak sie kiwa na boki.
U mnie w jednym aucie 1,9JTD nie dawalo oznak poza slizganiem paska wieloklinowego mimo , że był wymieniony na nowy.

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Jakby ktoś był ciekawy to już nie jestem taki zadowlony z tego zestawu INA, pasek piszczy na zimnym, lekko się nagrzeje i przestaje...
Pasek made in Poland i oznakowany INA, nic innego na nic nie ma napisane
 
INA kiedyś była dobra zresztą wszystko kiedyś było lepsze. Ja słyszałem że teraz najlepszy jest pasek Continental ale to tylko znajomi mechanicy z dalszej rodziny mówili 🙂
 
Tylko, że to nie na 100% wina paska. Może napinacz słaby, może rolka alternatora zużyta.

Założyłem paski Ina do micry i nic mi tam nie piszczy.
 
To, że Twój pasek nie piszczy, nie znaczy, że u mnie nie może być wina paska, poza tym potwierdziłem diagnozę zakładając stary pasek i cisza ;)
 
...
 

Attachments

  • orca-image-685316491.jpeg
    orca-image-685316491.jpeg
    86 KB · Odwiedzin: 64
Myślałem, że to jakiś lep do paska żeby nie piszczał 😁
 
Postanowiłem wczoraj sprawdzić w Dacii czy wszystko jest ok, bo dawno tego nie robilem i okazało się że jest jedno DTC.
Nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości. Przebieg który jest pokazany przy błędzie jest dokładnie taki jak w momencie skanowania, więc błąd wyskoczył w chwili skanowania.
IMG_20221211_101051.jpg



W Google nic konkretnego nie ma, ktoś coś?
 
Takie cos?
Window Power Master Circuit Short to Ground
 
Jakby ktoś był ciekawy to już nie jestem taki zadowlony z tego zestawu INA, pasek piszczy na zimnym, lekko się nagrzeje i przestaje...
Pasek made in Poland i oznakowany INA, nic innego na nic nie ma napisane
...@soszo ...

Miałem tak samo w 1,9jtd pasek piszczy no to nowy i napinacz z nową rolka ... Skręcam kierą, a ten nowy dalej piszczy (pompa wspomagania obciąża).
Na reklamację , to mówili , że kamyczki łapie , czyścicli rowki w kolach pasowych drucianką , nie pomogło, to kazali kupić koło pasowe alternatora....
Za 2 tygodnie kolo pasowe dwumasowe , spadło bo guma się okroiła. Prawidłowa nazwa tego koła to tłumik drgań skrętnych.

Dlatego pisałem sprawdzic koło pasowe wału bo gdy guma zmeczona to nie trzyma wymiaru i kolo robi taki mimośród, czyli pod naciskiem sie guma ugniata i ten 1-2 mm jest mniejszy promień.
Niektóre mają blaszki wygięte i zaczyna terkotać .

Koło pasowe do wymiany i tyle.

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Ostatnio padło sprzęgiełko alternatora, alternator ma przebieg 315.000km

Zastanawiam się czy wymienić samo sprzegiełko czy wrzucić nowy alternator? Na oddawanie obecnego do regeneracji nie mam zbytnio czasu, bo to zejdzie u mechanika pewnie 3 dni.

Co radzicie?
 
Sam musisz przekalkulować. Znasz żywotność tych altków? Jak na spokojnie trzymają ładowanie do 500 000km a Ty nie robisz 50 000 rocznie to zostaw skoro działa. Zależy też jaka jest cena takiego nowego lub po pełnej regeneracji.
Ja do swojego gruza zaplaciłem jakoś niecałe 300zł za taki full odnowiony i to jeszcze się trafiła wersja 140A zamiast 120, ale mój był po prostu zużyty. Ładowanie do dziś mam 14,6V.

Jak masz sprawny, szczotki i inne elementy mają jeszcze zapas na setki tys kilometrów to zostaw go i rób po taniości bez zbędnego topienia kasy
 
IMG_20221217_124631.jpg

Czemu na mrozie wysuwaja spryskiwacze do reflektorów? i nie da je cofać z powrotem. One cofa ale po godzinie jazdy, ale po nocy znow sa wysuwane oba na maksa. Wczesniej tak nie było.
 
Zeby nie zamarzly pod oblodzenien i umozliwialy spryslanie reflektora.
Co ciekawe w A6 wysuwaja sie, a u mnie w A5 nie... Nie ma tu konsekwencji.
 
Z ciekawostek jeszcze, jak mi letni plyn zamarzl, to na reflektory psikal, a na szybe nie 🤣
 
@tomek1986 fabrycznie zwykle składane są na sucho, ja już robiłem kilka sztuk w Fordach i w Audicach, zawsze składałem na smar silikonowy i nikt się jeszcze z uwagami nie zgłosił. U siebie profilaktycznie wyciągałem ze zderzaka i potraktowałem je suchym smarem, również znacznie lżej zaczęły pracować, pytanie na jak długo, jak staną to zrobię standardową operację z silikonowym. Polecam tutaj Prounol, jest trochę rzadszy niż np. CX-80.
 
Pytanie do magików. Coś mi mocno tłucze przy zjeżdżaniu z progów zwalniających, albo przy jeździe po nierównościach. Byłem w SKP i w sumie dalej nic nie wiem - jedynie tylne tuleje w wahaczach już nieco wybite, ale stwierdził, że to nie to.
Raczej z tyłu hałas dochodzi. Podniosłem sobie auto na podnośniku i wykryłem osłonę kata, że się zbiodegradowała - ogarnąłem, oraz brakowało kilku blaszek mocowania osłony termicznej - ogarnięte. Już myślałem, że przestało pukać, ale dzisiaj przy rano przy większym mrozie dalej.
Może to być od zużytych wieszaków wydechu? Wymieniałem komplet rękami mechaników, ale oczywiście zauważyłem, że są miękkie
 
Back
Top