• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
A w "afryce" to przyjdą i Ci dom spala. Co to za argument? Własność prywatna, jest wlasnoscia prywatna.
Jesli tam podchodzimy do tematu, to rownie dobrze mogę podejsc na ulicy i komus pobrudzic farba kurtke, przeciez to tylko nakrycie wierzchnie, nic sie nie stanie jak będzie pobrudzone.

Nawet jesli uwazamy auto, ze to tylko przemdiot użytkowy. To bank, lub leasingowdawca tak nie uwaza. I podczas przegladu Tobie wyceni naprawe lakiernicza. Ty im powiesz, ze to tylko "narzedzie pracy", a oni "a to tylko rachunek za lalierowanie".
Może w tym problem w Polsce? Chociaż zachód także leasinguje samochody, to chyba nie na taką skalę no i jest zupełnie inne podejście leasingodawców, przynajmniej tam gdzie miałem możliwość dopytać co i jak. Nie traktują ich też jak symbolu statusu więc po prostu olewają. Nikt gwoździa przez filc wbijać nie będzie żeby młotka nie porysować i z samochodami jest tak samo. Nikt specjalnie nie niszczy, ale nikt też specjalnie nie uważa. Puknie to puknie, życie toczy się dalej.
 
Dzisiaj rano w drodze do pracy zaświeciła mi się w Fordzie informacja ze pozostały dystans do przejechania na paliwie wynosi 0 km, więc po pracy zatankowałem sobie na Orlenie benzynkę 95, do drugiego odbicia weszło 46,5 litra. Dolałem do tego jakoś ok. 45-46 ml Oilsyn Petrol DNA. Przy okazji jak już tam byłem to dolałem LPG do pełna, bo miałem jakoś pół baku, weszło 26 litrow, jak zawsze dolałem AR6200 kilka ml, nie wiem dokładnie ile, może 3, a może 5.

Dalej w drodze powrotnej odwiedziłem paczkomat gdzie czekał na mnie filtr powietrza do Dacii, zamówiony na znanym portalu za 42 zł. Wyleciał oryginał montowany w fabryce, jeszcze nigdy nie wymieniany, założyłem Mahle/Knecht, na szczęście made in Germany, ku mojemu zaskoczeniu z dodatkową warstwa. Co ciekawe, oryginał Meca cały był zrobiony z takiej jakby waty, a Mahle jest z bibuły. Planuję wymianiac filtr powietrza co druga wymianę oleju, czyli co 20 tys. km. Teraz trochę się spóźniłem, bo przejechane mam 24 tys. więc kolejna wymiana przy 40 tys. km.
 

Attachments

  • Screenshot_2022-12-14-16-08-36-344_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2022-12-14-16-08-36-344_com.miui.gallery.jpg
    1,1 MB · Odwiedzin: 68
  • Screenshot_2022-12-14-16-08-32-102_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2022-12-14-16-08-32-102_com.miui.gallery.jpg
    979,4 KB · Odwiedzin: 65
  • Screenshot_2022-12-14-16-08-22-458_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2022-12-14-16-08-22-458_com.miui.gallery.jpg
    969,5 KB · Odwiedzin: 60
  • Screenshot_2022-12-14-16-08-19-837_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2022-12-14-16-08-19-837_com.miui.gallery.jpg
    938 KB · Odwiedzin: 59
  • Screenshot_2022-12-14-16-08-16-878_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2022-12-14-16-08-16-878_com.miui.gallery.jpg
    944,3 KB · Odwiedzin: 56
  • Screenshot_2022-12-14-16-08-04-947_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2022-12-14-16-08-04-947_com.miui.gallery.jpg
    1001 KB · Odwiedzin: 62
  • Screenshot_2022-12-14-16-08-12-108_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2022-12-14-16-08-12-108_com.miui.gallery.jpg
    973 KB · Odwiedzin: 60
  • Screenshot_2022-12-14-16-07-59-035_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2022-12-14-16-07-59-035_com.miui.gallery.jpg
    879,5 KB · Odwiedzin: 55
  • Screenshot_2022-12-14-16-07-55-261_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2022-12-14-16-07-55-261_com.miui.gallery.jpg
    822,2 KB · Odwiedzin: 55
  • Screenshot_2022-12-14-16-07-39-165_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2022-12-14-16-07-39-165_com.miui.gallery.jpg
    1,2 MB · Odwiedzin: 68
Żep to już klasyk, należą mu się żółte blachy ;)
Za sam silnik V8 takie auto objalbym szczególną ochroną :) Za dużo chrapiących sztucznie uturbionych bardzo wysilonych R4 jeździ. R3 też popularne.

Żep to "dziedzictwo kulturowe" czy jakoś tak... :p
PS. Przepraszam bardzo - ja NOx nie emituję. :p
V8 to muzyka dla uszu no i ekologia. Silnik przecież nie jest obciążony więc ma lżej i tym samym nie emituje szkodliwych gazów :D
Zazdroszczę fury. Obok CC mieć takie V8 w garażu...
 
Heh to tyle samo co u mnie w tylnej belce 😂😂😂


Dziś będzie połowiczna wymiana G13 na G12EVO. Się naczytałem już jakiś czas temu, że ten G13 jest nieudany, a potem sobie zdałem sprawę, że mój ma już 5 lat i że rozrząd trzeba robić w 2023 bo już czas. Płynu na raz ani na dwa razy się nie da zmienić w całości, więc teraz sobie wleje jedną porcję, niech się porządnie wymiesza, a potem przy nowym rozrządzie się wymieni jeszcze raz.
View attachment 14552
G13 jest straszny, jeszcze do tego zbiorniczek w VAG na MQB z dopiskiem "mit silkat". Pierwsze co zrobiłem po zakupie, to kupiłem zbiorniczek płynu chłodzącego z ASO z najnowszym nr katalogowym, który już tego woreczka "herbaty" (silkatu) nie ma. Te torebki pękają zazwyczaj w przedziale 3- 5 lat i granulat krąży z płynem chłodzącym zatykając nagrzewnice. Zaczyna się niewinnie- słabe ogrzewanie po stronie pasażera, później utrata grzania całkowicie. Czasami da się jeszcze uratować płukając układ, ale zazwyczaj kończy się to wymianą nagrzewnicy. U mnie po 3 latach całe szczęście woreczek jeszcze był cały, ale zamieniłem zbiornik i płyn na G12 EVO. G13 ma inny problem- wytrąca osad z bloku silnika powodując szybkie problemy z pompą wody- wyciekami przez otwór drenażowy (przez osad uszkadzający uszczelnienie pompy), albo przycinaniem się osłony wirnika pomp w Vagach. Dzieje się to po około 80 000km. U mnie pompa wytrzymała 82 000 do momentu problemów z tą przesłoną :) Pierwsza wymiana rozrządu w raz z pompą przewidziana jest w moim silniku po 210 000 km :) Brak słów, trzeba na prawdę interesować się teraz motoryzacją aby nie narobić sobie kosztów. Przycinająca się osłona- to przegrzanie silnika, nie ma obiegu płynu. Dobrze że wyłapałem to od razu po pierwszym przekroczeniu 90 stopni na wskaźniku, bo pewnie żona nie zwróciłaby nawet uwagi. Oczywiście po zdemontowaniu pompy, osłona nie trzymała już nawet geometrii w osi.
 
Zamieniłem kola stronami na tylnej osi wspomagając się jedną letnią, które nie dawno paliłem za 300€ .
Sory za brudne auto, za 2 dni autostrada 1200km to nie na sensu myć.
Tak bedzie na wiosnę wyglądał
3603877f967b8253111254dd01071dde.jpg


Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Obczailem, ze spod zakretki obudowy filtra ojelu plynie sobie olej.... Za słabo dokrecilem? Nowy oring mogl byc zly?
IMG_20221214_171706.jpg
 
Wymieniłem na obydwie osie: tarcze Zimmerman Coat Z + klocki Galfer Sport
 
Śnieg pięknie pada wiec sprawdzam połączenie 2,0 TDi i 4x4 😁😁😁
Post automatically merged:

Temperatura Ok, to można cisnąć dalej 😎
 

Attachments

  • 2BA32614-0C87-4CB2-86B7-AC60CB13E218.jpeg
    2BA32614-0C87-4CB2-86B7-AC60CB13E218.jpeg
    1,3 MB · Odwiedzin: 112
Sory za brudne auto
Chyba brudnego auta nie widziałeś, od miesiąca się zbieram na mycie ale jeszcze nie było takiej pogody żeby mi nie pozamarzało tu i ówdzie.
 
Wymieniłem na obydwie osie: tarcze Zimmerman Coat Z + klocki Galfer Sport
ciekawy jestem tych tarcz bo u mnie na tyle się nie sprawdziły tyle że nie były Coat Z
 
Teraz Twoje zycie stanie sie premium, kolejny bak zatankuj na stacji Amic, tam widzialem paliwo 95 PRO.
 
Ale ja diesla mam .Na amicu też tankuje. Akurat nie potrzebuje upremiumowywać sobię życia paliwem .

Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
 
Uzupełniłem ca. 3 l zimowego Sonax Extreme. Mix letniego i koncentratu z k2 się kończył już
 
Ja tam do benzyny 95 dodaje 6900 lub oilsyn petrol dna ,żeby mieć pewność ,że paliwo jest dobre w baku natomiast z każdego innego premium w motoryzacji się szybko wyleczyłem. Szajs chiński za duża kasę i marketing. Nigdy już produktów premium ,pro ,hiper ,super nie kupie. Kiedyś byłem głupi i wierzyłem. Teraz mam wywalone na nich 🙂
 
@STREAM-HD standardowe żeliwne tarcze powinny wytrzymać ok 600 a chwilowo 800 stopni bez odkształmikcania się, więc najpierw klocki się poddadzą zanim tarcze "padną". Pomijam nieprawidłowy montaż lub wadliwy odlew, który odda naprężenia w wysokiej temp.
 
Ja tam do benzyny 95 dodaje 6900 lub oilsyn petrol dna ,żeby mieć pewność ,że paliwo jest dobre w baku natomiast z każdego innego premium w motoryzacji się szybko wyleczyłem. Szajs chiński za duża kasę i marketing. Nigdy już produktów premium ,pro ,hiper ,super nie kupie. Kiedyś byłem głupi i wierzyłem. Teraz mam wywalone na nich 🙂
Można też we wtorki na shellu tankować ich V-power 95 w cenie zwykłej 95 i analogicznie w czwartki diesla. Tym sposobem niby masz premium w cenie zwykłego :)
 
Do Pandy wleciał zamiennik tylnej wycieraczki - całe metalowe ramię z haczykiem na U oraz pióro wycieraczki, zestaw kosztował 31zł, a jak przyszedł to się okazało że jest w całości zrobiony przez firmę Motgum :) Bardzo pozytywne wrażenia, jest cicho i ładnie zbiera, oprócz samej góry gdzie szyba jest mocno zakrzywiona ale to było do przewidzenia. Wreszcie nie trzeba się martwić że gówniana plastikowa wycieraczka porysuje szybę zbierając przy tym 20% powierzchni i wydając przeraźliwy pisk. Jak ktoś ma Pandę II 169 to zdecydowanie polecam, mogę podliknować aukcję we wiadomości prywatnej. Załączam też zdjęcie oryginalnego szitu.
 

Attachments

  • 1671227839533.png
    1671227839533.png
    1 MB · Odwiedzin: 82
  • 1671227848426.png
    1671227848426.png
    763,4 KB · Odwiedzin: 83
  • 1671227856369.png
    1671227856369.png
    1,5 MB · Odwiedzin: 81
  • 1671227951904.png
    1671227951904.png
    657 KB · Odwiedzin: 85
Back
Top