D
Deleted member 6544987
Go艣膰
Jak @tomek evo to prze偶yje...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Z butelki z 'ATOM'Doda艂em do pierwszego postu wyniki testu NOACK.
Przecie偶 to przewidzia艂em i nie jest to dla mnie 偶adne zaskoczcenie. Zaskoczenie by by艂o jak by wynik by艂 gorszy od Eurola. Obstawia艂em 9,0-9,5 a ile finalnie wysz艂o bo co艣 nie widz臋?Jak @tomek evo to prze偶yje...
Na jakiej podstawie piszesz, 偶e Eurol SL to nizsza p贸艂ka? Bo wybacz ale zupe艂nie si臋 z Tob膮 nie zgadzam. Zr贸bmy kompletn膮 analiz臋 Lotosa i Motula to b臋dzie o czym dyskutowa膰 bo na postawie 2 wybranych parametr贸w nie ma co budowac ca艂ej narracji. R贸wniez dobrze mog臋 napisac, 偶e Mobil 1 ESP 5W30 to w stosunku do Eurola Syntence 5W30 ni偶sza p贸艂ka bo ma te same parametry gorsze. Opieraj膮c si臋 o dost臋pne dane to Eurol ma wiekszo艣c parametr贸w por贸wnywalnych albo nawet lepszych zar贸wno od Lotosa jak i Motula wiec wyja艣nij mi prosz臋 na czym opierasz swoj膮 teori臋?Ej no we藕
Lotos Synthetic Plus to 偶adne cudo tylko olej spe艂niaj膮cy normy, mog膮cy konkurowa膰 z olejami zachodnimi w tej klasie takimi jak chocia偶by Motul X-Cess.
Eurol SL to ni偶sza p贸艂ka, "na si艂臋" stawiany wy偶ej ni偶 powinien si臋 znajdowa膰.
Problem polega na tym, 偶e nie mamy analizy Lotosa (takiej jak Eurola) a opieranie si臋 wy艂膮cznie na normie 229.3 vs 229.5 nie jest decyduj膮ce. Meguin Super Leichtlauf 5W40 te偶 spe艂nia tylko 229.3. Zreszt膮 gdyby Eurol deklarowa艂 229.5 to by wcale du偶o nie nagina艂 bo w badaniu sher stability wysz艂o w wide艂kach dla normy a noack wyszed艂 10,2 wiec praktycznie w granicach b艂臋du pomiaru. Eurol to jest do艣c tani olej i nikt go nie stawia obok Meguina czy Ravenola VST. Wi臋kszo艣膰 konkurent贸w w podobnych a zwykle wy偶szych cenach nie jest lepsza a cz臋sto gorsza. Z analiz taki Motul, Valvoline czy Total nie wypadaj膮 lepiej a nawet bym powiedzia艂, 偶e nieco gorzej. To s膮 wszystko por贸wnywalne oleje, kt贸re r贸偶ni膮 si臋 nieco od siebie. Eurol SL 5W40 ze wzgleu na sk艂ad jest typowym przedstawicielem starej szko艂y i jak s艂usznie zauwa偶y艂 Paba to jest nieco grubsza "40" bardziej dopakowana ZDDP+molibdenem natomiast lotos celuje chyba w troch臋 nowsze konstrukcje. W jednych silnikach lepiej sprawdzi sie Lotos a w innych Eurol. Oba s膮 na tle konkurencji tanie i to jest zaleta w przypadku ich obu (cho膰 zale偶ny od aktualnych promocji czy 藕r贸d艂a zakupu).Przede wszystkim chodzi o norm臋 MB229.5 vs MB229.3
Opieraj膮c si臋 o analiz臋 rosyjsk膮 to eurol SL ma chyba tylko wy偶szy TBN. W pozosta艂ych wypada nieznaczie ale jednak gorzej.