@STREAM-HD zależy jak chcesz to wszystko zrobić, "od oka", czy dobrze, ale ja nie wiem, czy jestem dobrym wzorem, bo mam swoje odchyły i raczej mocno biorę sobie do serca swoją pracę.
Ogólnie u mnie, czy to w samochodach, czy motocyklach, cały serwis elektryki wygląda na zasadzie:
- rozpięcie złącza
- mycie IPA
- suszenie sprężonym powietrzem
- zaaplikowanie smaru do styków (np. electricx od CX-80, ja używam Kluberlectric, ale mam do niego po prostu dostęp bo inaczej jest w ch... drogi)
- połączenie złącza.
Akumulator:
- czyszczenie klem (zazwyczaj używam włókniny ściernej)
- przetarcie IPA
- montaż klem
- zabezpieczenie smarem (może być electricx, może być smar silikonowy, możesz nawet zdzielić klemy ocynkiem na zimno
, ale Wurth ma bardzo fajny, dobrze penetrujący spray do zabezpieczania klem)
Połączenia masowe i połączenie rozrusznika:
- czyszczenie połączeń - tutaj już zazwyczaj do głosu dochodzi dremel, albo wkrętarka i szczotka, głównie żeby doczyścić miejsce styku do gołego metalu, często element jest lakierowany, a styk odbywa się tylko przez gwint śruby.
- oczywiście IPA
- skręcanie
- i podobnie jak w przypadku klem, preferuję spray Wurtha, ale ocynk też wchodzi w grę, dobrze, grubo, żeby zabezpieczyć tak samo połączenie, jak i oszlifowany metal. Tutaj smaru nie stosuję, tylko właśnie bardziej twarde zabezpieczenie że względu na chociażby samą lokalizację i dostęp do wielu styków masowych na karoserii.
Robię taki serwis tak naprawdę raz, miałem już kilka wehikułów u siebie na takim spa i nawet po 8 latach pomagałem wymieniać akumulator koledze, wszystkie połączenia wyglądały perfect. Trochę trzeba się przy tym orobić, ale u kumpla w seacie udało się parę Amper na rozruchu urwać
. W motocyklach ludziska zadowoleni, bo nagle spadki napięć na złączach regulatorów napięcia nie są takie straszne i jednak nie trzeba dokładać przewodu do ładowania akumulatora. A i w takim Mondeo jak posiadam, ja nie mam problemu z gnijącymi złączami reflektorów, a to jeden z czołowych tematów na każdej grupie użytkowników, ciekawe co na to mogło wpłynąć?
.