• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
@ozzy1979 No i... dostępność, jak to z każdą przemysłową chemią w detalu ;)
Orapi ma dobrą chemię do elektryki, to akurat fakt, a dobra specjalistyczna chemia kosztuje, to samo jak Kluberlectric. Ale do samochodu, żeby zabezpieczyć klemy, wystarczy zwykły smar silikonowy, ewentualnie electricx z CX80, przy okazji można sobie wszystkie złącza w samochodzie/motocyklu przelecieć, nie obrażą się więcej niż na pewno, nie trzeba tutaj przemysłowych środków od razu stosować :).
 
Wymieniłem dziś pompę wody (Hepu), napinacz i rolkę prowadzącą paska rozrządu (ina), pasek rozrządu (Contninental). Koło zmiennych faz wymieniałem 30kkm temu i jest w idealnym stanie. Pompa miała już luzy promieniowe -wyczuwalne, rolka prowadząca też miała luzy i szumiała, napinacz na upartego można by zostawić. Wymiana rozrządu w moim V70II to lajtowa robota. Przy okazji zabrałem się za wymianę uszczelki pod podstawą termostatu i to dało mi popalić że ledwo się ruszam.. Dostęp beznadziejny. Dopiero po zdemontowaniu pompy wspomagania udało się wymienić uszczelkę. Na koniec wymieniłem końcówkę drążka od strony pasażera. Jutro wymienię od strony kierowcy, ustawię zbieżność i tyle. Robiłem jakieś tam zdjęcia ale chyba nie ma sensu dołączać.

Aaa, okazało się że jedna z cewek zapłonowych ma popękaną obudowę- miałem zapasową więc wymieniłem.
 
Po roku padły szybko po sobie żarówki, H7 GE +130%. Żeby było śmieszniej zapasowa padła po tygodniu, rok w bagażniku ją wykończył.

Założyłem osram cool blue intense. Świecą fajnie, zobaczymy ile pożyją.
 
GE nie są zbyt trwałe, przynajmniej takie mam o nich zdanie, pod tym względem najlepiej wypadał Osram original raz nieistniejący już Tungsram, wszelkie pro/ultra/night vision/extra light/+150% itp marketingowe nazwy omijam szerokim łukiem, trwałość 6 do 12 miesięcy.
 
Mam Philipsy Xtreme Vision Ultra, wcześniej miałem bez Ultra. Drogie ale świecą dobrze. Kupiłem z pełną świadomością ich krótkiej żywotności. Jednak żeby wykorzystać potencjał ich krótkiego życia układ optyczny musi być w dobrej kondycji. W swoim volviaku zregenerowałem plastikowe klosze szlifując i lakierując powierzchnię żywicą akrylową dwuskladnikową (żadne tam czajniczki itp)
U córki w Astrze nie zdążyłem ( przed jej wyjazdem za granicę) zregenerować kloszy ale włożyłem Philipsy Extreme Vision. Było znacznie lepiej z doświetleniem drogi ale bez mega rewelacji. Tu więcej na temat regeneracji lamp https://pfmrc.eu/topic/86293-montaż...anie-praktyczne-techniki-modelarskiej/page/2/
 
@ozzy1979

Do klem stara szkoła to wazelina techniczna bez kwasowa i nic lepszego nie ma , ale marketing swoje robi.

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
nic lepszego nie ma
Rozumiem, że pracujesz przy urządzeniach elektroenergetycznych, serwisujesz je i mówisz to wszystko, jak zwykle, na podstawie doświadczeń, a nie tylko gadasz sobie od rzeczy? ;)

Odkrył potężny spisek, przemysł go nienawidzi 🤣.

Żeby nie było, gwarantuje Ci, że piszesz znowu brednie na temat, o którym nie posiadasz bladego pojęcia ;).
 
TTka będzie zadowolona 😉
IMG_20230113_221241.jpg

IMG_20230113_221254.jpg

IMG_20230113_221306.jpg

IMG_20230113_221319.jpg
 
Do smarowania czego?
Przede wszystkim styków i połączeń elektrycznych.
A tak serio, sztuka dla sztuki, nie widzę sensu.
Ale zdajesz sobie sprawę, że jeżeli coś nazywa się smarem, nie zawsze jego podstawową funkcją jest smarowanie? W tym przypadku chodzi np. o zabezpieczenie, ochronę przed utlenianiem, poprawę przewodności, tak elektrycznej, jak i cieplnej, ochronę styków przed prądami łączeniowymi etc, etc, i akurat w przeciwieństwie do niektórych, z doświadczenia wiem, jak duże różnice potrafią być pomiędzy różnymi smarami.
Czy sztuka dla sztuki? Akurat w przypadku pojazdów, w których instalacja elektryczna narażona jest na pracę w różnych niesprzyjających warunkach, zabezpieczenie styków może zapobiec wielu kosztownym problemom i z racji narażenia na warunki zewnętrzne i różnego rodzaju mniej, lub bardziej agresywną chemię i prądy jakie potrafią przepływać w niektórych obwodach, byle jaki środek może nie wystarczyć.
 
A powiedz co Ty polecasz do klem i styków w aucie? Ten nowy aku co kupiłem ma bieguny delikutasnie zaszerokie do klem i się to porysowały przy siłowym naciąganiu jedno na drugie. Bym z chęcią to szlifnął teraz i zabezpieczył smarowidłem sprawdzonym. Przy okazji punkty masowe i połaczenia też.
 
@STREAM-HD zależy jak chcesz to wszystko zrobić, "od oka", czy dobrze, ale ja nie wiem, czy jestem dobrym wzorem, bo mam swoje odchyły i raczej mocno biorę sobie do serca swoją pracę.
Ogólnie u mnie, czy to w samochodach, czy motocyklach, cały serwis elektryki wygląda na zasadzie:
- rozpięcie złącza
- mycie IPA
- suszenie sprężonym powietrzem
- zaaplikowanie smaru do styków (np. electricx od CX-80, ja używam Kluberlectric, ale mam do niego po prostu dostęp bo inaczej jest w ch... drogi)
- połączenie złącza.

Akumulator:
- czyszczenie klem (zazwyczaj używam włókniny ściernej)
- przetarcie IPA
- montaż klem
- zabezpieczenie smarem (może być electricx, może być smar silikonowy, możesz nawet zdzielić klemy ocynkiem na zimno 😛, ale Wurth ma bardzo fajny, dobrze penetrujący spray do zabezpieczania klem)

Połączenia masowe i połączenie rozrusznika:
- czyszczenie połączeń - tutaj już zazwyczaj do głosu dochodzi dremel, albo wkrętarka i szczotka, głównie żeby doczyścić miejsce styku do gołego metalu, często element jest lakierowany, a styk odbywa się tylko przez gwint śruby.
- oczywiście IPA
- skręcanie
- i podobnie jak w przypadku klem, preferuję spray Wurtha, ale ocynk też wchodzi w grę, dobrze, grubo, żeby zabezpieczyć tak samo połączenie, jak i oszlifowany metal. Tutaj smaru nie stosuję, tylko właśnie bardziej twarde zabezpieczenie że względu na chociażby samą lokalizację i dostęp do wielu styków masowych na karoserii.

Robię taki serwis tak naprawdę raz, miałem już kilka wehikułów u siebie na takim spa i nawet po 8 latach pomagałem wymieniać akumulator koledze, wszystkie połączenia wyglądały perfect. Trochę trzeba się przy tym orobić, ale u kumpla w seacie udało się parę Amper na rozruchu urwać 😁. W motocyklach ludziska zadowoleni, bo nagle spadki napięć na złączach regulatorów napięcia nie są takie straszne i jednak nie trzeba dokładać przewodu do ładowania akumulatora. A i w takim Mondeo jak posiadam, ja nie mam problemu z gnijącymi złączami reflektorów, a to jeden z czołowych tematów na każdej grupie użytkowników, ciekawe co na to mogło wpłynąć? 🤔🙂.
 
Do klem stara szkoła to wazelina techniczna bez kwasowa i nic lepszego nie ma , ale marketing swoje robi.
Rozumiem, że dokonywałeś pomiarów rezystancji przejścia złącza za pomocą mostka Thompsona lub metodą techniczną i najmniejsza R wyszła ci przy wazelinie? Popatrz jaki ja urobiony marketingiem - zamawiam puszkę smaru 250 g za 3530 PLN zamiast kupić wazelinę za 20 zyla...
 
Biorę sie za wymane oliwy w Astrze.
Wpadnie olej Eurola i filtey Filtrona
W silniku krąży olej z dodatkiem płukanki długodystansowej od Ceramizera mam nadzieje że sie nie pogryzą z płukanką Moje Auto :p

IMG_20230114_122411.jpg
 
Wymieniłem przed chwilą w Fordzie filtr fazy lotnej LPG, oryginał KME. Puszka została, nowy wkład i uszczelki.

Na dotychczasowym zrobiłem ok. 20 tys. km, tankowane tylko na Orlenie (stacja sieciowa, nie franczyza), czasem na Lotosie. Do każdego tankowania dodawane było AR6200, zawsze 5 ml na ok 40-45 l gazu.
 

Attachments

  • IMG-20230114-WA0003.jpg
    IMG-20230114-WA0003.jpg
    104,7 KB · Odwiedzin: 66
  • IMG-20230114-WA0002.jpg
    IMG-20230114-WA0002.jpg
    102,4 KB · Odwiedzin: 61
  • IMG-20230114-WA0004.jpg
    IMG-20230114-WA0004.jpg
    190,1 KB · Odwiedzin: 67
  • IMG-20230114-WA0005.jpg
    IMG-20230114-WA0005.jpg
    188,7 KB · Odwiedzin: 66
  • IMG-20230114-WA0006.jpg
    IMG-20230114-WA0006.jpg
    143,5 KB · Odwiedzin: 67
  • IMG-20230114-WA0007.jpg
    IMG-20230114-WA0007.jpg
    160,8 KB · Odwiedzin: 62
  • IMG-20230114-WA0008.jpg
    IMG-20230114-WA0008.jpg
    159,2 KB · Odwiedzin: 58
  • IMG-20230114-WA0001.jpg
    IMG-20230114-WA0001.jpg
    81,7 KB · Odwiedzin: 58
@orzeszpole jak na 20 tys. naprawdę spoko. Jest jakaś różnica wizualna gdy nie było dodatku? Też go zalewam i nie wiem czy to trochę nie przesada😃
 
Nie wiem, od nowości dodaje do LPG AR6200 więc nie wiem jak by było bez dodatku.
 
Back
Top