• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

10w40 w dość nowoczesnej konstrukcji

killg

Użytkownik
Samochód
Accord 2011 2,0 lpg, civic 2016 1,3 lpg, civic 2001 1,4lpg
Marka samochodu
honda accord 2011 2,0 lpg
Budżet/ile litrów
4
Styl jazdy
  1. Jazda torowa (zaznaczać wyłącznie jeżeli samochód użytkowany jest głównie lub wyłącznie do wyścigów)
Silnik
R20A3
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0-0,1l/1000km w zależności od ilości hamowania silnikiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w20,0w30,0w40,5w30,5w40,10w30,10w40
Jaki olej masz obecnie
valvoline max life 5w40
W pierwszej kolejności witam wszystkich.
Panowie za i przeciw olej 10w40. Instrukcja mojego samochodu(accord z silnikiem R20a3 z lpg rocznik 2011) nie wskazuje konkretnej lepkości jako rekomendowanej, tylko nakazuje dobrać do warunków użytkowania. Mój styl jazdy jest bardzo dynamiczny z największym ciśnięciem na biegach 1, 2, 3 i do odcięcia, spokojne wyprzedzanie na 6 biegu tylko na drodze wielopasowej i przy prędkościach powyżej 120 km/h, wiadomo na niskich obrotach silnik mulasty. Tylko trasa, po mieście się nie kręce, tylko w przelocie i podczas startowania, silnik zawsze dogrzany, auto garażowane, zimą jak temperatura na zewnątrz spadnie do -15 to święto. Ja widziałbym właśnie 10w40 jako ten najbardziej odpowiedni, zwłaszcza, że wymieniam co 6 tyś km. Obecny olej valvoline maxlife 5w40 po 5000 km jest przepracowany, silnik zaczyna chodzić jak sieczkarnia.
 
Ok. Już więcej nie potrzeba. Chodziło mi o tą różnicę pasowań między poszczególnymi czopami.
Nie jest duża ale faktycznie jest.
 
20230314_081154.jpg
wrzuciłem skan instrukcji mojego accorda. Jak widać nie ma jedynej słusznej lepkości i normy, natomiast jest, wykres dla doboru właściwej lepkości. W moich stronach dawno nie było-15 a w garażu mam w najgorszym wypadku -3. Więc z instrukcji wynika, że 10w40 też będzie odpowiedni, aczkolwiek zostaję przy poprzednim wyborze.
Post automatically merged:

A to dla d serii z lat 2001-2005
20230314_082343.jpg
 
Takie eksperymenty czasem się źle kończyły. Słyszałem o kilku takich przypadkach w hondzie, w innych markach pewnie też. Przykładowo gościowi silnik brał około 0,2l/1000km oleju 5w40. Postanowił za naradą powiedzmy jakiegoś forum zalać 0w30. Po tym zabiegu silnik zaczął łykać 0,5l/1000km. Po powrocie do 5w40 silnik już nie brał 0,2l/1000km tylko 0,4. Naprawdę trzeba być pewnym silnika by zejście w dół z lepkością przyniosło jakieś korzyści.
 
Eksperymenty mają to do siebie, że nie wiadomo jaki będzie ich wynik.

Wracając do zaleceń z instrukcji to widzę, że honda poleca oleje - Honda Motor Oil. Chciał nie chciał będą to głownie 0W20, 5W30 Enengy Conserving.

Chcesz stosować 10W40 to stosuj tylko nie wmawiaj nam , że to są lepsze oleje.
 
Dalej nie mogę zrozumieć tego przejścia na 10w40. Nawet na wykresie jest, że najodpowiedniejsze będą 0/5w20/30/40. Wolałbym już mieć olej na każde warunki niż zastanawiać się czy przy -15 będzie ok czy jednak już jest budyń w misce 🤣
 
@killg czemu porównujesz silnik z toyoty 98 który konstrukcyjnie pewnie był z lat 80 (toyota bardzo długo klepie swoje silniki zmieniając tylko lekko osprzęt) do silnika który powstał w 2005 i pracowali nad nim 7 lat? Ilość testów i zaawansowania konstrukcji była w 2005 na bardzo wysokim poziomie. Bez problemu Honda mogła sobie pozwolić na stosowanie całoroczne oleju Xw20 a po kilku latach w instrukcji zamieścili zapis l, że tylko 0w20 i nic innego. Jesteś mądrzejszy od inżynierów z Japonii żeby podważać ich kompetencję?
 

Attachments

  • toyota T27 instrukcja-strony-373.pdf
    33,7 KB · Odwiedzin: 67
@killg co chcesz tym udowodnić? Japończycy mieli szerokie spektrum lepkości olejów. Jednak jak sam zauważysz w instrukcji jest napisane, że zalecany jest 0w20. Gdy go nie ma można 5w30 ale należy z powrotem przejść na 0w20.
 
Dla mnie ważniejszy jest ten wpisz, że 5w30 jest bardziej odpowiedni do dużych obciążeń.
Masz silnik w dobrej kondycji, skoro jest wszystko ok. Ale napisze Ci, że gdyby było odwrotnie, dużo słabszy stan, duży przebieg na 10w40 i pobór powyżej 0,2l/1tkm to zalewając do niego 0w20 xle by się to skończyło bo spalanie oscylowaloby nawet w granicach 1l, moment silnik by się wykończył i remont. Ja to wiem bo przerabiałem to i czytając fora, że 0w20 to olej zalecany do hondy to miałem ochotę ubić tych co to piszą. Z moim silnikiem tak było, spalał max 0,2l/1tkm oleju 10w40, było dobrze, po co kombinowałem, przez te durne wpisy, że honda zaleco 0w20, mogłem nie kombinować i remontu by nie było. No ale po co są fora, by siać dezinformację....
 
Nie byłoby remontu bo silnik miał po drodze 0w40 c3, 0w20 x 2, 5w30c3,0w40a3 5w40..... Tego 0w40c3 brał max 0,4l/1tkm, po tem już był gorzej bo 0w20 spalał nawet ponad 1/1tkm, zmiana na 5w30 zmniejszla spalanie oleju ponad 2 razy, 5w40 jeszcze mniej. Zresztą olejowe miały duża sprężystość, wystarczająca do poprawnej eksploatacji. Przypuszczam, że c3 już jako pierwszy zaszkodził.
 
Last edited by a moderator:
olejowe miały duża sprężystość, wystarczająca do poprawnej eksploatacji. Przypuszczam, że c3 już jako pierwszy zaszkodził.
No przepraszam, ale co post to kocopoły większe, kolejny temat w którym ktoś podjął decyzje i się burzy jak ktoś się z nim nie zgadza. Stwawiasz chochoła z którym później sam walczysz. Jednym słowem Specol 10W60 jedynym rozwiązaniem dla Twojej Hondy. 🫶
 
No właśnie na forum accorda czy civica nikt nie poleci 0w20, jak już to 0w30,5w30 A3 ewentualnie A5. Nawet mechanicy z tych for nie polecają olejów typu EC, FE.
Do tego wadliwego silnika(piston slap i wycierające się wałki rozrządu) dla świętego spokoju 5w30 A3 a najlepiej 5w40 acea A3.
 
Last edited by a moderator:
@killg ciekawe, że inny całkiem silnik ma podobne problemy "pistons slaps"
Czy to nie jazda eko? Czy te silniki mają wadę fabryczną?
 
Last edited:
Jeżeli idzie o k20a6 to piston slap najczęściej dochodziło podczas dłuższego przejazdu z dużą prędkością obrotową.
Dobrze skonstruowany i zbudowany silnik nie potrzebuje płukania.
W tej ki też wada, którą potęguje emerycka jazda.
 
Last edited:
Chętnie się dowiem, jakie to są wady konstrukcyjne i co zaleca tak doświadczony jak Ty @killg mechanik.
Ale po co, przecież wy na tym forum wiecie wszystko lepiej, już się popisaliście w moim temacie o 10w40.
Nie jestem przeciwnikiem, ale uważam, że nie działają, przynajmniej u mnie nie pomogły wcale na spalanie oleju. Obecnie nie stosuje plukanek, to strata pieniędzy i nabijanie kasy producentom i pośrednikom.
 
Last edited:
Back
Top