• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Moje subiektywne odczucie jest takie, że GY UG 9 sa slabe na deszczu. Zle sie na nich dynamicznie rusza, hamuje i co gorsze na rondach opona jakby podskakuje jak na tarce i auto idzie do zewnetrznej tymi wlasnie podskokami
Moje subiektywne odczucie jest takie , że wbijasz sobie do głowy wimaginowane powody dla zmiany opon w lutym. Nie wiem z jaką prędkością jeździsz po rondzie. Ja wczoraj próbowałem pandą (Barum quartaris 5) przejechać szybko ronda. Szybko wg mnie. Wjazd 50kmh wyjazd 35kmh. Czułem się jak idiota ale nie miałem wrażenia żeby auto nie jechało tam gdzie chciałem. Opony nie protestowały. Następnym razem spróbuje zrobić pełne kółko 😉


Jutro wsiądę do Hyundaia jest na UG9 zobaczę jak się "wozi" po rondzie. Ale będę jechał z żoną to testów nie będzie 🙃
 
Może sobie wbijam. Jednak wulkanista przeznaczyl te opony do utylizacji, więc nie tyle w modelu opony byla przyczyna, co w tym, że opony byly juz zużyte.
Wklejalem jakis czas temu zdjecia, ze bieżnik sie łuszczy.
Ale może i sobie wbiłem do głowy. Nie wykluczam.
 
@sprajt2 to napisz nastepnym razem, że Twoje UG9 się skończyły. Zrozumiałem , że ogólnie są słabe na mokrym.

Czasem z oponami dzieją się dziwne rzeczy. Np w ciężarowym na przedniej osi przy 250kkm nalotu opona wygląda idealnie i wydaje się, że 500kkm pyknie z pompką w nosie, a po 300kkm zaczynają się dziać jakieś dziwne, miejscowe wybierania bieżnika czy ścinania barku opony. I raczej nie ma to związku z jakimiś usterkami w zawieszeniu ponieważ po założeniu nowych opon po danym przebiegu sytuacja się powtarza
 
Poradźcie jeszcze odnośnie wyboru opony letniej. Już chciałem kupić Kumho Ecowing ES31 205/55 R16 91 V ale w polecanych na stronie internetowej wyskoczyła mi taka propozycja Nexen N'Blue S 205/55 R16 91 V . Według danych technicznych ma bardzo dobrą etykietę A A i 69 dB. I za komplet wyszłoby tylko 50 zł więcej w porównaniu do kumho. Czy warto zainteresować się tymi nexenami?
Może ktoś już miał styczność z tymi oponami?
 
@D4M1AN zasada z chińczykami jest taka, że są spoko przez rok/dwa a później degradacja postepuje dość szybko. Tak miałem u siebie w imperialach. Pierwszy rok trzymała bez mielenia na 2 a półtora roku dalej już mieliła.
 
Nexen to koreańska marka. Wprawdzie produkcja w Chinach ale też w Czechach. Nie kwalifikował bym tych opon jako "chińczyki"
 
@Misiek nie porównuj Imperiala do Kumho.
O Nexenie słyszałem same nieprzychylne opinie i jako, że jestem zadowolony z ES31 na Fiorino to polecę zostać przy nich.
 
Jakie macie opinie i doświadczenia z oponami Hankook Ventus Prime4 oraz Hankook S1 Evo3 ? Jakieś zasadnicze różnice między nimi ?
 
Dziś zakupione Goodride All Season Elite Z401
Komplet 205/50/17" 780PLN z wysyłką. Sam jestem ciekaw jak to będzie jeździć

2x-205-50R17-Goodride-All-Season-Elite-Z401-93V-XL-Kod-producenta-GR22244.jpg
.
 
To taniocha za 780 zł 4 sztuki w rozmiarze 17 😉jakiś chińczyk ten Goodride ?
 
Kupiłem w końcu letnie do Peugeota!
Bridgestone Turanza Eco. Długo dociekałem ile waży taka opona. W tym indeksie (91V) i rozmiarze (195/55/16) większość oscyluje w okolicy 8kg. Ta jest super lekka, waży 6.7kg! Aż nie do wiary. Niemal 1kg mniej niż zimowe Vredestein w indeksie 87H, i tak relatywnie lekkie. Szok. Ta ich technologia Enliten to jednak jest coś. Guma jest mega elastyczna. Ścianki miękkie. Za jakiś miesiąc na kołach zobaczmy jak jeździ w praktyce. Indeksy paliwowe i hamowanie na mokro A/A.
 
Wszystko ma plusy dodatnie i ujemne - bardzo łatwo taką ściankę uszkodzić wpadając w poważną dziurę, za to komfort opony z miekką ścianką jest znakomity.
 
Back
Top