• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ogolny temat odnosnie dodatkow do oleju

O co chodzi z tym: "hamowanie silnikiem"? Dodatki do oleju mają na to wpływ?
 
Pomijalny, niezauważalny itp, a na pewno nie bezpośredni.
 
Hamowanie silnikiem to wykorzystanie kompresji więc jeżeli dodatek ma ją podnieść to powinno lepiej hamować...

Pozdrawiam,
 
Miałem w e46 15 bar na każdym z sześciu cylindrów, nieważne, czy na gorąco, czy na zimno, mierzone było kilka razy. Myślisz, że dęba stawał przy puszczeniu gazu? Zjeździłem różnymi Beemkami z R6 setki km, jedne były lepsze jak moja, inne trupy zajechane, co ledwo wykazywały po 10-11 bar na cylinder. Różnicy przy hamowaniu silnikiem nie czuć.
 
Miałem w e46 15 bar na każdym z sześciu cylindrów, nieważne, czy na gorąco, czy na zimno, mierzone było kilka razy. Myślisz, że dęba stawał przy puszczeniu gazu? Zjeździłem różnymi Beemkami z R6 setki km, jedne były lepsze jak moja, inne trupy zajechane, co ledwo wykazywały po 10-11 bar na cylinder. Różnicy przy hamowaniu silnikiem nie czuć.
Ja tam do dodaniu Archoilów zdecydowanie czuję różnicę.
 
ja natomiast leje juz tak dawno, że ciężko wyczuć 🤭 natomiast jak wlewam 95 solo (nawiązując do dodatków AR) to mam wrażenie, że samochód rozklekotany :) także działa na pewno :)
 
A warto lać dodatki do silnika o przebiegu 30 tyś czy może pozostać tylko przy wymianie oleju co 8-10 tyś?
 
Kolejne kilometry z Ceratec za mną. Albo jestem przewrażliwiony, albo silnik odpala praktycznie jakby był już zagrzany (a może to skutek +20st temperatur) dwa, silnik w trybie uwarstwionym pracuje ciszej niż wcześniej. Kto ma tryb uwarstwiony ten wie, o czym piszę, dźwięk jest specyficzny. Nawet włączyłem bimmertool, żeby sprawdzić czy silnik pracuje na lambdzie 2.5 czy na 1.0 bo miałem wrażenie, że jadę na homogenicznym. Wiem, że to są tylko i wyłącznie odczucia subiektywne, ale na chwilę obecną obstawiam, że więcej się już nie wydarzy - jeśli chodzi o mierzalne parametry. Ewentualnie jeszcze to delikatne spalanie oleju zobaczymy czy spadnie ;-) olej przybrał kawowy kolor 🙈
 

Attachments

  • IMG_20200611_215734_1.jpg
    IMG_20200611_215734_1.jpg
    821,1 KB · Odwiedzin: 400
Juz mi jest znany ten dodatek. Rowniez ciekawy marketing, na niemieckim wierza, ze bedzie im to depozyty usuwac.
Post automatically merged:

 
Last edited by a moderator:
Ok nie wiedziałem :)
 
Czy można mieszać ar9200 v2 oraz 2300 w świeżym oleju? Jeśli tak, to jakie dawki dać w 9200 i 2300? Normalne jakbym lał jeden preparat czy zmniejszone bo już jest mix?
 
Zgodny z przeznaczeniem. 2300 do mocnego czyszczenia przez okres kilku tys km a 9200 do ochrony.
 
Ja bym nie przeszkadzał 9200 teraz a jeśli jest konieczne mycie to na sam koniec Oilem ReleaseTech Power Flush na 1h na gorąco i zmyje co trzeba
 
Kolejne km na Ceratec za mną, oleju do tej pory w dalszym ciągu nic nie ubyło ani grama od wymiany, ciśnienia zauważyłem już w tamtym tygodniu, że się ustabilizowały na pompie oleju i oczekiwane jest równe z osiąganym. O spadku spalania mówić nie będziemy bo nigdy nie odtworzysz tych samych warunków, wystarczy 2-3 razy wyprzedzić na danym odcinku 🤷🏻‍♂️ dziś robię trasę nad jezioro to się zobaczy czy te 0.2 spadło 🙊 taki joke :) natomiast co do tego delikatnego spalania oleju, które tu wystepuje od samego początku to jestem w szoku.
 
Back
Top