• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Że są opony lepsze od fk510 to oczywiste, ale jeśli bierzemy pod uwagę stosunek cena/jakość, to fk 510 wypada bardzo dobrze. W moim odczuciu fk510 jest lepsza od ventus s1 evo2( miałem oba modele na tym samym aucie)
 
Last edited:
Nie masz z nią problemów na mokrym? Dla mnie ta opona to dno dna, trochę deszczu i jechać się na niej nie da.
Mega dobra opona. przy 3 mm bieżnika na deszczu koła na 2/3cim biegu nie zabuksują, ale auto ponad 1,6t i tylko 2.0 diesel.

Może przy mocniejszych silnikach ludzie mogą mieć taki problem ale u mnie ta opona sprawdza się bardzo dobrze.

Mam nawet ciut lepsze odczucia z tą oponą na deszczu, niż nowe Bridgestone Turanza T005 które mam na drugim aucie Seat Leon 1.6. Ale to dwa różne samochody inna waga i gabaryty, dlatego nie powinienem tego w ogóle porównywać.
 
Miałem na myśli to , że należące do dużych koncernów lokalne marki jak Dębica , Barum , Sava itd robią w swoim przedziale cenowym przyzwoite gumy , natomiast kormoran mający za sobą michelina robi delikatnie mówiąc mało konkurencyjny towar.
 
Zobacz produkcję , made in ?

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
Ja mam WS5, niby C/C/72dB, ale są ciche i jak dla mnie mega. A rozmiar 235.
Made in Germany. I bym kupił teraz takie same, jakbym musiał. Może jednak są duże różnice przy różnych rozmiarach.
zzzzzzzzzz.jpg
 
No gratuluje mega ciche 72dB , no ale made in Germany załatwia wszystko :)
 
Primacy 3 są fajnymi oponami . (Mam lub miałem w dwóch autach) Do normalnej jazdy dla zwykłego użytkownika wręcz idealne . Ciche , komfortowe , długowieczne , hamują rewelacyjnie a na mokrym lub suchym nie maja żadnych wpadek .
goodyear F1 asymetric 5 niczym nadzwyczajnym po Primacy 3 nie wykazują się w normalnej jeździe . Zauważalny plus to lepiej trzymają w zakręcie bardziej precyzyjne . Minus głośniejsze i twardsze
Post automatically merged:

No gratuluje mega ciche 72dB , no ale made in Germany załatwia wszystko :)
Ale dobre opony premium dzielimy na touring i sport. Każda sport ma poziom głośności ok 71 dB . Touringi maja sporadycznie 69 lub 70 . Zreszta etykiety i oznaczenie głośności to fikcja w porownaniu do pomiarów testowych . Ale Conti ogólnie są głośnymi oponami . Zauważyłem prawidłowość ze ciche opony są od producentów mniej znanych i opony te nie brylują pod względem zachowania na drodze w testach
 
Last edited:
Kupiłem nowe auto salonowe opony Cont EcoContact 6 . Opony niczym się nie wyróżniające ale jedna rzecz mnie zapienila wys bieżnika nowej opony 6,3 mm!!!!!!!
Post automatically merged:

Nie masz z nią problemów na mokrym? Dla mnie ta opona to dno dna, trochę deszczu i jechać się na niej nie da.
Wiesz mam ta oponę obecnie w 1 aucie w roznych warunkach jeździłem i nigdzie absolutnie nigdzie mnie nie zawiodła . W nowym Audi dostałem na pierwszy montaż z indeksem Y i homologacja Audi AO . Obecnie założyłem F1 asymetric 5 i powiem Ci szczerze nigdzie nie widzę nic co było by efektem Wow względem Primacy 3 . Kiepskie z michelina to są Energy Saver pod względem zachowania na mokrym
 
Last edited:
wow to to [jesli nie masz baloniastego rozmiaru]
ze przesuniesz kilka~ kilkanascie procent limit trzymania na suchym w zakrecie. jesli nie masz czym lub nie jezdzisz szybko po zakretach to tylko bedziesz wkurzony ze boki twardsze.


Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
Założyłem całoroczne Dębice Navigator 195/65/15 z 2019 do 323i touring. Ostatnio jak popadało to straciłem trakcję jadąc prosto na dwójce przy 60 km/h. Fakt, że przy tej prędkości na tym biegu teoretycznie osiąga maksymalną moc, ale trochę się zdziwiłem.
 
Bo Dębica to syf. W zakręcie też jadą prosto, sprzedałem nowe po jednej mokrej zimie.
 
@luckyboy zdjąłem je z compacta 1.6, więc tam może dawały radę. Póki co będę na nich jeździł, bo aż tak źle nie jest, ale fakt, że dopiero na tych oponach okazało się, że abs nie działa, wcześniej nie byłem tego świadomy na 5 letnich nexenach

Jeszcze dodatkowo muszę je pochwalić, bo mają dość "terenowy" bieżnik, a u mnie rozkopali ulicę i dzięki temu, że ten bieżnik jest dość wysoki to podniosło mi auto, więc nie przycieram i dodatkowo ciężko się na tych oponach zakopać w błocie
 
Piszesz jakby bieżnik miał wysokość jak w oponach do traktora

Jak temperatura spadnie w okolicę zera i jezdnia będzie mokra to uważaj nawet na skrzyżowaniach, bo te opony uślizgują się w zakrętach, mają bardzo słabe trzymanie boczne. Na wprost nie jest najgorzej, ale na skręconych kołach dramat.
 
Jak dla mnie modele Dębic typu Navigator 1 i 2, Passio 2, Frigo to opony dla samobójców :D
Frigo jeszcze na śniegu spoko, ale deszcz 😬
 
Na Dębicy nawet ESP nie było w stanie wprowadzić korekty kierunku jazdy. Uratowałem się wyprostowaniem kół i zatrzymaniem
 
Piszesz jakby bieżnik miał wysokość jak w oponach do traktora

Jak temperatura spadnie w okolicę zera i jezdnia będzie mokra to uważaj nawet na skrzyżowaniach, bo te opony uślizgują się w zakrętach, mają bardzo słabe trzymanie boczne. Na wprost nie jest najgorzej, ale na skręconych kołach dramat.
Jak zdjąłem koło i chciałem założyć koło z tymi dębicami to musiałem auto wyżej podnieść, bo nie wchodziły xD
na gorszych oponach się jeździło, te są niezłe, bo młodsze niż 10 lat :D
Ogólnie gubienie trakcji w moim aucie to norma, już się przyzwyczaiłem, na suchym z gazu "wstaje" jak się do końca dociśnie. Dodatkowo zastanawia mnie co pomyślicie sobie, jak zawsze patrzę na informację o ciśnieniu na słupku i dobijam 0.5 bara więcej, niż tam jest napisane. Fakt, że w tych dębicach akurat trzymam się zaleceń producenta xD
 
Zalecenia producenta dotyczące ciśnienia w oponach zawsze są optymalne - zapewniają najlepszy komfort i prowadzenie.
 
Back
Top