luckyboy
Pod nadzorem
- Lokalizacja
- Toruń
- Samochód
- 1.6 HDi 92 FAP DV6DTED
Z tego co czytałem to stosowanie oleju fullsaps o 50% szybciej zapełnia filtr cząstek stałych. Dajmy na to że taki olej C2/C3 ma 0.7% a fullsaps 1.2% to jest wzrost zapełniania o ponad 50% więcej popiołów w przypadku fullsaps.
U mnie FAP w 308 1.6 HDi na Ineo ECS wytrzymał 260.000km i był regenerowany filtr, gdzie zużycie oleju na 10.000km jest mniejsze niż 100ml przy przebiegu 280.000km. Po regeneracji jest już 20.000km i prognoza żywotności cały czas oscyluje w okolicach 150.000km. Po przejechaniu 10.000km zapełnienie popiołem urosło z 8% do 12%, jazda 50/50 trasa/miasto.
Teraz wlałem Valvoline Maxlife C3 5w30 aby oliwa była bardziej tłusta, bo zbliżam się do przebiegu 300.000km. Być może skusze się jeszcze na 5w40 C3, aby ograniczyć przedmuchy par oleju do odmy.
U mnie FAP w 308 1.6 HDi na Ineo ECS wytrzymał 260.000km i był regenerowany filtr, gdzie zużycie oleju na 10.000km jest mniejsze niż 100ml przy przebiegu 280.000km. Po regeneracji jest już 20.000km i prognoza żywotności cały czas oscyluje w okolicach 150.000km. Po przejechaniu 10.000km zapełnienie popiołem urosło z 8% do 12%, jazda 50/50 trasa/miasto.
Teraz wlałem Valvoline Maxlife C3 5w30 aby oliwa była bardziej tłusta, bo zbliżam się do przebiegu 300.000km. Być może skusze się jeszcze na 5w40 C3, aby ograniczyć przedmuchy par oleju do odmy.