• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Prostowniki .. Jakie polecacie ? Jakie odradzacie :)

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
Być może akumulator jest uszkodzony, czym ładujesz ? Auto prądu nie bierze ?
To pachnie bardzo rozładowanym aku :D
 
ej może mi ktos wyłoży tak abym zrozumiał pewną rzecz. W samochodzie mojej żony , oraz moim dupowozie znajdują sie akumulatory o identycznej pojemnosci 44ah. W mojej Toyotce akumulator jest kupiony nowy dokładnie rok temu , jakiś tani. Przedwczoraj podłączyłem go do prostownika na prawie dobę i napięcie dziś zmierzone woltomierzem wyniosło 12.5V. Dziś podpiąłem 5 letnią Centrę mojej żony i po kilkugodzinnym ładowaniu woltomierz wypluł wynik 13.2 V. Skąd taka rozbieżność i o czym może świadczyć ?
Moim zdaniem jeśli ładowanie dwóch aku tym samym prostownikiem w podobnym czasie daje tak różne rezultaty 12,5 V / 13,2 V to świadczy o tym że "ten nowy roczny jakiś tani " jest tyle wart co jego cena :(.
 
To nic nie znaczy.

Aku o mniejszej pojemności realnej nie tej z etykiety ładuje się szybciej.

Zasiarczenie obniża napięcie spoczynkowe.

Krotki pomiar rezystancji prawdę powie- albo pomiar gęstości elektrolitu.

Nie ma co wymyślać - trzeba pomierzyć :)
 
Oba kręcą bez problemu , auta śmigają. Napięcie mierzone było na akumulatorze podpiętym do samochodu , w tym tanim jest dodatkowo instalacja lpg, są też korki , więc jak bede miał czas to zaglądne ile tam jest elektrolitu.
 
To że kręci to żaden wyznacznik . Mi Renówka kręci przy 11.8V
 
Krótkie story z "przywracania parametrów" akumulatora:

Pacjent: AGM VARTA OEM VAG 68Ah 680A EN czteroletni/pięcioletni już za chwilę. Umieszczony w komorze silnika. Żadnych problemów z rozruchem. Start stop zawsze wyłączany.

Już wcześniej wspominałem, że otworzyłem wszystkie swoje AGMy i dolałem małe ilości wody żeby zrekompensować ew. utratę podczas gotowania pod maską i żeby móc po prostu je porządnie naładować wyższym napięciem (15,6 - 16V) nie przejmując sie

Dolałem wody również do tego mojego cuda OEM.

Ostatnio mniej jeżdżę ( praca gł. zdalna) postanowiłem więc zapobiec wielkiej katastrofie zwanej zasiarczeniem (mimo że w AGM przebiega to znacznie wolniej - ale nadal występuje)


Pewnego dnia stan zastany:

tempImageAJsEdX.jpg


Ale to jest właśnie siła AGM, nawet rozładowany potrafi działać tam gdzie zwykłe kwasiaki mówią "pie....lę, nie robię"

7AFF827A-5E89-44E0-BD9E-F7BA3D84A244.jpeg

Odpala, czuć trochę że słabiej ale napięcie nie spada poniżej 10V - czyli materiał na testy dobry :)

Szybka podmiana akumulatorów a "pacjent z auta" dostał pełna „moją” procedurę.

1. Optimate 6 - 3x razy (prawie) pełen program, efekt:

44F2BFA7-69D3-49F5-8076-2DBD05236AC2.jpeg


2. To teraz właśnie najważniejsza cześć czyli prostownik i na 2 amperach powolne gotowanie (duszenie raczej) na 15,6-15,7 V łącznie przez 2 doby. Z przerwami na schłodzenie elektrolitu bo wszyscy wiemy, że wysoka temperatura nie sprzyja trwałości „powerbanku” Czasami nawet dostawał ponad 16V

B057E9CD-8B28-45F6-8215-7A5AD3C941DB.jpeg



W końcu po dobie sezonowania:

6CFB39A7-4CF4-460E-8B4A-D4F5CF1E6DFA.jpeg


3. Jest bardzo zadowalająco ponieważ nominalnie Varta ma zaniżone bo zaniżone celowo ale ma: 680A EN.

Nie byłbym sobą gdybym jeszcze nie pogrzebał.

Wpomniana Optimate 6 ma wg mnie jeden z lepszych programów odsiarczających wiec podłączyłem na parę tygodni do „podtrzymania”, które wyglada tak:

- ładowanie impulsowe do 13,5 V
- czekanie aż spadnie poniżej 13,0 V
- ponowne ładowanie impulsowe do 13,5V
I tak w kółko.

Dobę po odłączeniu wreszcie ukazał się taki wynik:

C4AAAA80-6288-481A-AAB0-C5FDC253FF60.jpeg



Podsumowanie:

Wiarygodność Autoola jest pewnie mniejsza niż innych metod pomiarowych niemniej do celu porównania wystarczy.

Jednym słowem walka o najniższa możliwą rezystancję opłaciła się.

I najważniejsze!!! Trzeba to robić zanim nastąpią objawy zasiarczenia.

Kończąc to przydługawe wynurzenie, życzę dobrych prądów i niskiej rezystancji wewnętrznej👍.
 
Last edited:
@Pedros Według Ciebie procenty naładowania akumulatora (AGM) sczytane po OBD są coś warte? Ja do tej pory tak robiłem i w zasadzie wyglądało to logicznie, obecnie po tygodniu stania na dworze ubyło dokładnie 10% (68% -> 58%).
 
Do szacowania tak - to jest w miarę ok. Ale to może rozjechać się jeśli akumulator wyraźnie osłabnie i gdy np. ładujesz bezpośrednio na klemach zamiast przez specjalny port zliczający (nie każde auto to ma).
 
Wiesz co, ładuję na klemach, ale to też wygląda tak jak powinno, bo prostownik pisze, że naładowane na full, a komputer w aucie widzi 80% czyli zostawia sobie te 20% na odzysk energii z hamowania.
 
Generalnie prostowniki, które kończą same ładowanie właśnie ładują do tych 80%. Cała "trudność" to właśnie przekroczenie tego punktu i wysycenie = porządne naładowanie.
 
A czy dla przedłużenia żywotności baterii nie powinno się właśnie kończyć ładowania na 80% i nie dopuszczać do rozładowania poniżej 20%? Gdzieś kiedyś czytałem takie zalecenie producenta baterii do laptopa :D
 
To nie bateria li-ion
 
Wiesz co, ładuję na klemach, ale to też wygląda tak jak powinno, bo prostownik pisze, że naładowane na full, a komputer w aucie widzi 80% czyli zostawia sobie te 20% na odzysk energii z hamowania.
Ja odłączyłem wtyczkę od inteligentnej klemy i mam standardowe ładowanie, teraz napięcie zawsze powyżej 14v dzięki czemu świecą jasno żarówki.
 
ładuje właśnie od wczoraj bateryjke motocyklową AGM youasa gt14b4 ładowarką ctek mxs5.0...Po ok 4 godzinach diody doszły do przedostatniej, czyli właściwie nałodowało, ale do tej pory, pomimo naładowania akumulator był jakis słabawy...Postanowiłem go dłużej potrzymac i ładuje juz ponad 24 h. Jak długo można ładowac taki akumulator? Czy powinna w końcu zapalic sie ostatnia dioda? Może warto mu włączyć funkcje Recond? Aku ma co najmniej 8 lat,( wyedy kupiłem moto) a nie wykluczone że jest od nowości, czyli może nawet 13...
 
Ctekiem to możesz cały niesezon tak trzymać 👍

RECOND - jasne nie zaszkodzi

8 dioda to po ok tygodnia może się zapalić nawet.

Zerknij na poziom wody bo 8 lat to już trochę jest :)
 
Jak długo można ładowac taki akumulator?
Możesz go tak zostawić na całą zimę. Kilka z moich aut stoi tak już kilka lat (oczywiście z przerwami :p)
Czy powinna w końcu zapalic sie ostatnia dioda?

8 dioda to po ok tygodnia może się zapalić nawet.
Po 10 dniach się zapala.
Może warto mu włączyć funkcje Recond?
Zawsze. Jeżeli masz tego nowego z napisem agm zamiast gwiazdki to ustaw go tak żeby świecił motocykl/samochod + agm i recond, wtedy jest ładowanie tak jak powinno wyglądać.
Ctekiem to możesz cały niesezon tak trzymać 👍
Tobie to ten Ctek chyba coś mocno podpadł :p
 
Dla mnie Ctek to zbawienie - Bmkę mam podpiętą cały czas pod niego. Działa wyśmienicie 👍

Ale nie naładuje akumulatora. Niestety.
 
Możesz go tak zostawić na całą zimę. Kilka z moich aut stoi tak już kilka lat (oczywiście z przerwami :p)



Po 10 dniach się zapala.

Zawsze. Jeżeli masz tego nowego z napisem agm zamiast gwiazdki to ustaw go tak żeby świecił motocykl/samochod + agm i recond, wtedy jest ładowanie tak jak powinno wyglądać.

Tobie to ten Ctek chyba coś mocno podpadł :p
agm wlaczyc do zwyklego aku? a co to ma dac?

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top