• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Prostowniki .. Jakie polecacie ? Jakie odradzacie :)

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
a jak"oszukac" zeby startował? ( bo tez kiedys trupa podlaczylem i nie działał) . wiec ten tryb 1 to w ogole dla mnie jakies nieporozumienie
Jest kilka opcji :)
Możesz podłączyć dwa akumulatory równolegle, tak wystartować ładowanie i jak ruszy to odłączyć ten drugi.
Możesz na chwilę podładować akumulator zwykłym prostownikiem/ nawet ładowarką od starego laptopa.
Chodzi o to aby ctek wykrył min. 10-11V i jak zapali 2 diode, można odłączyć to czym go oszukujemy.
 
sprawny :)

program 1 przeważnie działa wtedy, gdy jaku ma napięcie 3-4V i wówczas dopiero działa.
(nie jestem ekspertem ale mam cteka i inżynierię zwrotną zdążyłem mu zrobić;))
no to zupelnie nie rozumiem. kolega pisze ze program 1 dziala jak jest 3~4 V w aku. a kolega nizej ze cetek nie startuje poniżej 10V. co odobiscie widzialem majac aku 8V

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
W instrukcji nowego (czerwony guzik i napis AGM) Ctek'a jest że startuje z 2V, więc może teraz już działa.
Mam gdzieś instrukcję starego CTEK'a (czarny guzik, śnieżynka/gwiazdka w miejscu gdzie obecnie jest napis AGM), z ciekawości zobaczę czy jest podane minimalne napięcie.
Jako ciekawostka stary Ctek w trybie recond miał 16V, nowy ma 15,8V.
 
Tez mam Cteka - kupiony na pocz. 2013 roku czarny przycisk i startuje od 3V spokojnie. Podnosiłem zgniłego AGMa motocyklowego. Na pierwszym programie delikatnie buczy/piszczy.

To było kryterium zakupu u mnie

Post automatically merged:

a jak"oszukac" zeby startował? ( bo tez kiedys trupa podlaczylem i nie działał) . wiec ten tryb 1 to w ogole dla mnie jakies nieporozumienie

Nie ma potrzeby. Tryb 1 to naprawdę przy specyficznych warunkach startuje i trzaska peakami prądu niesamowicie - multimetr myślałem ze uwalony mam, napięcia skakały wg powtarzalnego algorytmu.

Bardzo się grzeje na tym programie.
 
Last edited:
Optimate 6 z kolei startuje od 0,5 V i od razu wskakuje na 22V jeśli aku nie jest podpięty nigdzie. Zdecydowanie skuteczniej podnosi padliny :)
 
rozumiem ze to "nowy" ctek
b53d15885804c67cc9dc49d266406d7b.jpg


Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
Fioletowy (czy jakoś tak) przycisk to nowsza wersja gdzie ma więcej kombinacji programów.

Na starym nie da się zrobić AGM / RECOND
 
rozumiem ze to "nowy" ctek
Tak, mam dokładnie taki sam, kupiony w pod koniec lipca.
Fioletowy (czy jakoś tak) przycisk to nowsza wersja
O fioletowym to nie słyszałem :p

Tez mam Cteka - kupiony na pocz. 2013 roku czarny przycisk i startuje od 3V spokojnie. Podnosiłem zgniłego AGMa motocyklowego. Na pierwszym programie delikatnie buczy/piszczy.
Mój "stary" ctek kupiony w ~2010-2011 z czarnym przyciskiem nigdy nie wystartował na aku który miał mniej niż 9-10V. Wywalał ten swój błąd i koniec. A pro po piszczenia, u mnie w "stary" od jakichś 2-3 lat piszczy, podobno to oznaka padniętych kondensatorów i wypadało by się tym zająć.
 
Last edited:
Za wysoka gęstość powyżej 1.30 też nie jest za dobra . Przy Stefpolu liczy się jakie napięcie mamy w gniazdku . Dodatkowo starego trupa też ciężko zreanimowac przy pierwszym pociągnieciu :)

Ja jutro podlącze Bannera 74ah po przejściach . Pierwszego 305M reklamowalem bo nie dobijal wyzej niz 15.6V . Ten nowy który przyslali przekroczył 16.08V ale musiałem odlaczyc :D
 
Polecam takie coś , pełen automat ciężki solidnie zbudowały jak się dobrze szuka to można wylicytować za niecałe 200 zlotych
AEG WM 15.
można ładować 6v/12v
Czy to auto czy motocykl 🙂

Ma trzy tryby akumulatory AGM, standard, żelowy

Nic więcej nie potrzeba lepszego 🙂
 

Attachments

  • 16058659356282436800495555084304.jpg
    16058659356282436800495555084304.jpg
    4,8 MB · Odwiedzin: 313
Last edited:
Kulon 820 , prostownik dla zaawansowanych i niemiecki test Ukraińskiego Akumulatora.
Może komuś się przyda.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Doładowywałem ostatnio mojego Moll 71Ah - start z 12,40V gęstość 1,22g mniej-więcej równo po celach (poza samochodem)
Także standardowe doładowanie co pół roku, żadne tam wyzwanie.

Prostownik automatyczny AEG LG12
Czyli, szybko, bezpiecznie i bez zbytniego doglądania - miało być.
Nie zrobiłem foty z instrukcji, także nie wypowiem się jak marketingowo deklarowane prądy mają się do tych z instrukcji ;)
W każdym razie 4,2 kg wagi to sporo i transformator, który w nim siedzi, sprawia wrażenie solidnego.
Natomiast z instrukcji pamiętam, że jest tak skonstruowany, że jego szczytowym napięciem jest 14,75V (wg instrukcji) - i faktycznie przy tym napięciu stwierdza, że akumulator jest naładowany.
Skutek tego był taki, że przy puszczeniu go na NORMAL + HIGH - napięcie poszło szybko do około 14,6 (tyle co zdążył wyłapać multimetr) i prostownik uznał, że skończył - tyle było z ładowania...
Natomiast na NORMAL + LOW (inny odczep jak się domyślam) ładował bardzo słabo (domyślam się, że prąd był bardzo mały) - w 18h napięcie ładowania wzrosło z 13,57 do 14,10 gęstość drgnęła właściwie symbolicznie ( 1,22 - 1,25g).

Prostownik jest skonstruowany bardzo bezpiecznie / asekuracyjnie - tak, żeby użytkownik podpinający go w samochodzie, czegoś nie zepsuł (max 14,75V).
Moim zdaniem szkoda takiego transformatora... do AGM i żel można by próbować, ale do standardowych i EFB raczej słabo.

Ostatecznie ładowaniem zajął się prostownik nieautomatyczny :) Eltraf.
Pod koniec ładowania podpiąłem jeszcze z ciekawości AEG - przy gęstości ok. 1,28g na ustawieniu LOW - prostownik chciał ładować i pokazał 14,53V - zakładam, że to szczyt napięcia dla odczepu LOW.
Napięcie AC - ok. 227V.

AEG i Eltraf.jpg
 
Last edited:
Prostownik Eltraf BP 15A/12V
Po niewypale z prostownikiem AEG LG12, do boju poszedł Eltraf (zainspirował mnie do niego Tomasz Chudy ;))
Co mi się w nim podoba to regulacja prądu (skokowa), zapas mocy (choć jak zawsze, etykieta instrukcja i realia, żyją tu swoim życiem) oraz wbudowany mały chiński wskaźnik V i A (coś czego mi brakowało w Stef-Polu, którego kiedyś używałem - moc nie była dla mnie priorytetem (doładowanie akumulatora) więc nic tylko ładować.

Grunt wstępnie przygotowany przez poprzedni prostownik, zatem gęstości rzędu 1,25g (z lekkimi nierównościami między celami)
Aku dla przypomnienia standardowy kwasiak 71A Moll.
Napięcie AC ok. 227V.
Najciekawsza rzecz na początek - wskazania wyświetlacza na prostowniku - prąd w miarę ok, napięcie zaniżone względem dwóch (też chińskich) multimetrów podpiętych przy akumulatorze - prostownik pokazywał około 0,5 - 0,6V niższe napięcie.

Oto jak akumulator pokierował pracą prostownika, przy gęstości 1,24 - 1,25g
Tak to wyglądało na samym starcie:
eltraf start.jpg

Na najniższym biegu po około pół godziny, napięcie na zaciskach 16,30V (multimetr) / prostownik 15,80V, prąd 1,15A
Konsternacja, ponieważ do 1,28 jeszcze trochę drogi zastało...

Nie wiem czy słusznie, podpiąłem równolegle żarówkę 5W (P21/5W) co dało napięcie 15,50V / 2,57A i tak około 8h do wieczora się to turlało, właściwie bez szału (gęstość solidne 1,25g). Na noc podpiąłem bezpieczny prostownik AEG.
Rano, jak szumowiny opadły ;) gęstość 1,26.
W miniaturce jakie napięcia prostownik podawał zależnie od ustawienia przy gęstości 1,26.
eltraf 1.26g.jpg
Drugi dzień odbył się w podobnym schemacie - Eltraf z żarówką, z przerwą "obiadową" na AEG (4h).
I tak na wieczór (po około 13h ładowania "hybrydowego") akumulator dobrnął do gęstości 1,265 - naciąganego 1,27g.

eltraf koniec.jpg
Trzeci dzień ;) to start z mocnego 1,27 (jedna cela pod 1,28g).
Szukając jeszcze dodatkowych informacji, jak to jest z tym napięciem, natknąłem się na wzmianki, że np. Banner lubi wyższe napięcia (16,8V) i jeśli prąd jest mały, to wyższe napięcie nie ma aż takiego znaczenia.
Zatem puściłem Eltrafa bez kagańca (na najniższym biegu) - i tak, po około 9h pracy z napięciem około 16,7 - 16,8V i prądem około 0,8A akumulator dotarł do założonej gęstości 1,28g.
Temperatura otoczenia 22C, temperatura akumulatora 25C.


Tak to wyglądało. Prostownik robotę zrobił. Wolałbym jednak, żeby takie napięcia pojawiały się gdzieś w połowie skali regulacji prostownika, nie na najniższym ustawieniu.
 
Dziwne. Ja swoim Voltem podniosłem gęstość z 1.25 do 1.28 w 8h, akku 74Ah
 
@JohnJohn dobry reportaż 👍

a. jakie napięcia aku dawał jak przełączyłes na większy prąd? Bo czasami nie rośnie więcej mimo większego prądu.

Z drugiej strony 1A przy ponad 16v bardzo dobrze usuwa zasiarczenia.
Post automatically merged:

Dziwne. Ja swoim Voltem podniosłem gęstość z 1.25 do 1.28 w 8h, akku 74Ah
To zależy od stanu akumulatora i konstrukcji prostownika.
 
@luckyboy - możliwe, że jakbym go puścił bez kagańca od początku, to poszło by to szybciej, wcześniej z 1,25g doładowywałem stefpolem 9A i poszło w jakieś 12h z eksperymentami przy temp około 10-15C. Przy czym steflpol finiszował na drugim (wyższym) biegu 16,20V / około 1,25A.

@Pedros w końcówce już nie sprawdzałem na innych ustawieniach, w miniaturce w poście jest, jak to wyglądało przy 1,26 (max 16,94V/2,5-2,6A na najwyższym 5. ustawieniu). Także eltrafowi przydałoby się mniej woltów a więcej amperów. 😉
 
no to zupelnie nie rozumiem. kolega pisze ze program 1 dziala jak jest 3~4 V w aku. a kolega nizej ze cetek nie startuje poniżej 10V. co odobiscie widzialem majac aku 8V

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Tak właśnie przypomniałem sobie, że jest bardzo dużo podrobionych ctekow.

Wyglad zewnętrzny identyczny - może minimalnie gorsza jakość poligrafii ale największa różnice rzekomo widać po jakości kabli.

Traktuję to jako Powieści z krainy mchu i paproci bo nie miałem w rękach ale gdzieś to przeczytałem na innych forach stad może w środku siedzi lidl albo biedrox.

Dlatego może właśnie niektórym nie ładuje od 2V :/
 
Ja o podróbkach nie słyszałem, ale wcale bym się nie zdziwił jakby istniały bo produkt mocno popularny i dosyć drogi.
Do swojego starego kiedyś do środka zaglądałem bo chciałem dodać amperomierz i woltomierz ale ostatecznie zrezygnowałem i nie było się do czego przyczepić, porównywałem do zdjęć znalezionych w internecie. Jeszcze jako ciekawostka stary ma śrubki do rozkręcenia, nowy jest zgrzany.

Jakby ktoś planował zakup MXS 5 to jutro na allegro będzie za 220zł
 
Back
Top