• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Prostowniki .. Jakie polecacie ? Jakie odradzacie :)

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
czemu nie naładuje?

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Bo zbyt szybko przechodzi do prog podtrzymywania. Jak każdy automat.

Zdrapanie siarczanów to intensywne wtłaczanie prądu. Tutaj może po pół roku coś drgnie.

Ale nie sadze bo sprawdzałem na rok podpiętym pod niego aku - nie poprawił parametrów. Dopiero wychłostanie transformatorem wyraźnie polepsza prąd rozruchowy jak i obniża rezystancje wewnętrzną.
 
Potrzymać ładowanie do 16v
 
jutro z ciekawosci zobacze jakie ma napiecie ladowania. ale tam mam do wyboru z tego co pamietam 6-12v i 2 -6 -12 A wiecej nic

ale tak czytajac to dziwne cuda wymyslacie. znaczy ze topowi producenci ładowarek nie znaja sie na robocie i sprzedaja badziew.
z trzeciej strony :D siedze troche w elektronice (telefony) to zawsze mawiaja jak najnizsze V ladowania (bo ubija akumulatorki)
 
Last edited:
Jakiś czas temu koledze padł akumulator. Mam jakiś tani prostownik, więc poprosił mnie o naładowanie. Przed podłączeniem sprawdziłem napięcie multimetrem: pokazało 3.8 V. Bez problemu udało się dobić do 14.2 V, ale zajęło mi to ze 3 dni, bo ładowałem z przerwami 6-8 A, a akumulator miał pojemność 100 Ah. Jakie widzieliście najniższe napięcie na akumulatorze, który potem normalnie działał?
 
Ctekiem to możesz cały niesezon tak trzymać 👍

RECOND - jasne nie zaszkodzi

8 dioda to po ok tygodnia może się zapalić nawet.

Zerknij na poziom wody bo 8 lat to już trochę jest :)
dzięki, ale jak sprawdzic jak on cały zalakowany jest?
 
Są dwie wersje - z korkami z łatwym dostępem lub mocno ukrytym dostępem pod klapka.

Większość jest sprzedawane jako suche i potem inicjowane.


Wg mnie mały płaski śrubokręt i da się podważać dookoła. To może być klapka przyklejona zwykłym klejem. Rolę zaworów pełni zapewne gumowe kapturki. Totalny standard w tej wielkości akumulatorów.

Jeśli zdecydujesz się na dolanie wody kiedy będą bardzo suche cele to nie więcej niż 5ml na celę. To nie powinno chlupać tylko powinno rozsączyć się po macie szklanej.

39BA2FCA-6F25-4112-A52F-D72D4AA5675F.jpeg
 
Last edited:
to u mnie jest klapka. Gdy ją odkleję, to potem znów osadzic na kleju?
 
ale tak czytajac to dziwne cuda wymyslacie. znaczy ze topowi producenci ładowarek nie znaja sie na robocie i sprzedaja badziew.
z trzeciej strony :D siedze troche w elektronice (telefony) to zawsze mawiaja jak najnizsze V ladowania (bo ubija akumulatorki)

Odnośnie stosowania napięcia > 14V w pewnych fazach ładowania, dla niektórych typów akumulatorów, uzasadnieniem mogą być wykresy ze strony:

http://www.jgdarden.com/batteryfaq/c...htm#absorption

Pan Robert Mazurek, też się na nie powołuje, zaznaczając jednocześnie, że stara się weryfikować tą wiedzę.
 
Last edited:
Odnośnie ładowania AGM
Oglądałem ostatnio filmy które zmieniły moje podejście do tych akumulatorów. (Czyli broń boże nie przekraczać 14.2V itp.)


Wysłane z mojego JNY-LX1 przy użyciu Tapatalka
 
Panowie, powiedzcie jak zwykłym prostownikiem transformatorowym, ale wyposażonym w potencjometr i amperomierz, oraz dodatkowo podpięty do klem akumulatora woltomierz, otóż jak podnieść w czasie ładowania napięcie do tych 15 czy 16V?
Czy te prostowniki (takie które obecnie się sprzedaje, czyli nie dwudziestoletnie) mają limitery napięcia, blokujące podniesienie napięcia > 14,4V?
 
Tutaj sprawa jest prosta: wymuszasz prąd potencjometrem a akumulator reaguje na to oprócz gazowania właśnie podniesieniem napięcia.

Limiterem napięcia tutaj w tym przypadku jest kondycja akumulatora, konstrukcja prostownika (moc transformatora i rodzaj regulacji mocy). Jednym słowem nie ma kagańca - jak przegapisz to może napięcie polecieć w rejony uznawane za szamanizm :D ( np. 18V )

Natomiast w większości w nowych prostownikach limiterem napięcia jest elektronika, która odłącza ładowanie przy osiągnięciu zadanego napięcia = czytaj niedoładowanie akumulatora.

Takim rodzynkiem z transformatorem bez limitera jest np. Stefpol 305(M) -jak ustawisz - tak masz.
 
Last edited:
@dragster a ładujesz właśnie? ;) Masz więcej szczegółów?
Tak jak podpowiada Pedros, jest kilka czynników.
Najwyższe napięcie pojawi się w końcówce ładowania. Zakładając, że akumulator jest sprawny, faktycznie konstrukcja prostownika może mieć znaczenie, chociaż chyba wszyscy producenci starają się, żeby te 16v gdzieś się pojawiło.
Zobacz moje doświadczenie:
Stef-pol 9A 16,2V osiągnął na drugim, wyższym biegu, na pierwszym biegu było to 15,5V.
Eltraf 15A 16,8V na pierwszym z pięciu (najniższym)...
Jestem ciekaw, jak to jest w Stef-polu 15A. Czy 16V na najwyższym biegu, czy gdzieś w połowie.
 
a co to to na tych stefpolach jest takie pokreo 0-4 [na drozszych jest plynna regulacja]? do czego to służy ?

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
Ja tam ładuję zwykłym transformatorem z marketu z roku 2004go made in Poland...niby 6A ale rzeczywiste to 4A- jednopołówkowy.
Wsadziłem jego bebechy z plastikowej do metalowej obudowy po zasilaczu milicyjnym...dałem wiatrak na teafo i bezpieczniki na wejscie bo na wyjsciu ma 5A. Zasuwa tyle lat aż miło i osiąga 16V na aku 45Ah i 62Ah. Ma zabezpieczenie odwrotnego podłączenia.
Teraz kleję powoli prostownik diy GRYLEWICZ z regulacją, też na trafo ale z auto wyłączeniem po zadanym napięciu
Zwykłe trafo najlepsze do pełnego naładowania.
 
Back
Top