xtremesystems
Użytkownik
ale do czego to w ogóle jest?
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Jak masz możliwość to idź od razu w toroida. Lepsze chłodzenie, indukcja i mniej żre prądu na postoju.Ja tam ładuję zwykłym transformatorem z marketu z roku 2004go made in Poland...niby 6A ale rzeczywiste to 4A- jednopołówkowy.
Wsadziłem jego bebechy z plastikowej do metalowej obudowy po zasilaczu milicyjnym...dałem wiatrak na teafo i bezpieczniki na wejscie bo na wyjsciu ma 5A. Zasuwa tyle lat aż miło i osiąga 16V na aku 45Ah i 62Ah. Ma zabezpieczenie odwrotnego podłączenia.
Teraz kleję powoli prostownik diy GRYLEWICZ z regulacją, też na trafo ale z auto wyłączeniem po zadanym napięciu
Zwykłe trafo najlepsze do pełnego naładowania.
Kryterium wyłączenia jest raczej prąd przyjmowany przez aku, a nie napięcie bo u mnie praktycznie przez cały proces ładowania (kilkanaście godzin) napięcie przekraczało 16V...Ma automat, który wyłącza go po przekroczeniu określonego napięcia
Tam jest timer - jak przekroczy 16V to jeszcze ok 4 godzin ładuje i potem cyk.Kryterium wyłączenia jest raczej prąd przyjmowany przez aku, a nie napięcie bo u mnie praktycznie przez cały proces ładowania (kilkanaście godzin) napięcie przekraczało 16V...
Bo tak to działa. Prostownik da tyle prądu ile akumulator jest w stanie przyjąć (oczywiście w granicach możliwości prostownika). Dlatego prąd w czasie ładowania spada. Im bardziej rozładowany aku tym większy prąd będzie pobierał z prostownika.jak wymusic wiekszy prad? jak przelaczam tym 2A,6A,15A to nic nie daje. Jedynie jak akumulator rozladowany to wtedy ten przełącznik cos zmienia realnie