• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Prostowniki .. Jakie polecacie ? Jakie odradzacie :)

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
Ja mam coś takiego i ładuje do 16v a następnie sie wyłącza
 

Attachments

  • Screenshot_20201205-061739_Google.jpg
    Screenshot_20201205-061739_Google.jpg
    180 KB · Odwiedzin: 260
ŁADOWARKA SENA - ukryta funkcja RECOND

Dodam od siebie, ze zamiast żarówki wystarczy odłączyć „krokodyla” na 0,3 sek i SENA myśli, że to już ;)


Jest to bardzo prymitywny tryb - nie odbudowuje parametrów jak inne droższe ładowarki. Ale jeśli ktoś ma tylko taką to jest opcja na lepsze podładowanie akumulatora.
Post automatically merged:

Ja tam ładuję zwykłym transformatorem z marketu z roku 2004go made in Poland...niby 6A ale rzeczywiste to 4A- jednopołówkowy.
Wsadziłem jego bebechy z plastikowej do metalowej obudowy po zasilaczu milicyjnym...dałem wiatrak na teafo i bezpieczniki na wejscie bo na wyjsciu ma 5A. Zasuwa tyle lat aż miło i osiąga 16V na aku 45Ah i 62Ah. Ma zabezpieczenie odwrotnego podłączenia.
Teraz kleję powoli prostownik diy GRYLEWICZ z regulacją, też na trafo ale z auto wyłączeniem po zadanym napięciu
Zwykłe trafo najlepsze do pełnego naładowania.
Jak masz możliwość to idź od razu w toroida. Lepsze chłodzenie, indukcja i mniej żre prądu na postoju.
 
Last edited:
Do regulacji mocy ładowania (głównie prądu bo napięcie wynika z przyłożonego prądu)


Są dwie wersje

- stara - z płynna regulacją - nie polecam
- nowsza- ze skokową regulacją - rzekomo lepsza ze względu właśnie na rodzaj regulacji.

Jak szukacie tej wersji to pls dołóżcie dwa browary na metalową obudowę.

W tej chwili jeden z najciekawszych i najtańszych na rynku.

Ostatnio dodali wyświetlacz elektroniczny. Stracił klimat ale więcej pokazuje bez podpinania multimetra.
 
Nie warto dokładać. Ma automat, który wyłącza go po przekroczeniu określonego napięcia. Nie zawsze naładuje skutecznie.

Ten drugi trzeba pilnować ale jest szansa ze jak raz nauczysz się tego prostownika i akumulatora to będzie można go zostawić bez nadzoru.
Ten drugi naładuje dobrze aku.
 
jak widzialem na kanale mr akumulator to 3 cykle ceteka na recond tez osiagaja 1.30 jak te stef pole

jednak po robocie mozna na noc cteka na agm i recond zostawic i sie niczym nie martwic. czy zostawie go 3 czy 4 dni z rzedu to mi obojetnie. szczegolnie ze moge go po gniazdku zapalniczki podpinac.

jednak po chwili zastanowienia po co sie pieprzysc w takie ladowanie , pilnowanie. Jak nawet przez tydzien dzien w dzien podlacze ceteka dla pewnosci i bedzie git


 
Owszem jak akumulator jest w dobrym stanie to ctek naładuje i nawet SENA z biedry.

Po jakimś czasie już ctek nie naładuje choćby skały sr@ły ta gestosc już nie urośnie.

Dopiero porządne naładowanie da jakikolwiek efekt poprawy.

Ale jeśli chodzi o wygodę to nie ma co porównywać dlatego kupiłem Optimate, która miażdży Cteka.
 
a jaki model?

ctek ma ta przewage ze zapamietuje ustawienia i ma koncowke do zapalniczki. nawet kobita w garazu sobie czasem podepnie. wiec jesli chodzi o latwosc obslugi to dla mnie to mistrzostwo swiata


EDIT
jeszcze potwierdz jesli dobrze mysle. tym stefpolem 305m ustawiam prad ladowania i czekam jak dojdzie do 16v . jak bedzie 16v i sie zgapie to dalej bedzie ladowal az co sie stanie?
 
Last edited:
Ma automat, który wyłącza go po przekroczeniu określonego napięcia
Kryterium wyłączenia jest raczej prąd przyjmowany przez aku, a nie napięcie bo u mnie praktycznie przez cały proces ładowania (kilkanaście godzin) napięcie przekraczało 16V...
 
Optimate 6.

Jak ustawisz za mało na stefpolu to nie przekroczy wogole 16V.

Dasz kolejny stopień zbliży się do 16V ale bardzo wolno.

Kolejny stopień od razu prawie masz 16V i będzie rosło ale tez do pewnego stopnia.

To bardzo łatwo można wyczuć. Obsłuży akumulatory i małe i o ogromnej pojemności.
Post automatically merged:

Kryterium wyłączenia jest raczej prąd przyjmowany przez aku, a nie napięcie bo u mnie praktycznie przez cały proces ładowania (kilkanaście godzin) napięcie przekraczało 16V...
Tam jest timer - jak przekroczy 16V to jeszcze ok 4 godzin ładuje i potem cyk.
Chociaż tego mechanizmu do końca inżynieryjnie zwrotnie nikt nie poznał takie są pierwsze spostrzeżenia.

Byc może faktycznie moment odcięcia opiera się o składowa prądową.

Wygodne.
 
Last edited:
dzisiaj podlaczylem tego bassa do aku. od razu pokazalo ze 100% i bylo napiecie 13.6 albo 14.6 nie pamietam. ale natężenie caly czas bylo 1.4A. [miernikiem sprawdziłem]
wiec nie wiem czy to cos ladowalo czy nie.


potem podpiąłem cteka na trybie agm recond. i dal od razu 15V ale nie wiem ile amper bo juz nie mierzylem. co ciekawe 15V bylo na 4 etapie ładowania a nie na 6tym. jeszcze jedna ciekawostka
jak podpiąłem cteka pod klemy to mierzylem na aku 15V jak pod zapalniczke to na aku bylo 14.67V
4eeef37761a4b65368ca5c698c913abc.jpg


Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
1.4A to fajny prąd do wysycania czyli powolnego ładowania końcowego. Śmiało tak można z 10 godzin zostawić. Prąd i tak na końcu spadnie a napięcie powinno wzrosnąć. Zawsze można wymusić większy prąd jak ładuje się niemrawo.

Pomiary przez zapalniczkę obarczone są błędami - przewody i elektronika po drodze daje z reguły mniejsze wskazania napięcia.

Nawet pomiar bezpośrednio przy alternatorze może dać wyższy wynik mocy niż na klemach jeśli połączenie jest słabe (btw to najczęściej występująca przyczyna spalenia samochodu).
 
jak wymusic wiekszy prad? jak przelaczam tym 2A,6A,15A to nic nie daje. Jedynie jak akumulator rozladowany to wtedy ten przełącznik cos zmienia realnie


co do pomiaru mierzylem na klemach. ctek byl podlaczony przez zapalniczke i wtedy bylo 0.3V mniej niz jak cetek byl rowniez na klemach

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
jak wymusic wiekszy prad? jak przelaczam tym 2A,6A,15A to nic nie daje. Jedynie jak akumulator rozladowany to wtedy ten przełącznik cos zmienia realnie
Bo tak to działa. Prostownik da tyle prądu ile akumulator jest w stanie przyjąć (oczywiście w granicach możliwości prostownika). Dlatego prąd w czasie ładowania spada. Im bardziej rozładowany aku tym większy prąd będzie pobierał z prostownika.
 
Wzorując się na filmie który widać powyżej postanowiłem spróbować ożywić stary akumulator AGM 90AH z 2008 roku który miał napięcie ok.12V, wcześniej używałem ładowarki mikroprocesorowej Bosch C3 która nie radziła sobie zbytnio dlatego kupiłem CTEK mxs 5.0 i tak jak na filmie zrobiłem 3 cykle AGM Recond, odłączyłem ładowarkę i odczekałem 24 h, miernik po tym czasie pokazał napięcie 12,72V czyli naładował się w 100% dlatego stwierdzam że ładowarka daje radę i jest dużo lepsza od wspomnianego boscha.
 
Napięcie to tylko poszlakowa metoda badania kondycji.

Kompletnie nic nie mówi o stanie akumulatora.

Wystarczy, że realna pojemność wynosi 20% nominalnej (co po takim czasie jest prawdopodobne) i mimo wszystko będzie miał napięcie jałowe na wysokim poziomie.

Wystarczy podłączyć jakikolwiek mocniejszy odbiornik na chwile i napięcie nurkuje.

Rezystancja wewnętrzna to jeden z nielicznych parametrów pozwalających OSZACOWAĆ realną kondycję akumulatora.

Tak czy inaczej pełna zgoda ze ctek jest o wiele lepszy od bosha c3 a nawet c7.

Po tylu latach tylko dolanie 20ml wody na cele i 2 x 12h pod napięciem 15,6V daje szanse na poprawę parametrów :)

Potem nie zaszkodzi trzymać do kilka miesięcy pod Ctekiem na podtrzymaniu.

Można tez bardziej agresywnie podejść do renowacji ale to zapraszam na priv:)
 
Last edited:
a mnie ciekawi taka sprawa . czy cos moze sie stac jak np zona przez 4 dni bedzie podpinac po robocie cteka na noc na agm-recond.
co sie stanie jesli np po 2 czy 3 cyklach juz bedzie aku w pelni naladowany i osiagnie gestosc . czy kolejne podpiecia mu zaszkodzą ?
 
nie zaszkodzą - wręcz przeciwnie - to jest jedyna droga, żeby poprawić parametry.

Ja np. po 10 razach w trybie RECOND nie uzyskałem tego co chciałem :/
 
Back
Top