@poziom1989 bo rozważam zalanie tego oleju to sprawdzam co jest na stronie producenta. Niewiele ale niektóre pozycje sie różnią od tych z pierwszej strony
Tych wartości nie uwzględniaj tak szczegółowo. Oni wychodzą z założenia, że ich oleje mają funkcjonować według wytycznych API, ACEA itp. a wygląd parametrów na karcie nie odgrywa praktycznie żadnej roli. Istotniejsza jest VOA danej partii.
Nie kieruj się kartami technicznymi, bo tam są wartości uśrednione, a Meguinowi nie zależy, żeby tam wybitnie szczegółowo wszystko podawać. Masz na forum analizę.
Przejrzałem sobie wątek analizy na niemieckim oiclubie, olej oczywiście się podoba, ale pojawiły się opinie, że zalecany jest do starszych, prostszych jednostek, najlepiej wolnossących i na pośrednim wtrysku. Zgadzacie się? Nie było tam dyskusji na ten temat, nikt tego też za bardzo nie dementował, więc ciekaw jestem tutejszych opini.
Ze względu na co ten olej miałby nie nadawać się do nowoczesnych silników? Pomijając, że to Full Saps, co, jeżeli książka dopuszcza, nie jest problemem. Chodzi o starszy pakiet, starszą recepturę? Jakiś konkretny składnik, który by np. sprzyjał LSPI?
@SmartCheetah z doświadczenia wiem, że tam często prozaicznie podchodzą do niektórych kwestii. Kwestia doboru oleju jest w gruncie rzeczy indywidualna.
To A3/B4 i API SM. Tak, to jest olej do starszych silników (i ludzi chcących eksperymentować) bo obecnie, przynajmniej dla krajów pierwszego swiata nie produkuje się silników wymagających takich norm. Może jakieś supersamochody?
Sorry, te oleje nie interesują mnie aż tak bardzo żeby być na świeżo z aktualizacjami. Masz rację, ma API SN. Co Lego pozycji dla większości nowych wozów w UE nie zmienia.
I nie pisałem że poleciłeś, tylko że w wypadku nowoczesnych samochodów ten olej to dla eksperymentatorów. Od 2018 większość benzyn ma GPF i zalecenia C, te co nie mają wymagają A5. Diesle już od dawna jadą na C.
Kolega pytał czy to prawda że to olej dla starszych samochodów jak jest na forum niemieckim. No prawda, patrząc na normy jakie spełnia. Wyjątkiem są wozy z USA czy azjatyckie dopuszczające normy API SN I niższe.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.