• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

Do ATE jestem uprzedzony bo miałem w poprzednim samochodzie i się nie sprawdziły.
Klocki ATE + tarcze ATE -> zestaw po przejechaniu około 10 tys km zaczął wydawać niewyobrażalnie nieprzyjemny dźwięk.
To był pisk połączony z przeraźliwym szuraniem.

Nie użytkowałęm w żaden ekstramalny sposób tych hamulców.
Zdarzały się mocne dohamowania ale dajta spokój. Nie na torze. Nie wyglądały na przegrzane.
Samochodem jeździłem tylko ja.

Teraz rozważam Zimmeramanna lub TEXTAR.
Chyba zostane przy TEXTARZE bo aktualnie go mam i jestem zadowolony więc nie będę kombinował.
Zimmermann to półka TEXTARA?? - mam na myśli jakość produktu a nie cenę. Nie orientuję się za bardzo więc pytam.
 
Zimmermana postawiłbym oczko niżej niż Textar. To takie moje subiektywne zdanie. Widziałem kilka razy u klientów sporą korozję na tarczach Zimmerman. Textar, to większe doświadczenie i przede wszystkim producent na pierwszy montaż. ATE jest pakowaczem, to marka i producent układów hamulcowych, klocki robi im Ferodo, Textar, kiedyś Pagid, tarcze z reguły mają z Chin, ale obróbkę robią w EU. Zimmerman, to taka manufaktura europejska, a Textar, to duży gracz na świecie. Coś jakby porównać Ravenola USVO z Mobilem 1 😉 tak pół żartem.
 
Tak, zapomniałem o tej firmie. Dość często wytłoczony napis Galfer widziałem na ATE. Najlepszy misz masz jest u mnie w Golfie, z tyłu układ hamulcowy zaprojektowany przez ATE, więc oni musieli dostarczyć klocki do fabryki VW. Na klockach, dokładnie na podkładce wytłumiającej jest pełne oznaczenie OEM VAG, mniejszymi napisami logo ATE, a na blasze wytłoczenie Textar. Czyli Textar wyprodukował, sprzedał dla ATE, a ci sprzedali dla VW. Dwaj pośrednicy tylko maznęli swoje napisy.
 
Ja mam w nowym Sharanie coś takiego.
 

Attachments

  • 20210406_112244.jpg
    20210406_112244.jpg
    1,9 MB · Odwiedzin: 197
Zimmermana postawiłbym oczko niżej niż Textar. To takie moje subiektywne zdanie. Widziałem kilka razy u klientów sporą korozję na tarczach Zimmerman. Textar, to większe doświadczenie i przede wszystkim producent na pierwszy montaż. ATE jest pakowaczem, to marka i producent układów hamulcowych, klocki robi im Ferodo, Textar, kiedyś Pagid, tarcze z reguły mają z Chin, ale obróbkę robią w EU. Zimmerman, to taka manufaktura europejska, a Textar, to duży gracz na świecie. Coś jakby porównać Ravenola USVO z Mobilem 1 tak pół żartem.
szczególnie do takiego mobil1 fs 0w40

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
Szkoda, że nie zrobiłem zdjęć paździerzowych tarcz Textara, zanim nie wymieniłem w Scenicu - rdza na rdzy - rdzą pogania.
Czy ktoś zna tarcze w normalnej cenie (niestety nie za miliony monet), które mają porządne zabezpieczenie antykorozyjne na części piastowej? Black Diamond wygląda dobrze w tej materii ale ta cena...
 
Metelli
 

Attachments

  • 20200612_105522.jpg
    20200612_105522.jpg
    2,4 MB · Odwiedzin: 238
Szkoda, że nie zrobiłem zdjęć paździerzowych tarcz Textara, zanim nie wymieniłem w Scenicu - rdza na rdzy - rdzą pogania.
Czy ktoś zna tarcze w normalnej cenie (niestety nie za miliony monet), które mają porządne zabezpieczenie antykorozyjne na części piastowej? Black Diamond wygląda dobrze w tej materii ale ta cena...
Nie przeczytałeś tematu, Black Diamond rdzewieje w oczach. Zimmermann, ATE i lakierowane Brembo. Te mam sprawdzone jako nierdzewiejące.
 
A czego oczekujesz??
Czegoś, co rdzewieć nie będzie. Na przykład oryginały Renault część piastową mają malowaną w ten sposób (na czarno), że rdzy na nich nie uświadczysz. Szukam czegoś podobnego ale może własnie z dziurami czy rowkami.
Post automatically merged:

Nie przeczytałeś tematu, Black Diamond rdzewieje w oczach. Zimmermann, ATE i lakierowane Brembo. Te mam sprawdzone jako nierdzewiejące.
Załączam zdjęcie Zimermanna, który rdzewieje po wcale niedużym przebiegu i chyba czterech latach użytkowania (część piastowa). Muszę sprawdzić Bembo Xtra faktycznie.
 

Attachments

  • a3509d798cf81bd6e81b5ddbf5d64ee2.jpg
    a3509d798cf81bd6e81b5ddbf5d64ee2.jpg
    155,8 KB · Odwiedzin: 283
Brembo Xtra właśnie złożyłem i testuję, tarcze + klocki, Zimmermann Sport mam w innym aucie, liczę że w Brembo będzie lepiej.
 

Attachments

  • 20210408_085203_resized.jpg
    20210408_085203_resized.jpg
    908,1 KB · Odwiedzin: 275
Daj znać jakie odczucia, też się zastanawiam nad nimi
 
Czegoś, co rdzewieć nie będzie. Na przykład oryginały Renault część piastową mają malowaną w ten sposób (na czarno), że rdzy na nich nie uświadczysz. Szukam czegoś podobnego ale może własnie z dziurami czy rowkami.
Post automatically merged:


Załączam zdjęcie Zimermanna, który rdzewieje po wcale niedużym przebiegu i chyba czterech latach użytkowania (część piastowa). Muszę sprawdzić Bembo Xtra faktycznie.
A w czym wam taka korozja przeszkadza. Wystarczy umyć mocno zasada auto i wygląda gorzej.
 
Tarcze na noc biorą do domu
 
Mikoda jest tania i ma w ofercie tarcze malowane.
 
Z lakierowanych tarcz miałem Bosch, Textar, ATE, Zimmermann Sport, wszystkie były lakierowane szarą farbą. Najmniej korodowały zdecydowanie ATE, Zimmermann po 1 zimie wygląda jak ATE po 2-3 sezonach. Bosch był bardzo miękki i szybko zrobił się duży rant
Na czarno lakierowaną piastę widziałem w TRW.
Najgorzej powierzchnia robocza tarczy wyglądała w Textarze była jakby nie dotarta jakaś matowa z plamkami przebarwień. ATE i Zimmerman błyszczą się ładnym metalicznym kolorem.
Jedną rzecz na którą zwracam uwagę przy wyborze tarcz to biorę tarcze High Carbon i lakierowane (dla estetyki)
 
Ja niedługo zmieniam hamulce i ranty tarcz to chyba prawdziwym epoksydem pomaluję 😂
 
(...)
Załączam zdjęcie Zimermanna, który rdzewieje po wcale niedużym przebiegu i chyba czterech latach użytkowania (część piastowa).

Nie widzę tu nic niepokojącego. Normalne zjawisko po kilku dniach nieużywania samochodu.
 
Back
Top