• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

Lekkie hamowanie przez 300 km ...

A dociera się tak :
Hamowanie w celu dotarcia
1etap - 50 km/h do 10 km/h x 8
Zrobić przerwę na ostudzenie tarcz
2etap - 80 km/h do 10 km/h x 5
Zrobić dłuższą przerwę lub jeździć bez hamowania gdzieś za miastem około 20 minut .
3 etap - 100/120 km/h do 10 km/h x 3.
Każdy kolejne powtórzenie w etapach dociskać na początku lżej potem mocniej , nie należy zatrzymać pojazdu tylko jechać dalej .
Potem 200-300 km jeździć noromalnie unikając ekstremalnych hamowań , ale jak trzeba to trzeba nie powinno nic się stać .
Tak dotarłem Zimmermann Sport w Insignia i po 90 tys km były w połowie zużycia materiałowego.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Kontrolę bicia, też nie wiem po co robić -kada tarcza ma bicie, bo "na zero"nikt nie zrobi, ale to nie przeszkadza.
Zacisk hamulcowy jest "pływający" więc w pewnym stopniu kompensuje bicie.
Owszem tarcze nie są proste idealnie, mają bicia w jakiejś normie już po fabryce. Ale po czyszczeniu piasta powinna być skontrolowana, potem tarcza na piaście. Dlatego że norma jest dla nowych tarcz na piaście 0.6, jak mniejsze to max 0.6 jak jakieś giga to lepiej mniej. No i tutaj zawsze można próbować obracać tarczę względem piasty, by tak to spasować, aby bicie było jak najmniejsze.

Już wybrałem i wiem na 90% gdzie montaż.

@Hes no obstawiałem jakieś sportowe.

Najlepsze docieranie to normalne, spokojne hamowanie...nie dochodzi do miejscowych przegrzan tarczy i klocka.
Dokładnie, ale jak widać czasem ludkom nie wychodzi, co innego też jak warsztat wstępnie dociera, a dalej ludek.
zdarza się, że przez 100km nie dotykam hamulca w ogóle
Tak ale i tak klocki coś tam dotykają tarcz, bo są blisko w gotowości.
 
@Skiper, co Ty za głupoty wypisujesz?
Bicie powinno być poniże 0,1mm, a nie 0,6mm!
Wartość normalna, to 0,05mm - sam mierzyłem bicie w poprzednim samochodzie.
 
Zera mi się zjadły, Dr Ch na YT pokazywał do 0.06 po montażu, ale dopasowanie tarcza/piasta, czyli ich bić do siebie, rozumiesz.
 
rozumiesz
Nie rozumiem ...
Czujnik na magnesie "przyklejasz do nadwozia, końcówkę czujnika zerujesz na tarczy i robisz obrót tarczą o 360*.
Odczytujesz maksymalne wychylenie czujnika.
To wszystko.
Nie sprawdzasz osobno bicia piasty i tarczy, bo Cię to nie interesuje.
Interesuje cię bicie tarczy zamocowanej na piaście.
 
Jak bicie tarczy na piaście jest gdzieś za duże, to można obrócić tarczę względem piasty i wtedy jest możliwość innego dopasowania. Piasta też nie jest idealna, tym bardziej używana i czyszczona. Czyli zmniejszenia bicia wspólnego, nawet kosztem dodatkowego mocowania tarczy do piasty, dodatkowy mniejszy otwór w tarczy i mała śrubka.

Nie pisz tylko obejrzyj od 9:10. To jest bardzo logiczne i obejmuje krzywizny tarcz i piast. Dr nawet w innym filmie, mówił że można pokombinować jeszcze zmieniając tarczę na inną, akurat przy danej piaście.

Sprawdzałeś bicie u siebie, jeśli by było gdzieś za duże to co zrobisz innego ?
 
Last edited by a moderator:
@Skiper, co Ty za głupoty wypisujesz?
Bicie powinno być poniże 0,1mm, a nie 0,6mm!
Wartość normalna, to 0,05mm - sam mierzyłem bicie w poprzednim samochodzie.
Moja wiedza, maksymalne bicie tarczy to 0.05mm na piaście i 0.07mm na tarczy zewnętrznej krawędzi dla tarczy o średnicy 325mm

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Jakie tarcze i klocki /firmę możecie polecić do astra h 1.6 105 koni. Zimmermann, TRW czy jeszcze coś innego?
 
docieranie ds performance polega na 3~5 mocnych hebli [ze stala] sila z duzej predkosci

potem chlodzenie tarcz
ja dotarlem hamujac ze 170 do ok 60 kilka razy

a zeby nie bylo ze to moje pomysly tak napisane bylo na instrukcji klocka

Po takim dotarciu klocek po 3 czy 4 latach idealnie schodzi z obu stron i dziala wysmienicie.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
Jak miałbyś 0.05mm bicia na piaście to na tarczy byłoby razy 3.
@soszo, 👀kolega trochę tak pisze, może to Tapatalk, niby ja piszę mało zrozumiale, no ale chodziło o:
" maksymalne bicie tarczy na piaście to 0,05mm." i domniemam tarcza na piaście "na zewnętrznej krawędzi dla tarczy o średnicy 325mm to 0,07mm."

Dla samej piasty jest 0,01mm, na filmie 9:08min.

@Bodex Zimmermann w zaleceniach docierania ma, "Pomiędzy pojedynczymi hamowaniami tarcze powinny zostać schłodzone przez strumień powietrza przez około 3 minuty. ". To trochę inaczej jak hamowanie co chwila kilka razy i dopiero po serii studzenie.

@xtremesystems raczej ważniejsza jest instrukcja tarcz, klocki się nie pokrzywią. ;) Tradycyjnie tendencja jest taka, że klocki od strony tłoczka szybciej się kończą, nawet czujniki są w nich.
 
docieranie ds performance polega na 3~5 mocnych hebli [ze stala] sila z duzej predkosci

potem chlodzenie tarcz
ja dotarlem hamujac ze 170 do ok 60 kilka razy

a zeby nie bylo ze to moje pomysly tak napisane bylo na instrukcji klocka

Po takim dotarciu klocek po 3 czy 4 latach idealnie schodzi z obu stron i dziala wysmienicie.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
To że klocki idealnie schodzą to dobra jakość klocka. Do tego prowadnice zacisku/klocka nie blokują się. Wszystko działa płynnie . Niechlujny montaż sprawa że klocek kiepsko się zdziera, nie pracuje płynnie. Nie ma w tym żadnej magii. Sam robiąc z hamulcami zawsze czyszczę i co się da maluje/smaruje.
 
dobra tarcza nie zegnie sie jak nawet porzadbe hamowanie zmieni jej kolor ;)
08b5e5992616fd3156fd694baa1e3855.jpg


Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
Wygląd tarczy świadczy że klocki nie pracują optymalnie z tarczą.
 
Taki nie upalony, taki z jazdy 50 do 70 kilometrów na godzinę według licznika więc żeczywisty taki 5% mniej. Taki z hamowaniem silnikiem z minimalnym naciskiem na pedała (sorry dźwignię nożną) hamulca.
 
Back
Top