jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Millers EE Performance 5W-30 C3
Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @Kozenko , @Leo , @tomikin , @siapek , @michalm83 , @cristal_86 , @kawis , @Gdybyk oraz wielu anonimowym.
Olej do analizy dostarczył @magic27 .
Wszystkim serdecznie dziękujemy!
Jakość:
Opis:
Olej standardowy, nie wyróżnia się niczym na plus ani na minus względem konkurencji. Z całą pewnością spełni zadanie w silnikach co do których producent deklaruje zgodność, jednak nie jest to olej dla samochodów w okresie gwarancji - nie posiada żadnych aprobat. Jego największym minusem jest niestety cena powiązana także z tym, że oleje sprowadzane są spoza europejskiego obszaru celnego.
Analiza i materiały dostarczone przez Millers Polska:
Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @Kozenko , @Leo , @tomikin , @siapek , @michalm83 , @cristal_86 , @kawis , @Gdybyk oraz wielu anonimowym.
Olej do analizy dostarczył @magic27 .
Wszystkim serdecznie dziękujemy!
Jakość:
- ACEA C3
- API SL, SM, SN
- BMW Longlife-04
- Chrysler MS-11106
- Fiat 9.55535-S3
- MB 229.51, 229.31
- Porsche C30
- VW 504.00/507.00, 506.00/506.01, 503.00/503.01, 502.00/505.01, 502.00/505.00, 500.00/501.01
EE PERFORMANCE C3 5w30 | Millers Oils
Olej silnikowy klasy performance, wykorzystujący technologię NANODRIVE (Low Friction Technology) oraz estry syntetyczne, do silników wymagających oleju o specyfikacji ACEA C3 5w30. Rekomendowany do samochodów grupy VW, w tym Bentley, Lamborghini, Seat, Skoda i Porsche a także BMW i Mercedes Benz ...
www.millersoils.pl
Opis:
- Olej spełnia standard SAE30, lepkości bliżej górnego przedziału
- Pakiet dodatków dla normy C3 raczej standardowy. Po poziomach wapnia i magnezu widać, że nie jest to najnowsza formulacja mająca zapobiegać LSPI. Sporo molibdenu tak poszukiwanego przez uczestników forum oraz stosunkowo duża ilość boru - uniwersalnego dodatku. Poza molibdenem olej nie wyróżnia się specjalnie.
- TBN 10,1 - wartość wysoka jak na olej w normie C3 (minimum 6), ale zgodna z deklaracjami producenta co do spełnianych norm VW. Olej powinien prawidłowo utrzymywać poziom TBN nawet w starszych silnikach diesla.
- VI (indeks lepkości) 164 - standardowy. Olej będzie spełniał swoją funkcję w szerokim zakresie temperatur
- FTIR wskazuje na bazy głównie grupy III z możliwym, raczej niewielkim dodatkiem PAO oraz dodatek estrowy.
Olej standardowy, nie wyróżnia się niczym na plus ani na minus względem konkurencji. Z całą pewnością spełni zadanie w silnikach co do których producent deklaruje zgodność, jednak nie jest to olej dla samochodów w okresie gwarancji - nie posiada żadnych aprobat. Jego największym minusem jest niestety cena powiązana także z tym, że oleje sprowadzane są spoza europejskiego obszaru celnego.
Analiza i materiały dostarczone przez Millers Polska:
Last edited: