• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Millers Oils Millers EE Performance 5W-30 C3

wszystko o produkatach Millers Oils
Panowie, jestem dość długo czytającym te forum. Zarejestrowałem się na tym aby zapytać o ową technologię nanodrive i czy warto dodać do tego oleju jakieś dodatki typu AR9100, czy nie "zdublują" się z nanodrive. Dla mnie odpowiedź od producenta brzmi mniej więcej tak: to najlepszy olej cywilny jaki zrobiliśmy i nie kombinujcie. Rozumiem że dodatki nie są tutaj zalecane?

U mnie wchodzi akurat 5w40. Wcześniej wlałem XF, dzisiaj EE i moje wrażenie "subiektywne" jest takie że silnik pracuje ciszej. To według mnie wszystko co można powiedzieć na "poczucie". Olej wymieniłem po około 8tys. kilometrów. Na EE zrobiłem około stu kilometrów.
 
Zarejestrowałem się na tym aby zapytać o ową technologię nanodrive i czy warto dodać do tego oleju jakieś dodatki typu AR9100, czy nie "zdublują" się z nanodrive.
To jest "tajemnicza technologia" nt., Której nikt nie udziela informacji itd - czytaj odp Millers.
Co do dodatków, nikt jednoznacznie Ci nie odpowie, czy je stosować, czy nie.
Jeżeli chcesz ar9100 i olej zmieniąc co 10 tys km, szkoda kasy na Millersa...
Orlen/Lotos/Specol/Texaco/... w cenie max 150pln/5L i do tego możesz dodać ar.
Tak po prostu z rachunków wychodzi.
Oczywiście ja Ci nie zabraniam stosować Millersa i ar9100.
 
A ja wlałem pierwszy raz od dawna olej bez dodatku AR, czyli Texaco w Alfie i Castrol w Volvo 😁
 
To jest "tajemnicza technologia" nt., Której nikt nie udziela informacji itd - czytaj odp Millers.
Co do dodatków, nikt jednoznacznie Ci nie odpowie, czy je stosować, czy nie.
Jeżeli chcesz ar9100 i olej zmieniąc co 10 tys km, szkoda kasy na Millersa...
Orlen/Lotos/Specol/Texaco/... w cenie max 150pln/5L i do tego możesz dodać ar.
Tak po prostu z rachunków wychodzi.
Oczywiście ja Ci nie zabraniam stosować Millersa i ar9100.

Dzięki za odpowiedź. Przy skali kosztów samochodu, paliwa, ubezpieczenia serwisu to czy dam za olej 150 czy 250 nie robi wielkiej różnicy. Olej staram się zmieniać co 6-8k km. Pytanie jest bardziej następujące, czy z tym co jest w AR nie można czasem przegiąć?

Lubię podejmować decyzje które oparte są o dane.
 
W cenie 390 można kupić 25 litrów Lotosa 5W40.
I robić zmianę co 2000km zamiast co 10 000.
Taka sytuacja, wtedy zawsze jest świeżutki olejek.
Albo 40 litrów minerału 15W40 i zmieniać co 1000 km :p Wtedy to w ogóle nówka olej non stop :)
 
Ze źródła: https://www.millersoils.pl/kategoria-produktu/strona-glowna/automotive/oleje-silnikowe/ee/
Cytując:
"Te oleje silnikowe to abaolutnie najlepsze oleje Millers Oils do samochodó osobowych.Wykorzystują technologię NANODRIVE, która pierwotnie została stworzona z myślą o profesjonalnym użytku w sporcie samochodowym, wykorzystuje zaawansowane nanocząstki, redukujące tarcie oraz zużycie w wyżyłowanych silnikach, wszędzie tam, gdzie nie można polegać wyłącznie na samym filmie olejowym. Zmniejszenie strat związanych z tarciem poprawia sprawność silnika, zwiększając moc i osiągi. Teraz, dodatkowo seria EE PERFORMANCE wykorzystuje także ESTRY".

Chyba niedoceniłem tego oleju... Patrząc na olej jako całość (bazując na opisie ze strony producenta także) podejrzewam obecność metaloceramiki w tej oliwie, co spełniałoby reklamę tego produkutu. W końcu redukuje ona tarcie, zmniejsza zużycie przez pokrycie rys w cylindrach (wzrost kompresji). Mają sens takie domysły ?
 
Dzięki za odpowiedź. Przy skali kosztów samochodu, paliwa, ubezpieczenia serwisu to czy dam za olej 150 czy 250 nie robi wielkiej różnicy. Olej staram się zmieniać co 6-8k km. Pytanie jest bardziej następujące, czy z tym co jest w AR nie można czasem przegiąć?

Lubię podejmować decyzje które oparte są o dane.
Z mojej wiedzy wynika, że jak najbardziej można zastosować modyfikatory Archoila w przypaku olejów Millersa z nanodrive czy inną technologią nano. Dodatki Archoila działają niejako niezależnie od tych w oleju ale wiecej na ten temat może powiedzieć Kolega Włyszkow. Czy jest sens dopłacać za olej z nano jeśli potem i tak stosujemy Archoila? Ja zwykle w takim wypadku doradzałem zakup tańszego oleju bez nano z serii XF zamiast EE w przypadku starszych serii ale było to podyktowane głównie kwestiami finansowymi.
 
Dziękuje za odpowiedzi, zaczekam na @Włyszkow - może mógłbyś mi pomóc i wskazać i dobrać który AR będzie dobry? Turbo benzyna 1750, 241KM od Alfy. Nie użytkowany na torze.

Dziękuje

ps. W innym wątku, w olejach pytam o podobną rzecz. Zrobię linka do tego tematu.
 
Back
Top