• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Żarówki samochodowe

SaNIB 96

Użytkownik
Samochód
Mazda
Witam . Z racji że mój kolejny komplet Tungsram Sportlight przepalił się po niespełna po 10 tyś km szukam dla nich alternatywy . Przez myśl przechodzą też mi LEDy ale to z lekka igranie z zabraniem dowodu 😄
Jakaś polecajka ? :)
Światło fajnie aby było zbliżone do białego/niebieskiego . Zwykle żarówki prawie nie świecą w tych reflektorach :)
 
Last edited by a moderator:
Po spaleniu dziesiątek żarówek najmocniejszych z legalnych -najtrwalsze były Osram Night Breaker. Wystarczały mi na 14000 km, ale dość powtarzalnie. Dla porównania fabryczne Sylvania wystarczyły na 80000km, ale świeciły jak znicz.
 
Nie ma bata albo mocne światło albo trwałość, chyba że na zimę mocne montować bo ciemno wcześniej, a na lato zmieniać na trwałe.
 
No i do tego wypalały się odbłyśniki, paliły żaróweczki podświetlenia deski (jakieś ciul wie co po 300pln w ASO) itd., pozycyjne, podświetlenia tablicy itd. A zmiana żarówki w pośniegowym błocie praktycznie niemożliwa, gdy trzeba atakować od nadkola:)
 
Ja mogę polecić Osram Ultra Life - żarówki o przedłużonej trwałości, a pomimo tego dają "białe" mocne światło. Byłem zdziwiony że świecą podobnie jak Philips Premium +30%
 
Nic w tym dziwnego bo wszystkie je obowiązuje norma by spełnić homologację.
Przykładowo każda H7 w specyfikacji ma 1500lm +/- 10%

Doładowane żarówki świecą mocniej ale to jest różnica zauważalna, a nie znaczna itp.
Miałem nóweczki lampy i sobie porównywałem Philips ECO vs topowe Philips Extreme. Exy śweiciły mocniej bo świeciły, ale to była różnica jest bo jest, a nie jakaś mocna. Obie żarówki w specyfikacji mają 1500lm bo tyle mieć muszą.
 
Mówicie o braku różnic... założyłem zwykłą Tungsrama i różnica jest kolosalna w barwie i wiązce światła.
Kuszą mnie jeszcze LEDy .. Ktoś sprowadzi mnie na ziemię z tym pomysłem?
 
Wypadek -> rzeczoznawca -> nielegalne źródło światła -> kłopoty
 
Nie ma prawa być takiej różnicy jeżeli zarówka jest dopuszczona do ruchu.

Osram Original 1350 lm https://www.osram.pl/ecat/ORIGINAL LINE-Żarówki halogenowe do reflektorów samochodowych-Oświetlenie samochodowe-Motoryzacja/pl/pl/GPS01_1057023/ZMP_4009184/

Osram ECO 1350lm https://www.osram.pl/ecat/ULTRA LIFE-Żarówki halogenowe do reflektorów samochodowych-Oświetlenie samochodowe-Motoryzacja/pl/pl/GPS01_1056961/ZMP_107727/

Osram Night Breaker 200 1350lm https://www.osram.pl/ecat/NIGHT BREAKER 200-Żarówki halogenowe do reflektorów samochodowych-Oświetlenie samochodowe-Motoryzacja/pl/pl/GPS01_3495633/ZMP_4063504/

Od ECO oszczędnej do topowej jest tyle samo światła.
Homologacja wymaga tyle i tyle i amen.
Jakieś spektakularne różnice muszą wynikać z czegoś innego.


@sprajt2 Ogólnie Bosma w trasie wypada spoko, nie mam jakoś się do czego przyczepić. Światło jest naprawdę extra białe fajne. Świeci się jak ma świecić.

I tak jadą do mnie topowe Philipsy 5000K bo udało się kupić na bugu cenowym po 150zł sztuka zamiast 250-300 i to będzie ostateczne porównanie Osram Cool Blue vs Bosma Thunder vs Philips White coś tam 5000K. A wymiana tylko dlatego, że Bosma ma barwioną na niebiesko bańke, a wiadomo co to oznacza - jakiś ubytek światła. Dlatego nie mogłem sie opanować i kupiłem kolejny zestaw. Jak debil mam Xenony dopiero jakoś rok czasu i już 4 komplet planików.... Niedługo wybiorę ostateczny i reszta na handel w dobrej cenie.
 
Jeśli wypadek jest w nocy to drugi kierowca powie że został oślepiony.
 
Kuszą mnie jeszcze LEDy .. Ktoś sprowadzi mnie na ziemię z tym pomysłem?

LEDy świecą jasno do czasu, aż zaczynają przegrzewać się, wtedy wydajność spada poniżej klasycznej żarówki, bo jest obcinana moc, aby spadała temperatura.
 
Ubezpieczenie szukają dziury w całym i policja jak nie ma się czego przyczepić!
 
Może to czarnowidztwo, ale nie chcę jeździć z duszą na ramieniu. Przed kowidem za dużo jeździłem za granicę żeby się zastanawiać gdzie policja łapie za ledy.
 
Może to czarnowidztwo, ale nie chcę jeździć z duszą na ramieniu. Przed kowidem za dużo jeździłem za granicę żeby się zastanawiać gdzie policja łapie za ledy.
Za granica policja nie ma nic do auta, które ma wazny przeglad z kraju, z którego przyjechalo. Mowimy o UE.
 
Bynajmniej - Konwencja Genewska oznacza, że samochód homologowany np. w Polsce może wjechać do Niemiec, ale nie oznacza pozwolenia na zmiany konstrukcyjne elementów podlegających pod regulaminy EKG ONZ.
 
Back
Top