• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Żarówki samochodowe

Polecam żarówki Osram Ultra Life. Świecą niewyobrażalnie długo. Używam ich zawsze do aut z trudnym dostępem do reflektorów. Teraz w RAV4 mam łatwy dostęp więc wstawiam cokolwiek :p
 
Nigdy nie miałem lepszych żarówek H7 niż tungsram extreme sportlight 5000k. One były świetne i jak za swoją cenę 40 zł za komplet w 2020 roku miażdżyły wręcz konkurencję. Te wszystkie 150 procent wzmacniane świecą zauważalnie lepiej niż zwykle, ale też mega szybko się przepalają bo taka już ich natura i tego nie oszukasz. Kup dobre markowe żarówki typu osram, Philips, narva czy Bosh a pojeździsz długo na nich
 
Tungsram biały potwierdzam fantastyczny, niestety firmy już nie ma i zostały tylko leżaki magazynowe na allegro i wybór jest żaden, a niektóre są w chorych cenach.
 
Dodatkowe info: EKG ONZ zabiera się za napisanie regulaminu dla retrofitów, co umożliwi ich homologację. Argumentem jest oszczędność paliwa.
Tylko nie wiem czy jest się czym jarać. Retrofity to nadal w katalogu tylko 1500lm i to o barwie 6000K. Szału nima.
Aż muszę obejrzeć jakieś testy jak to się ma do porządnej H7 w realnych warunkach.
 
Miałem zamontowane retrofity LED w soczewce Hyundaia, prędzej to zdemontowałem i niż montowałem. Kiedyś wrzucałem foto tu.
Aktualnie mam Osram H7 Cool Blue Intense next generation. Światło bielsze niż Osram NB laser ( lasery wytrzymały 2 lata przy ledach do jazdy dziennej).
Te mocniejsze żarówki wykazują przewagę w lampie halogenowej, w soczewce znikoma różnica.
 
Tylko nie wiem czy jest się czym jarać.
Pewnie nie, bo zanim wprowadzą regulamin wozy z halogenami wymrą, poza tym problemy były głównie od palenia świateł w letnich korkach, a po obowiązkowym wyposażeniu w światła dzienne traci to na znaczeniu. W Renówie miałem H7, gdy wszedł obowiązek świateł dziennych - szybko wypalił się odbłyśnik, popaliły się nawet kostki, a żarówki wymieniałem częściej niż olej.
 
@STREAM-HD te retrofity swieca mocno (wg pomiarów wiecej lumenow od zwyklej zarowki) , ale tak jakby krótko (blisko). Dodatkowo w deszczu nic nie widac. Po dluzszym czasie zaczynasz zuwazac ich wady i wracasz do zwyklych żarówek, albo do zenonów 😉
 
To jest w sumie też ciekawe, że na fabrycznych reflektorach diodowych, nawet na oko o takiej samej barwie świetlnej, widać całkiem nieźle.
 
No chyba, że trochę polecimy w kulki i jak już auto dostanie papier, że może jeździć na retrofitach to wrzuci się troszkę podrasowane LEDy


zamiast oficjalnych



Jak Osram ruszył z akcją to się jarałem jak głupi bo myślałem, że jak LED to już jakiś taki konkretniejszy, a potem się okazało, że do Passata B5 owszem da się legalnie, ale tylko na długie zalegalizowali, a potem się pokazały dane techniczne - 1500 lm - a idź pan w uj z takim wynalazkiem i zrobiłem konwersję na Xenony
 
@MC Subi Moze ma znaczenie, ze na fabrycznych punktow swietlnych jest kilka i sa jakos ukierunkowane, a retrofit ma jeden lub dwa punkty i to odbijane dopiero od odbłyśnika. Nie wiem, tak sie zastanawiam.

@STREAM-HD W USA jest w sklepach od groma ledow off road. Zamienniki halogenow i zaminniki xenonow.
 
Napewno lampa która od podstaw jest zbudowana pod LEDowe źródło światła robi robotę lepiej niż odbłyśnik i soczewka pod halogen. Tego możemy być pewni.
 
Patrząc jak oślepiają LEDy np w BMW 3 i 5 (czyli niskie sedany, nie SUVy) to niekoniecznie.
 
retrofit ma jeden lub dwa punkty i to odbijane dopiero od odbłyśnika
Zapewne ma to znaczenie, ledy z CRV świecą tak szeroko, że jadąc drogą na nasypie na długich widzę sarny w polu szykujące się do włażenia pod koła. Ale z drugiej strony taka czołówka ( https://www.armytek.pl/latarki/model/wizard/armytek-wizard-c2-pro-max-magnet-usb-white/ ) pomimo soczewki zaledwie 20 mm i wygaru w pierwszych minutach 4 000 lm nie powoduje tego efektu chińskich ledów, że w ich świetle na mokrym asfalcie człowiek nie widzi nic.
 
Tylko nie wiem czy jest się czym jarać. Retrofity to nadal w katalogu tylko 1500lm i to o barwie 6000K. Szału nima.
Aż muszę obejrzeć jakieś testy jak to się ma do porządnej H7 w realnych warunkach.
Nie będzie nic więcej bo być nie może.

Wymieniając źródło światła na inne o tych samych parametrach: halogen na Led nie zyskamy nic totalnie nic.
Jednak dioda Led ma inne kąty świecenia. Jeżeli odbłyśnik jest tak ukierunkowany że w "dobrym" jego miejscu padnie większa wiązką światła ze źródła LED to jesteśmy na plus i efekt jest widoczny. Często po wymianie halogen na Led widoczne są martwe pola, a to z uwagi na fakt że Led nie jest typowo dookólnym źródłem światła jak żarnik i dużo zależy od kształtu odbłyśnika.

Retrofit, który sprawdził się w samochodzie X nie musi sprawdzić się w samochodzie Y w którym kształt reflektora jest zupełnie inny.
 
W swoich autach, które wymagają żarówek H7, używam Philips White Vision Ultra i nie narzekam. Żywotność mają akceptowalną przy bardzo dobrej jasności świecenia. Cena też jest zupełnie akceptowalna.
 
Jak Osram ruszył z akcją to się jarałem jak głupi bo myślałem, że jak LED to już jakiś taki konkretniejszy, a potem się okazało, że do Passata B5 owszem da się legalnie, ale tylko na długie zalegalizowali, a potem się pokazały dane techniczne - 1500 lm - a idź pan w uj z takim wynalazkiem i zrobiłem konwersję na Xenony
Ludzie się jarają, że zmiana źródła na Led zrobi robotę. G prawda. Będzie minimalnie lepiej lub znacząco gorzej.
Kolejną kwestią jest, że odbłyśniki często są już matowe lub wypalone, a plastikowy klosz porażony od UV.
Zazwyczaj dużo lepszy efekt uzyskuje się po wymianie całego reflektora ale nie na zamiennik, który prawie zawsze ma liczbę referencyjną dużo niższą niż reflektor OE. Co by tam nie włożyć będzie świecić gorzej jak lampa OE. Nie oszukujmy się kilku letni reflektor z plastikowym odbłyśnikiem, często już zamiennik to szrot, a ludzie oczekują cudów montując refrofity lub ksenony.

W swoich autach, które wymagają żarówek H7, używam Philips White Vision Ultra i nie narzekam.
Ja jako H4 używam Philips Vision up to +30%. Żarówka ma jedną zaletę, że ilość lm jest bliska górnej wartości po dopuszczalnej odchyłce czyli zamiast 1650 lm jest 1815 lm. Ze szklano-metalowym reflektorem OE robi to robotę 😁. Sama żarówka jest śmiesznie tania i bardzo trwała.
 
Napewno lampa która od podstaw jest zbudowana pod LEDowe źródło światła robi robotę lepiej niż odbłyśnik i soczewka pod halogen. Tego możemy być pewni.
Nawet jakby takie lampy były dostępne do starszych samochodów to kogo byłoby na nie stać ?
Kto kupuje nową lampę Led OE ? (znaczy ile % tych muszących ją wymienić) Zazwyczaj idzie wypracowana używka lub jakiś zamiennik, który trzyma parametry ale świeci gorzej lub świeci równie "dobrze" jak OE ale nie trzyma parametrów granicznych.
 
Ludzie się jarają, że zmiana źródła na Led zrobi robotę. G prawda. Będzie minimalnie lepiej lub znacząco gorzej.
Kolejną kwestią jest, że odbłyśniki często są już matowe lub wypalone, a plastikowy klosz porażony od UV.
Dokładnie tak! A odbłyśnikom najbardziej szkodzą te żarówki, które potrzebują więcej mocy, np. zamiast jak w oryginalnych 55W wymagają 100W. Natomiast to nie LED robi robotę tylko kształt reflektora oraz wielkość odbłyśnika. Pamiętam jak na początku lat 90tych przywiozłem sobie do pracy używanego Citroena C25, który miał oryginalne, duże, prostokątne reflektory Cibie z ogromnymi metalowymi odbłyśnikami. Siedziały w tych lampach zwykłe żarówki H4 i ten zestaw świecił po prostu idealnie. Myślę, że gdyby go porównać z dzisiejszymi, nowoczesnymi lampami LED to takiej jasności świecenia z pewnością by nie miał, natomiast zasięg drogowych miałby lepszy, a szerokość omiataną przez mijania pewnie porównywalną
 
W Ładzie 2107 mam właśnie ogromne prostokątne lampy H4 z metalowym odbłyśnikiem. W życiu nie jeździłem samochodem z lepszymi światłami. W drugim samochodzie mam xenony i LED na długich, to nie ma podjazdu do radzieckiego tworu :D
 
@a1410 dokładnie z tymi dużymi reflektorami - najlepsze światła na jakich jeździłem to wartburg i volvo 740. Jak się przesiadłem z wartburga do rodziców civica '95 to myślałem że jedna żarówka jest spalona :)

Kiedyś auto swiat publikował testy świateł. Zasięg krótkich - warburg, łada samara, vw vento - 80m wielkie H4. Laguna I, vectra B - małe H7 i 40 m.
 
Back
Top