• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Żarówki samochodowe

Ok, w takim razie, legalne w Niemczech (wybrane ledy do wybranych lamp) na aucie zarejestrowanym w Niemczech, czy takie auto po wjezdzie do Polski porusza sie "legalnie" czy nie?
 
Trochę to chore ale moim zdaniem takie samo auto z tymi samymi ledami na niemieckich blachach będzie legalne , a na polskich już nie.
 
@SaNIB 96 próbowałem dwa zestawy H7 LED (plug&play) w moim Hyundai. Nie dość, że błędy na kompie wywalało to jakość światła mizerna w soczewce.
Po lewej światło Osram H7 NB, po prawej gdzieś jest światło Chino H7 LED za ponad 200 zł.
1681966222466.png
 
@soszo mi chodzilo o cos troche innego.
@MC Subi napisal, ze auto zarejestrowane np w Polsce i posiadajace wazny przeglad w Polsce, zatrzymane za granicą moze dostac mandat, jesli narusza przepisy miejscowe (chodzi o cos, co w polsce jest legalne, auto przechodzi przeglad, a za granica by nie przeszlo, np zardzewialy wydech, ktory w Polsce nie jest problemem na przegladzie, a w wielu krajach zachodnich dyskwalifikuje badanie techniczne) .
Więc, czy legalnie w Niemczech auto wyposazone w legalne (wg niemieckich przepisów) retofity (homologowane retrofity do danych lamp) po wjezdzie do Polski ma zostc zatrzymane, jako niespelniajace wymaganych przepisow technicznych?
I jeszcze inaczej. Auto z UK, wjezdzajace do Polski, zarejestrowane w UK, posiada swiatlo przeciwmglowe oraz swiatlo cofania (o ile nienjest wyposazone w takowe po obydwoch stronach) po zlej stronie. Czy takie auto zostanie zatrzymane i kierowca dostanie mandat? (swiatla mijania przemilczę, sa jakies naklejki oraz tryby "traveller")
I przykładowe auto zarejestrowane w USA, rozniez wg @MC Subi powinno zostac zatrzymane, kierowca powinien otrzymac mandat.
Otóż, odpowiadajac na zadane przez samego siebie pytanie, odpowiedź jest Nie. Auta takie moga legalnie poruszac sie po ww. drogach.
 
Przyjeżdżałem do Polski autami na fińskich rejestracjach. Liana była na kolcach, to słychać z daleka. Policjant przy kontroli powiedział że zasadniczo to mógł wystawić mi mandat. Mówił że Niemcy nie przepuszczają takich rzeczy.

Samurai jeździł po Warszawie z wystającymi oponami MT i bez przedniego zderzaka. W Finlandii przechodził tak przeglądy bo "paanie, pan tym jeździsz po lesie" 😆 Czy to był legal?
picture.php
 
@MC Subi napisal, ze auto zarejestrowane np w Polsce i posiadajace wazny przeglad w Polsce, zatrzymane za granicą moze dostac mandat, jesli narusza przepisy miejscowe
Napisałem coś zupełnie innego- auto homologowane w innym kraju jest legalne, dopóki jest zgodne z tą homologacją. Więc jeśli reflektor ma cechy homologacyjne halogena, musi być w nim żarówka.
Więc, czy legalnie w Niemczech auto wyposazone w legalne (wg niemieckich przepisów) retofity (homologowane retrofity do danych lamp) po wjezdzie do Polski ma zostc zatrzymane, jako niespelniajace wymaganych przepisow technicznych?
Nie ma na to homologacji, tylko są dopuszczenia. Prawo lokalne umożliwia stosowanie konkretnych diod w konkretnych autach, przykład z Czech: https://www.osram.cz/am/night-breaker-led.jsp
 
Jakie polecacie zarowki H7?
 
Zwykłe, białe, jakieś turbo super +2137%? Zwykłe i tanie to podstawowa Hella w żółtym opakowaniu, białe to Neolux Blue bodajże numer N499B, a +2137% to mój tata bardzo lubił Philipsy X-Tremevision pro +150.
 
@Firewall Jeżeli mają po prostu dobrze świecić, bez żadnych "ficzerów" to zdecydowanie Osram Standard. Do żarówek super premium plus ekstra white silver mega, się nie wypowiem, kiedyś testowałem, mierzyłem parametry różnych żarówek, ale dałem sobie spokój i teraz tam, gdzie mam konwencjonalne żarówki, od kilku lat montuję tylko te Osramy.
 
Szukam czegoś lepszego niż zwykle tanie. Chyba, że te markowe + xxx % swieca nie wiele lepiej niż marketowe?
 
Świecą lepiej, ale nie wiele. Jak miałem nowe lampy H7 wyposażone fabrycznie w Philipsy Eco, a założyłem Philipsy Extreme to różnica była na plus jako zauważalna, ale nie znaczna. To samo potem w przypadku xenonów. Drogie Philips Extreme przyniosły tylko minimalnie zauważalną zmianę na plus.

Kup poprostu dowolne markowe doładowane H7, takie żeby miały troszkę niebieskiego filtra na bańce to nie będą chamsko świecić na żółto jak najtańsze
 
@Firewall świecą...innym światłem, po prostu, czy lepiej, to zależy, może zacznijmy od tego, że np. taki nightbreaker, w rzeczywistości ma ca. 60W i inny gaz w bańce, przez co daje trochę więcej światła i trochę bielszą barwę.

Ja lubię standardowe osramy, bo są tanie, świecą długo i dają fajną, równą plamę światła. Z takich plusów, z których lubiłem bardzo korzystać, były night breaker silver i cool blue intense, z czego te pierwsze zdecydowanie były zawsze moimi ulubionymi.
 
Patrząc na testy, to większość markowych żarówek "standardowych" świeci lepiej niż super +1500% światła. Kup zwykłą żarówkę z niebarwionym szkłem, będzie dobrze.
 
Kup standardowe zarowki osram oryginal, bosch oem, philips vision czy jak to sie tam zwie. Te najtańsze. Jak chcesz cos doplacic to philips white vision.
 
Najdłużej i solidnie z H7 świecił mi zawsze Osram Original, cena śmieszna. Długo teraz w Lagunie w soczewce miałem Osram Cool Blue Intense i byłem z nich bardzo zadowolony. Te wszystkie hiper-duper żarówki to padają zaskakująco szybko. Osram wprost pokazuje na opakowaniach, że ich żywotność jest mocno skrócona. Napisał bym że testuje teraz Narva LED H7, ale nie chcę wzbudzać zamieszek ;)
 
Napisz może coś o tych narvach, bo one sa stosunkowo tanie.
 
Dodatkowe info: EKG ONZ zabiera się za napisanie regulaminu dla retrofitów, co umożliwi ich homologację. Argumentem jest oszczędność paliwa.
 
@sprajt2 Zasadniczo wybrałem je ponieważ były polecane na grupach, a dwa jest to marka Philipsa, i prawdopodobnie właśnie to Narva robi LED'y dla Philipsa w swojej fabryce. Po około pół roku mogę powiedzieć że jestem zadowolony, różnica w ilości światła jest znacząca. Oczywiście trzeba pamiętać, że to jaśniejsza barwa i po zmroku, przy deszczu nie jest tak idealnie, no ale to że tak powiem już "fizyka". Dwa, tak jak wspomniałem u mnie jest soczewka, linia odcięcia jest idealna na tych LED'ach, nie wiem co by było w "klasycznej" lampie.
Po lewej Narva, po prawej Osram Cool Blue Intense.
FB_IMG_1707061189321.jpg

Auto i lampy na zdjęciu są bardzo brudne, ale samą barwę można porównać.
 
Ok, w takim razie, legalne w Niemczech (wybrane ledy do wybranych lamp) na aucie zarejestrowanym w Niemczech, czy takie auto po wjezdzie do Polski porusza sie "legalnie" czy nie?
Jest legalne.

Kup standardowe zarowki osram oryginal, bosch oem, philips vision czy jak to sie tam zwie.
Dokładnie.

Szukam czegoś lepszego niż zwykle tanie. Chyba, że te markowe + xxx % swieca nie wiele lepiej niż marketowe?
Kupować należy markowe, homologowane i tanie.
Należy patrzeć na jedną wartość źródła światła. Ilość lumenów tu zyska się najwięcej.
Taki Racing Vision up to +150% Philipsa świeci gorzej jak zwykły Vision up to +30% Philipsa
Co z tego że ten pierwszy ma jaśniejsze światło skoro mniejszą ilość lumenów, niebieskie zabarwienie bańki nic dobrego nie robi.

H4 1650/1000 lumenów vs 1815/1000 lumenów, a cena 47 pln vs 7 pln (Racing Vision up to +150% Philipsa vs Vision up to +30% Philipsa)
Płacić 7 razy więcej za źródło światła które wcale lepiej nie oświetla drogi poza niebieskawym jego zabarwieniem ... dziekuję ale kto komu zabroni.

W twoim przypadku H11 ilość lumenów jest taka sama 1350+/- 10%, a cena już nie 108 pln vs 31 pln

Kolejna kwestia to stan reflektora:
  • klosza
  • odbłyśnika
  • soczewki
Najlepsze źródło świata Ci nie pomoże jak odbłyśnik (soczewka) będzie zmatowiony lub wypalony.
W źródłach światła halogenowego ważna jest wielkość reflektora. Im większy tym lepiej i klosz też lepszy szklany jak plastikowy no ale to już insza inszość.
Stare reflektory H4 z metalowymi odbłyśnikami i szklanym kloszem też dobrze świecą bo są to lampy HCR a nie HC/R, czyli umożliwiające pracę żarówki H4 na dwóch włóknach jednocześnie. Źródło światła ma wtedy prawie 3000 lumenów
 
Back
Top