• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

0w40 vs 5w40 do 1.8t ANB

bitfenix1989

Użytkownik
Lokalizacja
Olsztyn
Samochód
Audi A4 B5 Quattro 1.8t ANB
Witajcie. Dręczy mnie pytanie jak w temacie. Mam 1.8t z mocą lekko podniesioną do ok 185km i 280nm do tego instalacja lpg (ogarnięta jak trzeba , strojona po AFR). Byłem praktycznie zdecydowany na olej Meguin 5w40 ale jeszcze nie zdecydowałem. Często jeżdżę krótkie odcinki na niedogrzanym silniku dlatego 0w ale z drugiej strony chcę dobrej ochrony latem na autostradach. Czy silniki 1.8t wymagają grubszego oleju? Czy wlewając takiego Mequina 0w40 zamiast mu trochę ulżyć to jeszcze dołożę:)? Wiem, że do silników takich jak BAM 225km był zalecany nawet 0w30 ale to trochę inne silniki poza tym mój nie jest nowy. Z góry dzięki za sugestie.

I jeszcze jedno. Gdzie robicie analizy swoich olejów oraz ile to kosztuje? Chętnie dowiem się jak sprawuje się dany olej w moim silniku.
 
bitfenix1989 napisał:
Jedyna opcja to wstrzelić się i zamówić większą ilość. Np. 2x5 lub 3x5l i z głowy na 3 lata. Ewentualnie kupować jak jest a nie jak się potrzebuje.

Takie techniki to sobie można stosować jak olej jest naprawdę dobry za niewielką kasę. Niestety Penrite niczym się nie wyróżnia na tle konkurencji, ani ceną, ani składem wiec nie widzę sensu kupowania zapasu na 3 lata jak an rynku jest wiele nie gorszych olejów dostępnych od ręki.
 
Pewnie masz racje ale dla mnie zakup oleju na trzy wymiany kiedy jest dostępny to żadne wyrzeczenie. Tyle co jechać do lokalnego sklepu i kupić byle co. Więc mi to obojętne. Penrite 0w40 wygląda na papierze bdb. Myślałem, że to lepsza oliwa niż Meguin czy LM 0w40. Nawiasem mówiąc Meguina też kupiłem na dwie wymiany bo był w dobrej kasie.

Panowie jest jakieś 100% pewne źródło zakupu Mobila 0w40? Pytam w imieniu kolegi. Na allegro 99% to pewnie podróby.
 
temat legalności Mobila był poruszany w innym temacie i wyszło na to, że dobrze byłoby skontaktować się z partnerami forum, Norauto, InterCars, albo może KolegBerlin.
 
Odświeżę temat. Zakupiłem płukankę długodystansową Archoil AR2300. Przed zmianą chcę użyć płukanki BG109 i zalać tego Archoil'a razem z Meguinem 0w40. Dwa pytania. Czy to dobry pomysł abym robił taką akcje zimą? Z tego co widzę płukanka ta znacznie gęstnieje w niskich temperaturach. Może to mieć jakiś negatywny wpływ na zimny rozruch? Druga sprawa to proporcje. Trzymać się etykiety i wlać 1:32 czy może polecacie inną ilość?
 
Ja osobiscie nie polecam plukac z olejem 100% PAO, ewentualnie przedluzyc interwal do 10 000 km jak dobrze pamietam, do tego dochodza niskie temperatury. To potwierdzi @wlyszkow, odnosnie czy plukanka bedzie miala jakis wplyw na "zimne" rozruchy ? Podejrzewam, ze nie, ale niech on sie jeszcze wypowie.
 
Sugerujesz użycie jakiegoś HC? Może coś polecisz do tej płukanki? W tej chwili mam zalany od 3k Lotos Syn Plus 5w40 na przepłukanie (dość znacznie ściemniał) ale spróbowałbym czegoś innego (chodzi o porównanie ciś oleju na innej marce).
 
Do takiego płukania to lepiej coś polsyntetycznego, lepiej rozpuszcza na mineralnej bazie . Taki Lotos 10W40 do tego zabiegu może być idealny
 
Nie chcę żadnego 10w ani żadnego Castrola:) Sory ale jestem uprzedzony i do tej lepkości i do marki. Prędzej wlałbym jakiegoś Valvoline 5w40 lub coś innego na HC z dobrymi właściwościami płuczącymi. Gdzieś ktoś polecał takie oleje ale nie mogę znaleźć.
 
Jakoś kojarzy mi się z jakimś lepikiem niskiej jakości. Choć pewnie jestem w błędzie. Często latam na niedogrzanym motorze do tego zima itp. Wszystko zależy od tego ile musiałbym na tym miksie przejechać.
 
Dlaczego sie obawiasz SAE 10W-40 ? Na plukanie sie sprawdzi. Pozniej zastosujesz Meguina.
Ja bym na zimę nie wlewał do 1.8T 10W40 z AR2300 nie wiem o ile podbija AR2300 lepkość oleju ale wylanie go z butelki w temperaturze ok 5 stopni jest niemożliwe. Już lepiej zastosować go z PAO 0/5W40 pod warunkiem, że robimy dłuższe trasy aniżeli kilka kilometrów w jedną stronę bo raz, ze z PAO działa wolniej to najlepiej AR działa po rozgrzaniu oleju. U mnie dawał efekty po ok 6k km stosowane rownież zimą właśnie z LM/Megiun.
 
No wlasnie, osiagniecie odpowiedniej temperatury oleju jest kluczowe. Dlatego jak juz wspomnialem, wybrales troche nie oplymalny okres na plukanie.
 
0W40 na zimę OK ale do płukania AR2300 nie jest to najlepsza opcja a do tego AR2300 myje głownie kiedy olej jest gorący o co trudniej zimą.
Najlepiej wg mnie odłożyć AR2300 na wiosnę na jakieś niedrogie 5W40 a teraz syntetyk 0W40.
 
Back
Top