• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

0w40 vs 5w40 do 1.8t ANB

bitfenix1989

Użytkownik
Lokalizacja
Olsztyn
Samochód
Audi A4 B5 Quattro 1.8t ANB
Witajcie. Dręczy mnie pytanie jak w temacie. Mam 1.8t z mocą lekko podniesioną do ok 185km i 280nm do tego instalacja lpg (ogarnięta jak trzeba , strojona po AFR). Byłem praktycznie zdecydowany na olej Meguin 5w40 ale jeszcze nie zdecydowałem. Często jeżdżę krótkie odcinki na niedogrzanym silniku dlatego 0w ale z drugiej strony chcę dobrej ochrony latem na autostradach. Czy silniki 1.8t wymagają grubszego oleju? Czy wlewając takiego Mequina 0w40 zamiast mu trochę ulżyć to jeszcze dołożę:)? Wiem, że do silników takich jak BAM 225km był zalecany nawet 0w30 ale to trochę inne silniki poza tym mój nie jest nowy. Z góry dzięki za sugestie.

I jeszcze jedno. Gdzie robicie analizy swoich olejów oraz ile to kosztuje? Chętnie dowiem się jak sprawuje się dany olej w moim silniku.
 
Dobry zestaw na zimę,zabezpiecza/myje.
 
Nadszedł dzień wymiany oleju. Przebieg ok 6k km. Trochę się zdziwiłem bo olej czarny jak smoła. Zaryzykowałem i wlałem na zimę Meguina 0w40 + pół buteleczki AR2300. Zleciało to co na zdjęciach. Jutro zalewam kolejny raz ten sam olej i drugą połowę płukanki. Ciekawe czy znowu będzie tyle syfu. Olej wymieniłem bo już odczuwalnie było słychać spadek kultury pracy popychaczy itp. Po prostu czułem, że olej się kończy. Auto traktowałem często dość ostro.
 

Attachments

  • IMG_20200613_171801.jpg
    IMG_20200613_171801.jpg
    6,1 MB · Odwiedzin: 301
  • IMG_20200613_173253.jpg
    IMG_20200613_173253.jpg
    5,6 MB · Odwiedzin: 299
@bitfenix1989 na to pytanie odpowiedziala by analiza, warto rzucic okiem na FT-IR pod katem utleniania. Po 6 kkm to prawde piszac dosc szybko, ale ja z reguly nie opieram sie na podstawie opinii na "sluch". Ogolnie widac, ze syfu silniku miales/masz sporo.
 
No dość szybko jak dla mnie. Dobrze, że latam na największym filtrze Mann jaki podchodzi (VW 2 .4D). Miskę zwalał poprzedni właściciel. Ja tego nie robiłem. Przy okazji wymiany napinacza z łańcuchem obejrzałem dokładnie górę i wygladało to dość ładnie. Jasno brązowy nalot i tyle. Widocznie gdzieś tam ten syf zalegał. Dodam, że przy wymianie oleju nie użyłem żadnej szybkiej chemii (w planach była bg109). Ciekawe czy przez te ostatnie 2 lata smok się znowu trochę nie przytkał. O analizie kompletnie nie pomyślałem. Teraz już za późno. Na jesień trzeba bedzię coś pomyśleć.
 
2/3 czasu jazda normalna ale żadne eco + szybkie trasy. No ale dość często wyjeżdzam na miasto i auto jest pałowane przez tą godzinkę. Wiadomo, z rozsądkiem. To nie tor. Zdarza się dość często temp oliwy dobijająca do 115-120c. Poprzednie dwie wymiany nie wyglądały tak kiepsko a styl jazdy się zbytnio nie zmienił. Choć moc w aucie podnosiłem nie dalej jak rok temu. Myślę, że AR2300 faktycznie robi robotę i stąd taki odcień oleju.
 
Z reguly oleje bazujace na PAO utleniaja tzn. starzeja sie wolniej. Ale kazdy ma swoje granice, przy Twoim stylu jazdy mimo wszystko VHVI bym nie stosowal. Plukanka z pewnoscia pomaga, dodatkowo ten olej ma dosc dyspergatorow.
 
Pod wpływem wysokiej temp. i obecności tlenu dochodzi do utleniania. Lepkość rośnie, ogólnie istnieje ryzyko degradacji oleju bazowego, a co za tym idzie odkładania się depozytów. PAO z natury jest bardziej odporne, ale również się nie obejdzie bez AO.
 
Mam zamiar zostać przy PAO. Przy następenej wymianie korci mnie zalać Ravenol VST 5w40. Nigdy na nim nie jeździłem a opinie ma bardzo dobre. Choć cenowo Meguin 0w40 wypada idealnie. Trudno o lepszą oliwę w tej cenie.
 
Spróbuj do odmiany 5W-40, inna mieszanina olejów bazowych, przy tym masz temp. zapłonu 249°C, NOACK będzie ca. 6%. SAE 0W-40 ma jednak sporo PAO 4 cSt.
 
Najpierw bym zrobił porządne płukanie albo tym BG 109 albo Oilem z jakimś HC przez 1h, potem już olej solo PAO np. Bizol 0w40 w śmiesznej cenie teraz jest.
 
Najpierw bym zrobił porządne płukanie albo tym BG 109 albo Oilem z jakimś HC przez 1h, potem już olej solo PAO np. Bizol 0w40 w śmiesznej cenie teraz jest.
Nie wiedziałem o płukankach Oilem, przetestuje. Co do Bizol. Ich 0w40 będzie ciekawszą alternatywą dla Meguina?
Post automatically merged:

Ja ogólnie sie dziwię, że 2300 został połączony z olejem PAO, lepiej z HC.
Zalałem to co miałem pod ręką (zapas Meguina 0w40). Miało być jakieś HC z wyżej poleconych ale z dnia na dzień wyskoczyła mi trasa ok 1800km i zalałem to co miałem (nie chciałem jechac na starej oliwie).
 
Ten Bizol 0W-40 wygląda w MSDS, że ma nieco HC do 20% o niskiej lepkości, natomiast reszta pochodzi z dodatków. Ogólnie tego typu podobnych formulacji na rynku jest sporo.
 
Back
Top