• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

307 2.0 EW10A. Spala olej 1l na 2000 km.

piottrr

Nowy użytkownik
Samochód
Peugeot, 307, 2.0 EW10A
Marka samochodu
Peugeot 307
Budżet/ile litrów
5 litrów
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 EW10A
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0,5l
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W40
Cześć.
Dopiero dzisiaj trafiłem na to forum.
Pacjent to Peugeot 307. Rocznik 2005, pierwsza rejestracja 2006. Auto od 2 właściciela, polski salon, przebieg 140tyś km ale od 90 tyś w rodzinie, przebieg pewny, jest lpg. Od 6 miesięcy jeżdżę do pracy w jedną stronę 30 km. Od 2017r było jeżdżone 10 km w jedną stronę do pracy (to tak bardzo nie rzucało się w oczy to spalanie oleju). A do 90 tyś km przebiegu (czyli do 2017r), krótkie odcinki w mieście.
W zeszłym tygodniu zauważyłem że poziom oleju na bagnecie znowu zbliża się do minimum i kupiłem: Motul 8100 X-cess 5W-40 10l. Aż tyle bo silnik 2.0 EW10A w 307 pobiera mi ok 1l na 2000 km. Plan miałem taki żeby zalać auto świeżym olejem, a resztę mieć na dolewki.
Zastanawiam się nad zastosowaniem płukanki: Oilsyn ReleaseTech Power Cleaner LL.
Oleju jeszcze nie wymieniłem. Płukanek nigdy w aucie nie było. Teraz dopiero zacząłem o nich czytać.
Proszę o poradę co byście zrobili przy takim poborze oleju?
 
Ja tak miałem w Alfie 147 1.6 przez 10 lat tak jeździłem, po prostu zamiast 5 litrów kupowałem 10 :)
 
Liqui Moly 2662 na max 20 minut
Trzymaj i godzinę z przegazówkami i utrzymywaniem obrotów rzędu 2000-2500rpm po kilka minut. Nie sądzę żeby miałoby to coś pogorszyć, co najwyżej nie pomoże.
 
Weź coś estrowego. Jak nie oilsyn to xado atomex. Można na tym pojeździć. Z resztą na LM też jeździłem
 
A co z AR2820? Już chyba w 5 autach ją stosowałem podczas jazdy, bo była bardzo polecana. Już jest be, czy jest coś "lepszego"?
 
Nie jest be tylko jest AR 😉
Oilsyn ma ponoć 4 razy więcej detergentow niż AR. Z Xado można za to przejechać kilkaset kilometrów. A jak LM to może Schlam Spulung. Też można przejechać kilkaset km.
 
Historia olejowa mojej 307-ki:

od 2006 do 2009 56 tyś przebiegu, auto na gwarancji nie wiem jaki olej

07.2009 56 tyś przebiegu Total Quartz 7000 10W40

06.2011 72 tyś przebiegu Total Quartz 7000 10W40

06.2013 80 tyś przebiegu Total Quartz 7000 10W40

07.2015 85 tyś przebiegu Total Quartz 7000 10W40

05.2017 89 tyś przebiegu Total Quartz 7000 10W40

08.2018 99 tyś przebiegu Total Quartz 7000 10W40

01.2020 118 tyś przebiegu Shell Helix HX7 5W-40

02.2022 130 tyś przebiegu Motul 8100 X-cess 5W-40

06.2023 140 tyś przebiegu Motul 8100 X-cess 5W-40
 
Ciekawe że do RFJ ktoś lał 10w40 skoro instrukcja mówi dokładnie żeby używać TYLKO 5w40. Od 2006 do 2009 niestety możliwe że była jedna wymiana przy 30k, bo to już czasy ideologii longlife. No i błagam "tys." a nie "tyś"...
 
A bo to pierwszy raz? Pierwszy samochód tego typu? Do Azjatów też się lało 5w-30, a ASO zalewało od początku 10w-60. Przeważnie dlatego, że od nowości brał.

I tutaj mogło być podobnie.
 
@CallMeDezy
To i tak jest przyzwoity serwis, nie skreślałbym też od razu 10w40, w domu do fabii 1.2 htp lejemy 10w40 od lat i mogę się założyć, że spora część użytkowników tutaj nie ma tak czystego silnika w środku. ;)
 
Tu chodzi prawdopodobnie o KZFR
 
W przypadku autora bym szedł w stronę płukanek długodystansowych od liqui moly x2 z najtańszym olejem. W stary olej płukanka - 200 km jazdy.
Drugi raz z byle jakim świeżym i 300 km.
Wymieniamy na docelowy i lejemy uszczelniacz 2671. Po 500-1000 km wlewamy na swój smak keramizatory lub doktór silnika.
 
Sprawdz wycieki jak niema wlej cos na tloki. Potem jakis najtanszy olej z plukanką i tyle. Potem wymiana na jakis 10W40 i dolewasz co jakis czas w mniejszej ilosci niz teraz.
Ile to auto jest warte 5‐8tys? Bo jak zaczniesz wlewac te wszystkie plukanki po 100zł to taniej wyjdzie drugi silnik kupic.
Od czasu do czasu pojeździj autostradą, żeby porządnie wygrzać katalizator bo predzej czy póżniej się zatka przy takich poborach.
 
Właśnie wróciłem z pracy i zrobiłem płukankę Liqui Moly 2662. Zlałem olej. I się zastanawiam czy jutro nie zalać na cylindry K2 zmywacz do EGR, gaźników i przepustnic. Ma to sens?
 
No ale jak wlejesz coś na tloki to spłynie na dół i olej znów bedziesz musiał wymienić. No chyba że auto stoi bez oleju to mozesz wlać cos na te tloki. Na youtube widziałem wlewali plukanki postojowe. A czy ten K2 sie nada nie wiem. Jak nie zobaczysz to się nie przekonasz. Uwierz na słowo wiekszość ludzi poleca tu różne rzeczy ale sama nigdy nie odwarzyła by się coś zrobić w własnym aucie. Sam kiedyś wlewałem ale czystą nafte. Pamietaj, że jeżeli coś nie spłynie a bedzie stalo to musisz to odciagnąc bo jak auto odpalisz to albo zawór uwalisz albo korbe skrzywisz.
 
jak ja chciałem się "pobawić" w odmaczanie, to:
 
Ktoś kiedyś tu wlewał całą tablicę mendelejewa do Almery 1.5. Nie był to @CICHY?
 
Back
Top