• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

307 2.0 EW10A. Spala olej 1l na 2000 km.

piottrr

Nowy użytkownik
Samochód
Peugeot, 307, 2.0 EW10A
Marka samochodu
Peugeot 307
Budżet/ile litrów
5 litrów
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 EW10A
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0,5l
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W40
Cześć.
Dopiero dzisiaj trafiłem na to forum.
Pacjent to Peugeot 307. Rocznik 2005, pierwsza rejestracja 2006. Auto od 2 właściciela, polski salon, przebieg 140tyś km ale od 90 tyś w rodzinie, przebieg pewny, jest lpg. Od 6 miesięcy jeżdżę do pracy w jedną stronę 30 km. Od 2017r było jeżdżone 10 km w jedną stronę do pracy (to tak bardzo nie rzucało się w oczy to spalanie oleju). A do 90 tyś km przebiegu (czyli do 2017r), krótkie odcinki w mieście.
W zeszłym tygodniu zauważyłem że poziom oleju na bagnecie znowu zbliża się do minimum i kupiłem: Motul 8100 X-cess 5W-40 10l. Aż tyle bo silnik 2.0 EW10A w 307 pobiera mi ok 1l na 2000 km. Plan miałem taki żeby zalać auto świeżym olejem, a resztę mieć na dolewki.
Zastanawiam się nad zastosowaniem płukanki: Oilsyn ReleaseTech Power Cleaner LL.
Oleju jeszcze nie wymieniłem. Płukanek nigdy w aucie nie było. Teraz dopiero zacząłem o nich czytać.
Proszę o poradę co byście zrobili przy takim poborze oleju?
 
Znalazłem

 
;)
 

Attachments

  • C48EEE16-9A09-49A8-B15E-11F699EA5959.png
    C48EEE16-9A09-49A8-B15E-11F699EA5959.png
    243,9 KB · Odwiedzin: 58
Wiadomo, może albo pomóc albo zaszkodzić, ale akurat silniki EW10 nie słyną z zaklejających się pierścieni w przeciwieństwie do 1.5 i 1.8 z Almery.
 
Uszczelniacze zaworowe, chłodniczka oleju, może na którymś łączeniu wszystkich "kanapek" składowych pokryw zaworów, bo tam akurat chyba fabrycznie był silikon. Od początku pisałem żeby najpierw ustalić co się dzieje z tym olejem i gdzie ucieka.
 
Ja to rozumiem tak, że silnik Kolegi Piotra nie ma żadnych wycieków, bo w innym przypadku Jego pytanie o płukanki nie miało by sensu.
Natomiast chcę wrócić do początku naszej dyskusji i przypomnieć, że silnik tego Peugeota zużywa 0,5 litra na 1000 km, co w wielu instrukcjach obsługi samochodów jest traktowane jako normalne zużycie eksploatacyjne, więc moim zdaniem szkoda wysiłków oraz pieniędzy na płukanki i inne kombinacje, tylko trzeba się z tym pogodzić i jeździć. Jeżeli jednak to zużycie Koledze Piotrowi przeszkadza, to przy następnej wymianie oleju może o stopień zwiększyć lepkość oleju lub w ramach doboru oleju o tej samej lepkości wybrać taki, o którym wiadomo, że pomaga starszym silnikom w ich problemach, np. Gulf, Valvoline, czy LM.
Pozdrawiam
 
Coś jest na rzeczy, bo użytkownicy tych silników piszą że przy sprawnym motorze pobór oleju się zamyka w 200ml/1000km, a są też tacy którzy mówią że nic nie bierze. Piottrr, sprawdziłeś chociaż czy kopci na zimnym? Bardzo prosta diagnoza, jeśli po dobie lub dwóch odpalasz zimny silnik, słychać koło KZFR, widać chmurę za autem, czuć olej z wydechu i do tego wszystkiego wypada mu zapłon przy przegazówkach do 3-4k to nie ma co dalej szukać tylko rwać głowicę, albo pogodzić się z poborem i dolewać licząc na to że bedzie jeździć bez innych usterek przy takim poborze. Dobrze też wtedy często zmieniać świece, bo jak je zarzuca olejem na zimnym silniku to łatwo nie mają, a gorzej będzie jak od tego zdechnie cewka zespolona za 800zł w zamienniku.
 
Żeby nie było jak u kolegi tydzień temu. Silnik zaczął brać olej jakiś czas temu. Robił dolewki 1l na 1000km. Zakupił 5 płukanek bo ktoś mu na facebooku opisał co i jak robić. Z góry tylko letkie zapocenie pod klawiaturą. No to 2 płukanki do silnika 20min i auto do góry. A tam silnik zażygany spod klawiatury z tyłu. Cały tył silnika łącznie z alternatorem. Od góry nie było widać bo wyciek był od grodzi silnika.
Został zalany normalnie olej i auto pojechało na wymiane uszczelki pod klawiaturą.
Tak wiec koledze radze na początek pościagać wszystkie osłony i dokladnie poogladac silnik z góry i od dołu zanim zacznie radykalne kroki z płukankami.
Jak już wyeliminuje wycieki, sprawdzi odme, oraz czy nie kopci na niebiesko po walnięciu w gaz po 10-15 min chodzenia na wolnych obrotach, czy świece nie zażygane olejem itp. wtedy bierze się za zabawe z płukankami. Bo teraz to robota od dupy strony jest.
Dodane:
A jak jest jak koledzy wyżej piszą, że te silniki z natury olej biorą to pozostaje z tym się pogodzić i robić dolewki.
 
Last edited:
Ja gdzieś słyszałem, że jeżeli litr na tysiąc miał by tracić przez wycieki, to by ten olej na tylnej szybie było widać, tak olej potrafi wędrować.
 
Jeżeli auto jeżdzi po miescie i jeżdzone nie szybkie krótkie trasy to wiele poza silnikiem brudne nie będzie. Chyba, że po kilkudziesieciu miesiącach. Szkoda, że nie zrobilem zdjecia. Alternator i pasek w oleju, całe mocowanie filtra oleju i na misce krople. Auto stawiane na osiedlu raz tu raz tam pod pracą podobnie i nawet nie zauważył. Pobór zauważony ze 2 miesiące wcześniej przed próbą płukankową
 
@a1410 u mnie w instrukcji jest napisane że może brać 1l/1000km a bierze ok 700na 10000km. 5 litrów na interwał to ja w Vectra b dolewalem i tam było czuć przypalany olej. Pytanie czy autor woli dolewać co tydzień olej czy zająć się sprawą jego znikania. Ja też bym przy takim spalaniu oleju zaatakował tłoki jakimś siuwaksem a po zabiegach wymienił olej i zrobił krotki interwał.
 
Kwestia czy autor woli wydać 3-4k na pół remontu z nadzieją że pomoże, czy faktycznie raz na 3 tygodnie otworzyć maskę i uzupełnić olej.
 
Może na początek spróbować zalewać coś przez świece, jak faktycznie pierścienie stoją i coś rozpuści ten syf to spalanie oleju spadnie, jak nie to 100zl wydane na chemię to nie tragedia i wtedy pogodzić się z dolewaniem oleju bo remontu w starym aucie nie opłaca się robic
 
Ja nadal uważam że tutaj problemem nie są pierścienie, jestem na wielu grupach psa i peżotowych i nie widziałem nigdy żadnego tematu żeby komuś się zalepiły w 2.0 EW, nieważne jaki olej stosował. Te silniki co do zasady albo gubią olej albo biorą górą, dlatego bez zlokalizowania przyczyny ubytków według mnie nie ma sensu wydawać siana na siuwaksy.
 
Ja natomiast z tego co kojarzę jak ok 10 lat temu pracowałem na warsztacie lpg, dostałem na montaż C5 pierwszej generacji właśnie z tym silnikiem i z tego co pamiętam to właściciel też miał problem znikającego oleju i wspominał coś że była seria tego silnika z wadliwymi pierścieniami, krótka ale wg niego była tyle że dotyczyło to citroena C5 nie wiem czy rzekomo motory z wadliwa seria pierścieni trafiły do Peugeota i nie wiem też jak potoczyły się losy przywoływanej cytryny, czy faktycznie winne były pierścienie.
 
Znajomy miał 307 z tym silnikiem i robiony był remont. Wiem że jak założył oil catch to szybko się napełniał.
 
Back
Top