• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Akumulatory- własne doświadczenia pozytywne/negatywne

To nic, jak tylko teraz pochwalić się gęstością i stanem aku po tym czasie :)
 

Attachments

  • IMG_2976.jpeg
    IMG_2976.jpeg
    1,5 MB · Odwiedzin: 79
Spodziewałem się Varty neutral, ale to jakiś inny wynalazek.
 
Cześć . Jakich firm areometrów używacie do oceny gęstości elektrolitu w swoich akumulatorach i możecie je polecić? Jak patrzyłem ceny są bardzo zróżnicowane.
 
Dzisiaj aerometr kupisz w byle markecie na rzeczch po przecenie bo to już historyczne urządzenie, odkąd korki poznikały. W dodatku dzisiaj ludzie są tak głupkowaci, że nie maja pojecia co to w ogóle za urządzenie jest.
 
Areometr Wurth,
Mam też Car Accesories (trochę pesymistyczny), i Amio, zbyt optymistyczny ;)
Wurth ma fabrycznie prowadnice spławika, jest zrobiony z grubego plastiku. - swoje kosztuje.
 
Wurth jest pomiędzy, Amio zdecydowanie zawyża. CC 1.26 a Amio 1.28 ...
Ale może być tak że każda sztuka będzie inna 😏
 
Swojego Wurth'a sprawdzałem i mierzona gęstość jest zgodna (niemal idealnie - w granicach błędu obserwacji wyniku pomiaru) ze wskazaniami refraktometru.
 
Dzisiaj znowu pomierzyłem Yuasę. Przez 6 dni (8-13 stycznia) auto jeździło na bardzo krótkich dystansach (do 30 min pracy silnika podczas jazdy). Akumulator nie miał możliwości się doładować. Postój pod chmurą 2 dni (niedziela i poniedziałek) od ostatniej jazdy. Dzisiaj rano (wtorek) przed jazdą pomiar.
2024-01-16-091003_res800.jpg

2024-01-16-092929_res800.jpg


Dla porównania tu link do pomiaru po bardzo długiej 1k km trasie i późniejszym 9 dniowym postoju.

To taki mały test z mojej strony który miał pokazać stan akumulatora po długiej trasie oraz po krótkich dystansach.
Warunki temperaturowe testów bardzo podobne.
Widać ewidentnie że krótkie odcinki powodują niedoładowanie akumulatora i jego późniejsze szybsze zasiarczanie. Jak ktoś tak jeździ non stop i nie podładowuje akumulatora to nie może się potem dziwić, że mu bateria szybko pada.
 
@end Ale te urządzenie pomiarowe autool bardzo niedokładnie mierzy wartości w aku. Widziałem filmiki i strasznie przekłamuje w wynikach. To bardziej taka tania zabawka jest
 
Co znaczy niedokładnie mierzy? To nie jest przyrząd z laboratorium badawczego, ale jakąś klasę dokładności ma. Jeśli akumulator będzie tym urządzeniem badany od nowego, to każdy pomiar będzie odniesieniem do następnego podczas eksploatacji akumulatora i będzie można wyrobić sobie pogląd co się z nim dzieje, w jakim jest stanie.
 
Last edited by a moderator:
@magic27 - możesz zrobić test jakimś innym przyrządem i zaprezentować wyniki, nie wiedzę problemu. Czym chciałbyś te pomiary przeprowadzić ?

Mierzy niedokładnie wartości w aku, które ?
Napięcie ?
Rezystancja ?

SOH; SOC; EN to szacunki, a nie pomiary, szacunki na podstawie zmierzonych parametrów elektrycznych. Założę się że nie masz pojęcia jak się przeprowadza się sprawdzenia wydajności prądowej akumulatora zgodnie z normą, zresztą jak ta cała masa YT-berów ;)

Mi chodziło o pokazanie samego napięcia spoczynkowego akumulatora, a to już dla średnio rozgarniętego użytkowania spory materiał do przemyśleń i wyciągania stosownych wniosków.
 
Last edited:
@end 30 minut to krótko? Ja codziennie do przedszkola jadę 4 minuty i z powrotem, aku ma 4 lata, ładuje od 2 lat raz na rok.
 

@end Mnóstwo jest takich filmików. Każdy tester podaje inne wartości i często bardzo rozbieżne więc któremu ufać i którego wyniki szacunkowe są najbliżej prawdy ....??? Nie jestem elektrykiem z zawodu więc nie muszę się znać w temacie pomiaru akumulatorów i ogólnie. Nie rozumiem czemu odbierasz to jako ,,atak,,. Poprostu stwierdziłem fakt i tyle. U mnie na obdeleven też są szacunki Soc,Soh,rezystancja i napięcie. Jeśli byś mi napisał ,że niedokładnie mierzy podane wartości to przyznałbym ,że zapewne masz rację bo to tylko pomiary szacunkowe 🙂
 
@dagetto - można tak jeździć dlaczego nie. Im bardziej rozładowany akumulator tym większym prądem jest ładowany lecz ten stan niedoładowania nie jest dla niego zdrowy.

Nie rozumiem czemu odbierasz to jako ,,atak,,.
Błędnie to w ten sposób zinterpretowałeś.
Ja wiem że tego typu urządzenia pozostawiają wiele do życzenia ale wychodzę z założenia że lepsze takie informacje jak żadne.
Ostatnio jest wysyp wszelakiej maści "specjalistów" na YT. Może to popularne ale w mojej ocenie mało w tym merytoryki, a dużo lania wody z prośbami i łapki i subskrypcje 🤣🤣🤣
 
Nie wchodząc w szczegóły, po samym napięciu i jego spadku w czasie itd. mozna posiąść, mysle z 70% potrzebnej wiedzy o stanie akumulatora.
Jesli ktos potrzebuje bardziej szczegolowych informacji, to oczywiscie potrzebuje więcej danych. Ale umówmy sie, samo napiecie juz moze bez zaglebiania sie, powiedzieć, ze cos jest nie tak.
Czesto i tak akumulator pada nagle, z powodu uszkodzenia fizycznego np zwarcie na celi i to jest moment, ktorego raczej nie da sie przewidzieć. Mozna zrobic szerokie pomiary dzien przed, a na drugi dzien ma zwarcie i niespodzianka.
 
Last edited:
Back
Top