• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Akumulatory- własne doświadczenia pozytywne/negatywne

Sprawdzałem w listopadzie znajomemu moim Autool jego akumulator, urządzenie pokazało że aku do wymiany. Znajomy postanowił go podładować i jeździć bo przecież kręci rozrusznikiem i auto pali dobrze. Pod koniec roku kupił nowy bo ujemne temperatury ujawniły dobitnie jego stan.
Jeżeli ktoś zimą wyjeżdża z ciepłego garażu, a potem do niego wraca to zasiarczony akumulator daje radę, problem pojawia się jeżeli trzeba przenocować pod chmura dzień dwa. Zazwyczaj zostaje się unieruchomionym. Znam takie przypadki, na mieście było cacy, a potem telefon i ratuj 😂
 
To tak jak mój sąsiad z klatki. Ma audi w 3.0 tdi i stary akumulator. Zawsze rano lata i szuka żeby go ktoś odpalił. Mówiłem mu żeby kupił nowy to mówił że po co jak każdy rano jedzie do pracy to go ktoś odpali. Nigdy nie zrozumiem takiego podejścia.
Teraz są mrozy i jak to jest z pobudzaniem akumulatora ? To mit ? Starszej daty osoby twierdzą, że zanim się odpali auto to najlepiej włączyć światła na chwilę żeby pobudzić akumulator który odda większy prąd rozruchowy. Nigdy tak nie robiłem tylko otwieram auto, wsiadam, przekręcam zapłon i czekam ze 4 sekundy i odpalam
 
Dziś po 4 dniach bez jeżdzenia sprawdziłem na obdeleven stan akumulatora. Rezystancja się zmieniła ,czy dobrze pokazuje nikt tego nie wie. Jeśli chodzi o naładowanie akumulatora itp pokazuje takie same wartości jak 4 dni temu....Totalna bzdura .... wogóle jakby na minusowych temperaturach nie mierzyło wartości... napięcie spoczynkowe pokazuje 12.5 ,wieczorem lukne ile pokazuje na multimetrze :)Pojemność akumulatora była 32 AH ,po kilkunastu km jazdy wzrosła do 38 AH więc to jakoś mierzy 😅😅😅elektrolit zamarzł chyba hehe
 

Attachments

  • Screenshot_20240117_125849_OBDeleven.jpg
    Screenshot_20240117_125849_OBDeleven.jpg
    367,3 KB · Odwiedzin: 30
  • Screenshot_20240117_125858_OBDeleven.jpg
    Screenshot_20240117_125858_OBDeleven.jpg
    377,8 KB · Odwiedzin: 27
@tomek1986 Bo w aucie jak był podłączony nie robiłem fotek. Później zrobiłem fotki z aplikacji ,bo ona zapisuje ostatnie pomiary z ostatniego połączenia 🙂
 
Teraz są mrozy i jak to jest z pobudzaniem akumulatora ? To mit ?
Ja obstawiam, ze to mit. Chyba, ze aku ma dusze ludzka i jak go zniecacka chcesz rano obudzic, to ci strzeli i w ryja j powie "spier...aj". 🤣
Post automatically merged:

Dziś po 4 dniach bez jeżdzenia sprawdziłem na obdeleven stan akumulatora. Rezystancja się zmieniła ,czy dobrze pokazuje nikt tego nie wie. Jeśli chodzi o naładowanie akumulatora itp pokazuje takie same wartości jak 4 dni temu....Totalna bzdura .... wogóle jakby na minusowych temperaturach nie mierzyło wartości... napięcie spoczynkowe pokazuje 12.5 ,wieczorem lukne ile pokazuje na multimetrze :)Pojemność akumulatora była 32 AH ,po kilkunastu km jazdy wzrosła do 38 AH więc to jakoś mierzy 😅😅😅elektrolit zamarzł chyba hehe
To nie mierzy, tylko szacuje na podstawie zdefiniowanych parametrow aku, ktore wprowadziles i na podstawie pomiaru napiecia i temperatury. Jedyne, co tam pokazuje prawdziwe to napiecie.
 
Teraz są mrozy i jak to jest z pobudzaniem akumulatora ? To mit ? Starszej daty osoby twierdzą, że zanim się odpali auto to najlepiej włączyć światła na chwilę żeby pobudzić akumulator który odda większy prąd rozruchowy. Nigdy tak nie robiłem tylko otwieram auto, wsiadam, przekręcam zapłon i czekam ze 4 sekundy i odpalam
Technika poszła do przodu. Nie mamy już odlewanych płyt w technologii antymonowej. Tego typu konstrukcje nie były tak wydajne prądowo jak obecne akumulatory, były ospałe. Pobudzanie miało rację bytu i dawało rezultaty. Kto pamięta stare czasy ten wie. Ja do dziś się na tym łapię i jak są większe mrozy to zawsze poprzedzam rozruch kilkusekundowym załączeniem świateł 🤣
Dzisiaj nie ma potrzeby stosowania takich zabiegów, choć na pewno nie zaszkodzi to baterii jednak stare nawyki pozostały.

o nie mierzy, tylko szacuje na podstawie zdefiniowanych parametrow aku, ktore wprowadziles i na podstawie pomiaru napiecia i temperatury. Jedyne, co tam pokazuje prawdziwe to napiecie.
Również to starałem się przekazać w poprzednich moich wypowiedziach no ale chyba nieskutecznie.
 
To tak jak mój sąsiad z klatki. Ma audi w 3.0 tdi i stary akumulator. Zawsze rano lata i szuka żeby go ktoś odpalił. Mówiłem mu żeby kupił nowy to mówił że po co jak każdy rano jedzie do pracy to go ktoś odpali. Nigdy nie zrozumiem takiego podejścia.
Teraz są mrozy i jak to jest z pobudzaniem akumulatora ? To mit ? Starszej daty osoby twierdzą, że zanim się odpali auto to najlepiej włączyć światła na chwilę żeby pobudzić akumulator który odda większy prąd rozruchowy. Nigdy tak nie robiłem tylko otwieram auto, wsiadam, przekręcam zapłon i czekam ze 4 sekundy i odpalam
Bo pewnie pobudzasz akusia świecami żarowymi.
 
@sprajt2 Może tak ale podczas dodatnich temperatur normalnie procenty Soc Soh spadają z dnia na dzień . Natomiast w mrozy ,,zamarzły,, i pokazuja non stop te same procenty haha 😉napięcie pokazuje 12.5 V na włączonym zapłonie w obdeleven czyli pokazuje dobrze bo przed chwilą zmierzyłem i bez włączonego zapłonu pokazuje 12.64 V w temp. -1.5 C
 

Attachments

  • Screenshot_20240117_153108_Gallery.jpg
    Screenshot_20240117_153108_Gallery.jpg
    951 KB · Odwiedzin: 24
Last edited:
jak to jest z pobudzaniem akumulatora ?
Teraz sam się pobudza- centralny zamek, pompka paliwa u mnie już po otwarciu drzwi itd, co widać po spadku napięcia. Poza tym inne płyty, separatory więc i większy prąd rozruchowy, więc i bez pobudzania kręci jak praktykant aptekarski.
 
@mowczar
Nie pobudzam świecami żarowymi bo mam benzyniaczka

Tak mi się wydawało, że pobudzanie aku poszło już raczej do lamusa, ale lepiej się upewnić wśród ludzi którzy się znają 😄
Pompka zamka centralnego, oświetlenie wewnętrzne, pompka paliwa czy żaróweczka podświetlająca nogi kierowcy już go wystarczająco powinny pobudzić by ochoczo zakręcił silnikiem. W Volvo dodatkowo po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon uruchamiania podświetlenie kokpitu a nie jak w innych autach dopiero po przekręceniu włącznika świateł
 
Gratis to uczciwa cena za taki akumulator :) kiedyś były przynajmniej tanie, a teraz w tej samej cenie jest Yuasa z prądem o 1/5 lepszym.
 
Ja bym chętnie kupił Polski produkt ale akumulatorów w obudowie BCI 34 lub 78 jest jak na lekarstwo. Niby nie polska już Centa ma w katalogu taki aku, a tak naprawdę niedostępny ten model jest. Patrząc na asortyment akumulatorów w obudowach L3 czy L2 z lewym plusem wybór jest też utrudniony (niektóre firmy nie maja w ofercie ich wcale).
Więc dlaczego mam wspierać dany przemysł lub dystrybutorów na PL skoro oni mają mnie w głębokim poważaniu. Zatem kupiłem Yuasę, która jest Polsce dostępna od ręki, ma dobre paramenty a cena nie jest zawyżona x2 czy x3 jak to robią inni.
 
Ja pamiętam w Renault jak chcialem kupic w sklepie z akumulatorami Yuasę ale przedawca mowil że sa slabe inajlepiej do motocykla i namawial mnie na siłę centrę i potem kupiłem autopart. Tylko ma słabą trwałość wg mnie...
 
Back
Top