Krzemu sporo, filtr powietrza niedomaga albo jakaś nieszczelność w dolocie? Metali trochu, ale tak jak z informacją w analizie bez porównania ze standardem dla jednostki (niektóre tak mają) ciężko powiedzieć. Trzeba by poszukać analiz zużytego oleju dla tego silnika i porównać.
Tak jak napisał @jerseyAdmin, pod lupę cały dolot wraz z filtrem powietrza. Kiedy był ostatnio wymieniany filtr? Może był wymieniony niezgodnie ze sztuką i trochę zanieczyszczeń dostało się do silnika? Krzem jest w tej sytuacji substancją ścierną, więc może ale nie musi mieć wpływu na ilość metali w oleju. Generalnie tragedii nie ma, ale należy zbadać temat podwyższonej ilości Si.
Też bym sprawdził filtr i dolot. No i wysłał po kolejnej wymianie olej do analizy żeby sprawdzić czy to coś dało bo możliwe że krzem starł co jego i stąd metale.
Dane jednostki - po numerze silnika w necie, albo podaj to @wlyszkow i niech on dośle do laboratorium, może uzupełnią wtedy analizę bo oni powinni mieć ogólne dane.
Dodatkowych danych nie trzeba, taki formularz niestety mają w lab uniwersalny.
Bor tworzy wiązanie z metalem kiedy jest taka potrzeba. Si warto się przyjrzeć.
Krzem to "tylko filtr" ...
Powiedziałbym, nie problem.
Ważniejsze, że rozrząd sypie metalami i tutaj 10 tys km to max dla tego silnika, tym bardziej, że jest "podkręcony".
Ile do silnika wchodzi oleju?
Niekoniecznie rozrząd. 24 ppm żelaza to nie jest tragedia i może pochodzić skądkolwiek - pierścienie, turbo, rozrząd - cokolwiek. To samo dotyczy niklu: może pochodzić z dowolnej części której stop zawiera nikiel, z łożysk, nawet z samego oleju chociaż samochodowe raczej go nie mają. Ciężko powiedzieć skąd się te pierwiastki biorą bo występują w zasadzie wszędzie. Nie stawiałbym tak kategorycznie na rozrząd, nawet w analizie jest wpisane, że to możliwe, a nie że pewne.
Natomiast zgodzę się, że olej miał po tym przebiegu bardziej niż dość.
Fe to faktycznie potwierdzam, nie jest tak wysoko, przyjmuje sie, ze do 55 ppm. Glownie: Tloki, obudowy pomp oleju czy blok silnikow calkowicie aluminiowych i reszta jak powyzej.
olej w silniku jest od marca do grudnia 2019 tak samo filtr. Troche syfu było w obudowie filtra i być może dlatego ten krzem się pojawił w takiej ilości. Czy rozrząd się sypie hmmmm nie sadze bo pewnie dzwonił by łańcuchem. Oleju wchodzi 3.9litra
@kryniu , czy wymieniałeś w ostatnim czasie, np. w tym lub w zeszłym roku, jakiekolwiek uszczelnienia w silniku mające styczność z olejem silnikowym?
Jeśli tak, opisz proszę jakie I z jakiego materiału są wykonane.
Jaki jest całkowity przebieg auta?
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.