• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Amsoil European Car Formula 5w30 AEL norma 504/507

kryniu

Użytkownik
Samochód
toledo tsi 1.2 105@132
witam
Czy ktoś mi powie czy należy się przejmować ilością metali ?
z góry dziękuje pozdrawiam
#4405-Z-121783-Sev3-page-001.jpg
 

Attachments

  • #4405-Z-121783-Sev3.pdf
    105,8 KB · Odwiedzin: 350
Last edited by a moderator:
Krzemu sporo, filtr powietrza niedomaga albo jakaś nieszczelność w dolocie? Metali trochu, ale tak jak z informacją w analizie bez porównania ze standardem dla jednostki (niektóre tak mają) ciężko powiedzieć. Trzeba by poszukać analiz zużytego oleju dla tego silnika i porównać.
 
może była źle zamknięta pucha od filtra bo sam filterek to mann
gdzie tego standardu dla jednostki szukać?
 
Tak jak napisał @jerseyAdmin, pod lupę cały dolot wraz z filtrem powietrza. Kiedy był ostatnio wymieniany filtr? Może był wymieniony niezgodnie ze sztuką i trochę zanieczyszczeń dostało się do silnika? Krzem jest w tej sytuacji substancją ścierną, więc może ale nie musi mieć wpływu na ilość metali w oleju. Generalnie tragedii nie ma, ale należy zbadać temat podwyższonej ilości Si.

:eek:Co sie z borem stało

Nie wiem czy dobrze kombinuję, ale jest możliwe, że związał się z powierzchniami metalowymi w silniku tworząc swego rodzaju warstwę ochronną?
 
Też bym sprawdził filtr i dolot. No i wysłał po kolejnej wymianie olej do analizy żeby sprawdzić czy to coś dało bo możliwe że krzem starł co jego i stąd metale.

Dane jednostki - po numerze silnika w necie, albo podaj to @wlyszkow i niech on dośle do laboratorium, może uzupełnią wtedy analizę bo oni powinni mieć ogólne dane.
 
Dodatkowych danych nie trzeba, taki formularz niestety mają w lab uniwersalny.
Bor tworzy wiązanie z metalem kiedy jest taka potrzeba. Si warto się przyjrzeć.
 
sprawdzę dolot i zamocowanie filierka dam znać,
filierek wymieniam razem z olejem co 12kkm
 
Tak jak myślałem ze bor sie "przykleił" :D
 
A jaki wiek jest tego oleju? Bo przebieg widać a ile czasu siedzi w silniku?
 
Ja bym się zajął filtrem powietrza i sprawdził ewentualną nieszczelność albo go wymienił i skrócił interwał bo jak widać olej się dawno skończył.
 
Krzem to "tylko filtr" ...
Powiedziałbym, nie problem.
Ważniejsze, że rozrząd sypie metalami i tutaj 10 tys km to max dla tego silnika, tym bardziej, że jest "podkręcony".
Ile do silnika wchodzi oleju?
 
Niekoniecznie rozrząd. 24 ppm żelaza to nie jest tragedia i może pochodzić skądkolwiek - pierścienie, turbo, rozrząd - cokolwiek. To samo dotyczy niklu: może pochodzić z dowolnej części której stop zawiera nikiel, z łożysk, nawet z samego oleju chociaż samochodowe raczej go nie mają. Ciężko powiedzieć skąd się te pierwiastki biorą bo występują w zasadzie wszędzie. Nie stawiałbym tak kategorycznie na rozrząd, nawet w analizie jest wpisane, że to możliwe, a nie że pewne.

Natomiast zgodzę się, że olej miał po tym przebiegu bardziej niż dość.
 
Fe to faktycznie potwierdzam, nie jest tak wysoko, przyjmuje sie, ze do 55 ppm. Glownie: Tloki, obudowy pomp oleju czy blok silnikow calkowicie aluminiowych i reszta jak powyzej.
 
olej w silniku jest od marca do grudnia 2019 tak samo filtr. Troche syfu było w obudowie filtra i być może dlatego ten krzem się pojawił w takiej ilości. Czy rozrząd się sypie hmmmm nie sadze bo pewnie dzwonił by łańcuchem. Oleju wchodzi 3.9litra
Post automatically merged:

jaki olej możecie polecić zamiast tego amsoila
 
Załóż nowy wątek w odpowiednim dziale.
 
@kryniu , czy wymieniałeś w ostatnim czasie, np. w tym lub w zeszłym roku, jakiekolwiek uszczelnienia w silniku mające styczność z olejem silnikowym?
Jeśli tak, opisz proszę jakie I z jakiego materiału są wykonane.
Jaki jest całkowity przebieg auta?
 
nic takiego nie wymieniałem od nowości, przebieg 106kkm
a o co chodzi z tymi uszczelnieniami?
 
Np. poprzez kontakt z uszczelką w płynie tak myślę.
 
Back
Top