• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Amsoil European Car Formula 5w30 AEL norma 504/507

Niekoniecznie rozrząd. 24 ppm żelaza to nie jest tragedia ...
A czy ten silnik nie jest na pasku?
No w takim razie fe nie będzie pochodzić z łańcucha.
No i ilość fe moim zdaniem już jest wyraźna, biorąc pod uwagę pojemność silnika (3 cylindry??).
Nie wiem co o tym myśleć.
 
Skoro silnik nie był uszczelniany i można wykluczyć kontakt oleju z nowymi uszczelnieniami, głównym podejrzanym pozostają zanieczyszczenia, które dostały się do silnika, na co wskazuje podwyższony poziom krzemu. Obstawiam, że przy wymianie filtra powietrza część kurzu mogła dostać się do dolotu, gdzie została później zassana i zrobiła swoje. Nie jest to poziom krytyczny, ale z całą pewnością właścicielowi powinna się zapalić w głowie żółta lampka ostrzegawcza.

Jest również szansa, że ten typ tak ma, ale do tego byłoby potrzeba więcej analiz zużytego oleju od innych posiadaczy pojazdów z tym silnikiem. Wtedy można zauważyć pewną tendencję wśród analiz.

Fakt, że silnik jest dłubnięty też może mieć swoje konsekwencje, ale bardziej skłaniam się ku tropowi z krzemem jako sprawcy.
 
A czy ten silnik nie jest na pasku?

Nie jest. Jest na łańcuchu. Nosi oznaczenie CBZB. 1.2 TSI na pasku to CJZA. CBZB mieści 3,9 L oleju, CJZA 4,0 L.

Skoro silnik nie był uszczelniany i można wykluczyć kontakt oleju z nowymi uszczelnieniami, głównym podejrzanym pozostają zanieczyszczenia, które dostały się do silnika, na co wskazuje podwyższony poziom krzemu.

Jest również szansa, że ten typ tak ma, ale do tego byłoby potrzeba więcej analiz zużytego oleju od innych posiadaczy pojazdów z tym silnikiem. Wtedy można zauważyć pewną tendencję wśród analiz.

Trafny tok rozumowania. Zgadzam się z Tobą. Odszukałem analizę z Ibizy z tym samym silnikiem, którą widziałem na niemieckim forum:
Oznaczono mniejsze ilości żelaza, ale silnik przejechał około 1500 km mniej. Oczywiście na innym oleju - Addinol Super Light 5w40. Krzem w tej analizie jest całkiem w porządku. Samochód ma 39 tys. km przebiegu. Znacznie mniej niż egzemplarz krynia.

Warto przeczytać: https://www.machinerylubrication.com/Read/377/silicon-dirt-oil-analysis
 
Nie lepiej lać do tych silników 5w40 full saps VW 502/505??? Po co tam takie ekologiczne oleje
 
Dlaczego niby lepiej fullsaps?
 
panowie czy ktoś mi powie jakie maksymalne ilości żelaza i innych metali mogą występować w oleju?
są na to jakieś normy?
 
O ile wiem to nie. Przyjmuje się, że okolice 50ppm żelaza nie świadczy o niczym złym. Cała reszta to zależy od silnika i stosowanych w nim stopów i metali. No i samej konstrukcji bo silnik może siać metalami na zasadzie ten typ tak ma.
 
nie wiem tylko poco koledzy taki czarny scenariusz kreślą.

Tytuł artykułu w Auto Świat robi swoje: Wszystko o silniku 1.2 TSI - trwałość nie jest jego zaletą

A dalej to już poszło jak na łamach Faktu ;)
 
Czytałem różne analizy olejów na forum niemieckim lub rosyjskim, i przeważnie w silnikach VW jest trochę żelaza. Te typy chyba tak mają.
 
Chyba te starsze generacje z łańcuchem bo te nowsze na pasku mają dużo niższe zużycie metali nawet na olejach 508/509.
 
Bo zddp jest wrogiem smarowania łańcuchów... ;-) a to nadal najtańszy dodatek AW.
 
Racja, a na niemieckim mysla odwrotnie, ze im wiecej ZnDDP tym lepiej dla lancucha ;>
 
No ciekawa by mogła być analiza na tym samym silniku bez ar i po dodaniu jakby te metale spadły
 
Back
Top