• Moderator poszukiwany
    Od 1 stycznia forum będzie potrzebować nowego moderatora. Jeżeli ktoś chętny na wykonywanie tego szczytnego zadania w zamian za przekleństwa i marudzenie reszty użytkowników zapraszam do kontaktu przez PW. Po wyłączeniu forum 23.12 chętni mogą pisać na maila. Jest w stopce pod linkiem "skontaktuj się z nami".
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Analiza dodatków do paliw

Triumphator

Moderator
Lokalizacja
LPU
Samochód
Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCi DW10C; Triumph Sprint ST 1050
Jaki olej chcesz analizować
ON+AR6900D-MAX; ON+DIESEL RACE DNA
Zakres analizy
  1. ICP (pierwiastki)
Kontynuując wątek Dodatków do ON, żeby nie robić tam śmietnika, zakładam tutaj temat dla chętnych na wysłanie do badania oleju napędowego, na początek w opcji:
- ON podstawowy,
- ON podstawowy + AR6900D-max w proporcjach zgodnych z zaleceniami producenta,
-ON podstawowy + Diesel race DNA w proporcjach zgodnych z zaleceniami producenta.

Koszt podstawowego badania to 400 zł, czekamy na dodatkową wycenę badania HFFR. Badanie ON bazowego jest w cenie, także koszt obejmował by dwie analizy próbek z dodatkami.

Chęć wzięcia udziału w takim "eksperymencie" i wszelkie uwagi proszę zgłaszać w komentarzach 👍

Aktualizacja!

Dostałem wycenę dodatkowego badania HFFR, całość kosztów prezentuje się następująco:
  • Badanie podstawowe: 492 zł (400zł+23%VAT)
  • Badanie smarności: 676,5zł (550zł+23% VAT)
  • Zestaw do pobrania próbki: 61.5zł (50zł+23% VAT)
  • Koszt wysyłki: 24.6zł (20zł+23% VAT)
  • Łączenie wychodzi 1 254,6 zł za jedną aanalizę
Największy sens i szansę powodzenia będziemy mieli, kiedy z kosztami uda się zejść <100zł na osobę. Dlatego potrzebujemy przynajmniej 12-13 chętnych użytkowników do zrzutki.
 
Last edited:
Upvote 0

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Organizator i wpłacający mogą sobie takie zasady jakie chcą wymyślić. Forum tutaj nie pośredniczy więc niczego nie chcemy ani nie możemy narzucić.

Ale chyba się jeszcze nie zdarzyło, żeby jakakolwiek zrzutka była prywatna.
 

Triumphator

Moderator
Lokalizacja
LPU
Samochód
Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCi DW10C; Triumph Sprint ST 1050
Im dłużej będzie się to odwlekać tym zapał będzie mniejszy
Trudno. Dogadanie z labem wszystkich detali chwilę zajmuje, tym bardziej, że zajmuję się tym w wolnych chwilach, bo chleba z tego nie mam i kredytu mi to nie spłaca 🤑
 

STREAM-HD

Użytkownik
Samochód
VW Passat B5FL 1.9 TDI-PD
Soszo, nic nie rypnie, nie jesteśmy dziećmi.
Post automatically merged:

Rozumiem, że na podobnej zasadzie będzie ta zrzutka?

Tylko po co tak robić? Kto chciał to się zrzuci, zobaczy w badaniach co go interesowało, a że inni też zobaczą? A czemu nie? Ja swój cel osiągnę czy wyniki będą prywatne czy nie, więc też nie widzę potrzeby ich chować przez tymi co nie chcieli uczestniczyć w czymiś "widzi mi się" za ponad 1000zł :D
 

soszo

Użytkownik
Samochód
Kilka pierdziawek
Soszo, nic nie rypnie, nie jesteśmy dziećmi
Się okaże 😁

Wg moich obliczeń potrzeba ok 1900-1950 zł na taki zakres analizy.
Mam tu na myśli 2xHFRR, badanie ogólne we Venturo, zakup paliwa, dodatku , opakowań i wysyłki.
 

joshua79

Użytkownik
Samochód
Focus II 1.6 TDCI
Swego czasu na jakimś forum była podobna zrzutka ale na temat Mixolu (był zdaje się jakiś Niemiecki, Orlenowski i jakiś tani mineralny). Badania były tylko do wglądu dla uczestników zrzutki. Nie były upublicznione na forum. Rozumiem, że na podobnej zasadzie będzie ta zrzutka? Wtedy na pewno było by więcej chętnych.
Luzik, równie dobrze koledzy z większą wiedzą mogliby się nią dzielić odpłatnie, a taki @Pedros z racji tytułu naukowego kasować 200% stawki. Mam propozycję do Administracji - przydałby się też obok emotek przycisk "a ja wiem, ale nie powiem".
 

ozzy1979

Użytkownik
Lokalizacja
Legnica
Samochód
VW Golf mk2 1,8 Pb, Jeep Grand Cherokee ZJ 5,2 Pb, Honda CBR 1000F SC24
Luzik, równie dobrze koledzy z większą wiedzą mogliby się nią dzielić odpłatnie, a taki @Pedros z racji tytułu naukowego kasować 200% stawki.
Dobry pomysł. Wzorem np USA - chcesz zdobywać wiedzę na dobrych studiach? To płacisz i jeszcze musisz się uczyć dodatkowo. Popieram @tryhp3.
 

Alex

Użytkownik
Samochód
Alfa 147 2.0 T.S. / Fiat 500 1.4 16V / Volvo C30 1.8 16V
Jeszcze warto zawczasu poprosić @wlyszkow o komentarz dotyczący samego paliwa, bo jak się okaże że po wydaniu tych pieniędzy na analizy, będzie sugerował, że to które zostało użyte w badaniu się najbardziej "gryzie" z dodatkiem, to będzie kolejny przyczynek do podważania wyników. Warto taką sytuację wykluczyć zawczasu, a nie po "szkodzie".
 

sprajt2

Użytkownik
Samochód
Audi a3 1,8T, a5 2.0tdi 177km, TT 1.8T
@Alex co Ty pierdol....sz.
Pomijajac absurd tego, co napisales to wyobraz sobie sytuacje, w której by odpowiedzial "nie, z tym paliwem sie dodatek gryzie", gdzie na opakowaniu, w zadnym watku nigdy nie powiedział, ze z jakims paliwem dodatek ma sie "gryźć".
Skonczmy takie dywagacje, bo znowu wrocimy to kolejnych 4000 wątków wydawaniamisie
 

gopiter

Użytkownik
Samochód
Renault Espace IV 2.0 dCi
@Alex cytat ze strony Archoil:
"AR6900-D MAX jest odpowiedni do ciągłego stosowania do wszystkich typów oleju napędowego...AR6900-D MAX jest zgodny oraz ulepsza każdy olej napędowy spełniający normę EN 590."
 

Alex

Użytkownik
Samochód
Alfa 147 2.0 T.S. / Fiat 500 1.4 16V / Volvo C30 1.8 16V
@sprajt2 to teraz sobie przypomnij, a może za krótko tu jesteś, że dodatki Archoila, zwłaszcza te do diesli nie działają, albo inaczej, nie dają zadowalających rezultatów w miksie z paliwami premium. Być może również nie wiesz, że każde paliwo na stacji jest wyposażone w dodatki, które gwarantują mu spełnienie normy PN/EN. Cześć ma ich więcej, część mniej i to handlowiec po wrażeniach klientów często orientuje się z którymi grają najlepiej (zakładając optymistycznie, że w ogóle coś zmieniają in plus). Nie w dieslowskim wątku, sprzedawca archoila odwoływał się do właśnie takich zjawisk. Na priv udzielił mi odpowiedzi, które benzyny w jego ocenie (i rzekomo klientów), dają najlepsze rezultaty po dodaniu dodatku we własnym zakresie. Przypominam z czysto kronikarskiego obowiązku. Proponuję również żebyś nie sprowadzał rozmowy od razu do poziomu rynsztoka, tylko dlatego, że czegoś nie wiesz, albo o czymś nie słyszałeś nie znaczy, że ktoś pier**li.
 

Iron

Użytkownik
Samochód
Honda Civic VIII FK3 2.2 I-CDTI
Ależ dyskusja 😌, cios za cios 🫣, zobaczymy co z tego wyjdzie, czy dodatki wyjdą z tego zwycięsko 🤔
 

sprajt2

Użytkownik
Samochód
Audi a3 1,8T, a5 2.0tdi 177km, TT 1.8T
Ja kończę, knock out. Forumowe tabu. Nie testujmy, bo wyjdzoe, ze nic nie daje i trafimy akurat to paliwo, ktore nie moze byc mieszane 🤣
 

Alex

Użytkownik
Samochód
Alfa 147 2.0 T.S. / Fiat 500 1.4 16V / Volvo C30 1.8 16V
@sprajt2 ja jestem jak najbardziej za testem, przy czym się do niego nie dokładam, więc mając na uwadze, że to cudze, niemałe pieniądze, a zatem lepiej zadać jedno pytanie dystrybutorowi więcej i zmitygować ryzyko podważania wyników, które notabene bardzo mnie ciekawią. :)
 

STREAM-HD

Użytkownik
Samochód
VW Passat B5FL 1.9 TDI-PD
bo jak się okaże że po wydaniu tych pieniędzy na analizy, będzie sugerował, że to które zostało użyte w badaniu się najbardziej "gryzie" z dodatkiem, to będzie kolejny przyczynek do podważania wyników.
To nie będzie do podważania wyników tylko całkiem runie sens istnienia tego środka. Jeszcze by tego brakowało. żeby grymasił w jakim paliwie ma pływać, żeby dobrze działac.
 

Uziu92

Użytkownik
Lokalizacja
Siedlce
Samochód
Volksvagen, Ford
To teraz pytanie czemu żaden producent prócz archoila nie ma zrobionych takich badań czy testów i ich nie udostępnia ? A są to potężne firmy jak liquy Molly , millers, kleen flo czy mannol , przecież dla nich taki koszt jest śmieszny , czyżby sie czegoś bali ? Zamiast tego to zamieszczony jest tylko opis czego to dany środek nie poprawia , nie zmienia i nie ulepsza , a dowodów w postaci badań brak.
 

sprajt2

Użytkownik
Samochód
Audi a3 1,8T, a5 2.0tdi 177km, TT 1.8T
Co wiecej, mam wrazenie, ze jakiekolwiek prywatne testy sa banowane. Na yt sa testy, ktore wychodza na plus tylko na kanalach sponsorowanych, niezaleznych testow z rezultatem jakims sensownym brak.
A te testy archoila, to wygladaja jak reklama pasty do zebow lub proszku do prania.
 

sprajt2

Użytkownik
Samochód
Audi a3 1,8T, a5 2.0tdi 177km, TT 1.8T
@SACZI wlasnie mi chodzi o to, ze sa same gów..no testy. A nie ma nic rzetelnego. Moja dywagacja jest taka, ze rzetelne testy sa chyba usuwane na "żądanie" producentow, a zostaja jedynie takie testy nic nie wskazujace.
Dodatki na rynku sa od kilkudziesieciu lat, fora internetowe od kilkunastu, yt juz tez sie rozwinal na jedno z wiekszych mediów, (uwaga teoria spiskowa) czy nie jest dziwne, ze zaden duzy kanal moto lub inny chemiczny nie zrobil na ten temat rzetelnego materialu?
 
Top