• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil 9100

Wygląda, że olej to główny hamulcowy w silniku. Dziwią mnie takie opowieści, a jest ich coraz więcej.
A co w tym dziwnego? Oczywiście to nie olej jest głównym hamulcowym w silniku, ale tarcie wewnętrzne i (w większym stopniu) sprężanie powietrza w cylindrach (dlatego diesle hamują skuteczniej), logiczne zatem, że jeśli dodasz do oleju preparat znacząco redukujący tarcie, skuteczność hamowania silnikiem będzie zauważalnie mniejsza.
 
@soszo, nasz niedowiarek .
A po co lejemy ten dodatek ? By zredukować tarcie metal o metal .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Ja po prostu jestem niewierny Tomasz. Stosuję, stosowałem różne dodatki do oleju, do paliwa i u mnie to wszystko pomaga jak luteina z zeaksantyną na wzrok gdy mam jeszcze te 40 parę lat ;)
 
Ja też zauważyłem, że auto wolniej zwalnia po odpuszczeniu gazu. Aczkolwiek tylko na zimnym silniku kiedy olej stwarza największe opory.
 
Skoro auto wolniej zwalnia to też silnik wolniej powinien schodzić z obrotów na biegu jałowym. Taki test będzie dość łatwo wykonać.
 
Panowie jak dolewać dodatek? Trzeba zmieszać z olejem przed dodaniem, czy można zaaplikować po zalaniu olejem? Czy po wlaniu dodatku można od razu jechać, czy silnik musi popracować na wolnych obrotach najpierw?
 
Wlewasz do silnika i jeździsz jak zawsze. Nie trzeba nic kombinować, świetnie się miesza.
 
@wlyszkow można gdzieś uzyskać więcej info nt.wplywu ar9100 na stałe zanieczyszczenia a konkretniej chodzi mi o wpływ na związki sadzy i ich rozpuszczalność?
 
AR9100 zapobiega wzrostowi zużycia silnika przy wysokiej koncentracji sadzy i poprawia dyspersję sadzy - w przeciwieństwie do wyższych dawek zddp nie powoduje aglomeracji sadzy i degradacji pompowalności oleju na zimno. Powłoka nanoboranowa o niskim tarciu na metalu dodatkowo znacznie obniża przyleganie depozytów oraz sadzy do powierzchni. Stąd także możliwość wydłużania okresu wymiany oleju także w dieselu stosując AR9100, nie chodzi tylko o TBN.
AR9200V2 działa zresztą podobnie, zwłaszcza w zakresie ochrony metalu przed sadzą a nawet lepiej.
 
W 9100 nie ma siarki a w 9200v2 jest siarka ale związana z wolframem jako nanocząstka WS2
 
@wlyszkow
Nissan 370z - problemy z wysoką temperaturą oleju.
AR9200 czy 9100 lepiej się sprawdzi?
I jak byś mógł w kilku słowach wyjaśnić dlaczego.
Będę bardzo wdzięczny!
Pzdr
 
@wlyszkow
Wyjaśnisz w kilku słował dlaczego prosze?
Dzięki!
 
Oba obniżają temp w węzłach tarcia ale 9200v2 ma tę unikalną zdolność działania 3 etapowego nawet jeszcze przed kontaktem metal-matal a jeśli temperatura jest wysoka to spada lepkość I taka ochrona się przydaje dodatkowo.
To jest lepsza droga niż stosowanie wyższej lepkości oleju gdyż podwyższanie lepkości często prowadzi do jeszcze gorszego chłodzenia olejem.
 
Dzięki bardzo.
Nie ma póki co chłodnicy - jest w planach.
W pierwszej kolejności montaż "spacera" który zwiększy pojemność układu o ok 0,5L. Zobaczymy jaki będzie efekt.
 
W pierwszej kolejności montaż "spacera" który zwiększy pojemność układu o ok 0,5L. Zobaczymy jaki będzie efekt.
każde 0,5L to 2-3C mniej, sprawdzone przez Coobcio garaż. Drugi spejser na 1L już wystaje lekko z pod spodu miska. Więc zostaje chłodniczka jakaś litrowa.
 
Last edited:
Back
Top