• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil 9100

Jak zastosowałem archoil9100 w 1.9 TDI w innym samochodzie to jego reakcja była łagodniejsza, bardziej aksamitna, bardziej kulturalna. Po rozruchu silnik szybciej się uspokajał. Ciekaw jestem jak dodatek typu archoil wpłynie na zupełnie inny rodzaj silnika i napędu. O reakcji silnika miałem na myśli przejście z obrotów jałowych silnika gdy samochód się toczy do obrotów, które sprawiają że samochód zaczyna przyspieszać. Ciężko wytłumaczyć charakterystykę przeniesienia napędu w tym samochodzie. Jest to samochód bez skrzyni biegów.
 
Mówisz, ze nie ma skrzyni biegów....? Hmm😎
Ta reakcja silnika, jakbysmy nie rozmawiali o mitsubishi outlander to bym pomyslal, ze chodzi o jakis statek kosmiczny.

A teraz do sedna. Auto ma CVT. Dodatek nic nie zmieni, wejscie silnika na 3 tys obr, to nie sa wysokie obroty.
 
Każda hybryda szeregowa chodzi jak ruski traktor, bo silnik musi przetrwać zimne odpałki na pełnej mocy. Wtedy tłok szybko się rozrzerza, a cylinder jeszcze zimny jak teściowa, czyli duży luz jest koniecznością, a pierścienie są filigranowe.
 
Auto nie ma cvt. Samochód nie ma skrzyni, posiada most pędny. Jedzie się tym podobnie do cvt ale nie jest to cvt.
 
Na toyotach się nie znam, ale żadna hybryda Hondy nie ma obecnie skrzyni mechaniczne, w tym cvt. Jest to tzw. Hybryda szeregowa.
Mitsubishi Outlander to hybryda która pracuje w trybie szeregowym lub równoległym.

Czy archoil mogę dolac do oleju, który ma 1.5 kkm przebiegu, czy poczekać do kolejnej wymiany?
 
Wyorowadzcie mnie z bledu, nie dziala to w skrocie jak torque converter? (nie zaglebiajac sie w dalekie rozwiniecia techniczne)
 
To jest wątek AR9100, a nie o napędach hybrydowych.

Koniec OT o napędach w tym wątku
 
Last edited:
Mitsubishi Outlander to hybryda która pracuje w trybie szeregowym lub równoległym.

Czy archoil mogę dolac do oleju, który ma 1.5 kkm przebiegu, czy poczekać do kolejnej wymiany?

Można dolać w dowolnym momencie
 
Witam szanowne grono. Zastanawiam się nad wlaniem AR9100 do Hyundai i40, 1.7 crdi diesel. Samochód kupiłem niedawno i ma 180 tysięcy przebiegu. Jestem świeżo po wymianie olejów i filtrów. W tygodniu robię raczej krótkie trasy i samochód często jest niedogrzany, ale w weekend go przeganiam. Samochód nie garażowany więc z rana nieciekawe warunki na rozruch. Czy ten dodatek coś pomoże? Wyczytałem, że dodatnie tego może zwolnić nagrzewanie się silnika i tego najbardziej się obawiam, nie dość, że nie dogrzany to jeszcze to spowolnię. Proszę o porady.
 
Nic takiego nie zauważyłem. Jeśli coś spowalnia to jest to nie do wychwycenia raczej. Na jakim oleju jeździsz? Może tu lepszym rozwiązaniem byłoby zalanie czegoś o niższej lepkości.
 
Nic takiego nie zauważyłem
A masz wskaźnik temperatury oleju? Porównywałeś? Co co porównywali to zauważyli. Niektórzy niższą temperaturę oleju, a inni tylko wolniejsze nagrzewanie.
Wg tego co pisał @wlyszkow wnioskuję, że nie ma to znaczenia bo dodatek działa w niższych temperaturach niż klasyczne ZDDP. Czyli jeśli ktoś ma zamiar stosować AR9100 to nie ma się tym co przejmować.
 
Dokładnie, pisałem nie raz, nanoborany nie mają temp aktywacji jak zddp i działają nawet poniżej zera, 9200 także (nawet jako smar suchy) więc spadek temp nie ma znaczenia dla ochrony silnika.
 
pisałem nie raz, nanoborany nie mają temp aktywacji jak zddp i działają nawet poniżej zera,
Pisać mogłeś, ale nie każdy to czyta, bo go np nie interesuje ;)
Możesz po raz pewnie setny szczegóły (takie bardziej techniczne, nie "marketingowe") przedstawić?
 
@soszo no nie mam wskazania dla oleju. Sprawdzałem tylko temp cieczy przez obd.
 
Nic takiego nie zauważyłem. Jeśli coś spowalnia to jest to nie do wychwycenia raczej. Na jakim oleju jeździsz? Może tu lepszym rozwiązaniem byłoby zalanie czegoś o niższej lepkości.
Aktualnie jeżdzę na 5W30 Total Quartz Ineo Mc3. Czy ciecz w Twoim przypadku też wolniej się nagrzewała?

A masz wskaźnik temperatury oleju? Porównywałeś? Co co porównywali to zauważyli. Niektórzy niższą temperaturę oleju, a inni tylko wolniejsze nagrzewanie.
Wg tego co pisał @wlyszkow wnioskuję, że nie ma to znaczenia bo dodatek działa w niższych temperaturach niż klasyczne ZDDP. Czyli jeśli ktoś ma zamiar stosować AR9100 to nie ma się tym co przejmować.
Jeżeli nagrzewanie jest wolniejsze to pytanie o ile?
Prawdę mówiąc na krótkim odcinku raczej każdy stopień się liczy..
Pokonując krótkie odcinki pewnie narobiłbym sobie więcej szkody niż pożytku nalewając to?
A może polecicie coś innego?
 
Minimalnie wolniejsze nagrzewanie to skutek a la ceramicznej powłoki/izolacji termicznej boranowej i ochronnej więc trudno sobie wyobrazić jak to ma narobić jakiejkolwiek szkody.
 
Back
Top