• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil 9100

On potrafi chwalić ceratec, że nie zmienia lepkości oleju w przeciwieństwie do AR9100. Nie docierają do niego argumenty o lepkości jednego czy drugiego dodatku.
 
Teoretycznie powinien obniżyć lepkośc o ok 1% ale każde badanie obarczone jest błędem. W forumowej analizie ten Eneos ma lepkośc 9.6 tu 9.36. To ok 2.5% różnicy, na pewno mieści się to w granicach tolerancji.
 
Wy tak na serio przejmujecie się ,że dodatek w oleju 5w30 zmieni jego lepkość do 5w25..... To serio czy żarty sobie robicie 😅
 
Wy tak na serio przejmujecie się ,że dodatek w oleju 5w30 zmieni jego lepkość do 5w25..... To serio czy żarty sobie robicie 😅
Z całym szacunkiem ale w Twojej Polówce czy moim Żepocie nie zrobi to różnicy. Ale w innym moim aucie gdzie mam samą normę API SP 5W30 w kierunku ku górze już tak. Nigdy nie wczytywałem się w specyfikacje i producenta "większa ochrona" myliłem z "większa lepkość". Dla mnie nie ma wtedy sensu stosować takiego dodatku w tym aucie i chyba nie chodzi o wchodzenie w dywagacje, a wyciągnięcie wniosków na własne potrzeby.
 
Wy tak na serio przejmujecie się ,że dodatek w oleju 5w30 zmieni jego lepkość do 5w25..... To serio czy żarty sobie robicie 😅
Równie dobrze mógł to być błąd pomiarowy, bez wiedzy o parametrach urządzenia, oraz kilku pomiarów ciężko mówić o rzetelności pomiarów. Podstawy miernictwa się kłaniają. Ale wiesz jak jest na forum, każdy nawet o zerowej wiedzy się wypowie.
 
Czy stosował ktoś kiedykolwiek ten dodatek wraz z olejem przekładniowym? Myślę nad dodaniem go do reduktora który w moim aucie jest dość wrażliwą częścią i zastanawiam się nad taką profilaktyką.
 
@Wujas tak, myślę że ⅓ tego forum ma, lub miała tego AR w skrzyni.
 
Ja stosowałem skrzyni manualnej. 80 ml na litr dawka. Poprawa była znaczna w pracy skrzyni. Biegi wchodziły bardzo lekko , gdzie zastosowałem z powodu haczenia podczas zmiany przełożeń.
 
Ja dałem ar9100 do skrzyni biegów cała butelke . Nie zauważyłem jakiś zmian na plus ani na minus. Zaznaczam też ,że nie jestem obiektywny czy AR9100 coś pomaga bo jeżdzę na ,,rozwalonej dwumasie,, więc ogólnie ciężej mi biegi wchodzą czasem. Choć wcześniej bez AR9100 w skrzyni było tak samo. Żadnych zmian
 
Last edited:
W moim manualu znanym z awaryjności dałem max zalecaną czyli 10% dawkę i dobrze to działa. Jestem zadowolony
 
@Wujas ja mam, polecam
W manualu BMW przy ostrej jeździe o dynamicznej zmianie biegów synchronizator przestał się odzywać:) czasami sobie chrupnął, teraz nic takiego nie ma miejsca.
 
Dzięki za odpowiedzi, do reduktora wchodzi mi max 0.5l oleju, czyli 50ml nie powinno zaszkodzić :)
 
A dlaczego nie? Tam jest tylko dołożona przekładnia planetarna o zmiennym przełożeniu na końcu kolumny kierowniczej, sama hydraulika pracuje jak w klasycznej przekładni kierowniczej.
 
Wlałem ten magiczny specyfik do dyfrow, nie chce kłamać ale przy 4 osobach nie było szans jadąc 100kmh zejść poniżej 6.5l, jeszcze 15km zrobilem w mieście a 100km trasy, może wiatr mniejszy nie wiem subiektywnie negatywnych skutków nie ma, może opory się trochę zmniejszą (na dodatku zrobilem z 200km) 3.0TDI Quattro auto waży 2080kg z pełnym bakiem
1000004373.jpg
1000004375.jpg
 
1.4 tsi 150 ACT (aktywne cylindry) millers vw C3 5w30, jeżdżę obecnie na plukance oilsyn ll + ar9200. Będę niebawem zmieniał olej na eurol 0w30 i nie wiem czy lać ponownie archoil czy niekoniecznie. Przebieg mam obecnie 73 tys km. Auto używane w w mieście, głównie krótkie dystanse ok 10km. Ponoć ar9200 zmniejsza tarcie i silnik dłużej osiąga temp robocza, czytaj olej
 
Trochę bez sensu oilsyn LL z ar9200. Lepiej już 9100, który ma również najlepsze właściwości czyszczące w "rodzinie" dodatków tego producenta. Tym bardziej do miasta. Pomyślałbym nad czymś do paliwa😉
 
Back
Top