• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil 9100

Jest na forum UOA oleju gdzie AR9100 był dodany w poprzednim interwale, widać, że została jeszcze spora dawka boru i potasu. Więc nie pozbywasz się zupełnie AR z wymianą oleju. Myślę, że można dodawać go co drugą wymianę, a ciągłość działania będzie zachowana.
 
Witam, chciałbym dodać archoil do skrzyni w moim volvo jednak mam pytanie czy nie zaszkodzi ? Skrzynia jest wymagająca co do doboru oleju bo ma molibdenowe synchronizatory i niektóre oleje a raczej dodatki w nich mogą powodowac korozję warstwy molibdenu. Czy archoil w takim przypadku jest dopuszczony? Skrzynia to manual volvo m56.
Pozdrawiam.
 
W zakresie ochrony samego metalu tak ale do znacznej redukcji tarcia potrzeba min 25ml na 1L oleju silnikowego a optymalnie 35ml
 
Proszę mi przypomnieć jak się stosuję Ar9100? Dolewam z czystym olejem i w drogę, czy silnik musi popracować na wolnych obrotach na postoju?
 
Technika dowolna, świetnie i szybko się miesza. Jak wygodniej.
 
Jestem po zalaniu lotosa 504/507 z ar9100. Mam wrażenie, że jest bardziej miękko pod pedałem gazu i silnik chodzi jakoś płynniej. Być może to zasługa również płukanki (która nigdy nie była robiona) ar2820 oraz nowej oliwy. W każdym razie Castrol odchodzi w zapomnienie, a i tak jeszcze w kieszeni parę groszy zostanie 😉
 
Witam,
obecnie nie stosowałem tego dodatku, jednak chcę go użyć w swojej F30 320xDrive. (N47).
Najprawdopodobniej zaleję Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30. Proporcje 5l oleju oraz 180ml AR9100.
Po odkręceniu korka w środku czyściutko. Stosować jakąś płukankę czy nie warto?
I drugie pytanie. Dodatek stosować co każdą wymianę oleju (interwał 10k), czy rzadziej, np. co drugą?

Dzięki za info.
 
Pełen efekt AR9100 jest kiedy jest stosowane ciągle, działa od 20-25ml na 1L oleju i tyle można stosować jako kontynuację ale dla pełnego efektu niskiego tarcia najlepiej 35ml

Stosując regularnie AR9100 nie potrzeba płukanek pod warunkiem że olej jest spuszczany gorący. Jeśli nie jest tak to płukanka jest wskazana choćby z tego powodu.
 
Oleju nie zmieniam samodzielnie, więc ciężko będzie to zdiagnozować czy spuszczany będzie gorący. W przypadku jeżeli wymiana odbywała by się na chłodnym lub lekko ciepłym silniku i nie byłyby stosowane płukanki, może to mieć jakiś niepożądany efekt?
 
Najlepiej spuścić gorący, bo najwięcej go zleci, oleju wraz z całym brudem.
Spuszczanie na chłodnym spowoduje, że zaraz po wlaniu świeżego, ten nabierze ciemnego koloru znacznie szybciej.
Kiedyś u narzeczonej w samochodzie tak zmieniłem, olej ledwie rozgrzany, po zalaniu nowego zaraz był ciemny. Nie byłem zadowolony z tej pracy.
 
W zmianie oleju w sumie nie ma jakieś skomplikowanej procedury więc znajdę jakiś kanał i sam sobie wymienię.
 
Ja mam drugi interwał AR9100 zauważyłem , że gdy puszczę gaz to auto się dłużej toczy, tak na oko ponad dwa razy dłużej .

@dulin dawka do skrzyni to 10% do silnika 3,5% , przy małych pojemnościach 200 m starczy do skrzyni silnika.
Czytaj u źródła archoil polska.



Jest na forum UOA oleju gdzie AR9100 był dodany w poprzednim interwale, widać, że została jeszcze spora dawka boru i potasu. Więc nie pozbywasz się zupełnie AR z wymianą oleju. Myślę, że można dodawać go co drugą wymianę, a ciągłość działania będzie zachowana.

Albo jeśli to jest druga , trzecia wymiana z AR9100 kiedy silnik jest już 'wysycony' można stosować mniejsza dawkę podtrzymująca zwłaszcza w małej pojemności

217c998501d8cb663a049b57e1f66760.jpg
 
Last edited:
Chyba będę musiał to jakoś przetestować bo niedowierzam w takie historie. Uważasz, że siła hamowania silnikiem spada po zastosowaniu AR? I to w sposób zauważalny? Wygląda, że olej to główny hamulcowy w silniku. Dziwią mnie takie opowieści, a jest ich coraz więcej.
 
Niedługo się dowiemy, że silnik w ogóle nie wymaga uruchomienia, wystarczy dodatek, aby auto jechało.
 
W pandzie mam dodany 9400. Autko łatwo zapalało w największe mrozy. Tylko, że oprócz dodania AR, zmieniłem też olej z 10W40 na 5W40.
Innych efektów typu słabsze hamowanie silnikiem, zmniejszenie spalania nie zauważyłem. Muszę zmierzyć "dobieg" na jakimś odcinku, a po wymianie oleju sprawdzić czy coś się zmieniło.
 
No silnik bez oleju na pewno hamuje silniej. Olej bez modyfikatora ma współczynnik tarcia na ogół 0.12 więc jeśli go obniżymy 2-3 krotnie to różnica ma prawo być zauważalna w hamowaniu silnikiem.
 
Masz zawsze jakieś teoretyczne wytłumaczenie. ja nie znam się na współczynnikach. Wjedź autem na hamownię i zobacz ile to daje. 1-2%?
Jak ktoś potrafi wyczuć taką różnicę dupohamownią to propsik dla niego.

Puszczenie gazu powoduje zamknięcie wlotu powietrza i tworzy efekt wciągania, jak w odkurzaczu. Ograniczenie przepływu powietrza do cylindrów wysysa energię i tworzy siłę hamującą, która zatrzymuje samochód.

Tarcie nie jest główną siłą hamowania silnikiem
 
Last edited:
To nie ja - inni z tego doktoraty robią. ;) Polecam chociaż 2 ostatnie strony tego podsumowania.

Zdjęcie nogi z pedału gazu nie zatrzymuje przecież tłoków w miejscu mimo znacznie utrudnionej pracy po odcięciu dopływu powietrza - nadal pracują a para tłok/cylinder to aż ponad 40% wszystkich strat z tytułu tarcia w silniku i dlatego najłatwiej na działaniu tej pary zauważyć działanie modyfikatora tarcia.
 
Last edited:
Taaa - "Pod baobabem sobie siąde i coś tam wydobąde" :)

Ja to jestem taki pechowy , że kupuje te dodatki stosuje i ... efektów z prospektów nie widzę.
 
Last edited:
Back
Top