• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

ARCHOIL AR6900-D MAX - dodatek do oleju napędowego

Nie bylo żadnej redukcji składnika cetanowego w AR6900d
 
Panowie to jak jest z dodawaniem tego dodatku do paliw premium? Ja diesla tankuje na Shell i stosuje od kilku tankowań VPower diesel. Jest różnica w pracy silnika. Czy jest sens dodawać do tego paliwa ar6900d?
 
wg mnie takie coś nie ma sensu. Po to kupuję taki wypasiony dodatek, żeby zalać zwykłe paliwo.
 
Panowie to jak jest z dodawaniem tego dodatku do paliw premium? Ja diesla tankuje na Shell i stosuje od kilku tankowań VPower diesel. Jest różnica w pracy silnika. Czy jest sens dodawać do tego paliwa ar6900d?
Jeszcze wyższej liczby cetanowej może nie wykorzystać, zależy od silnika, ale więcej detergentów oraz smaru może się przydać.
 
Ja miałem mieszankę AR6900 D+ Verva On i praca silnika na duży minus..[ocena moja na podstawie głośności pracy silnika-wtrysków]Z zwykłą On AR6900 D fajnie współgra. Tak fajnie że Żonka do benzyny ma kupiony AR6900 P.
 
Około 2-3 tyg temu. Mam AR6900D poprawiony już .
 
Ok, widać na Vervę za bogato w tym aucie. Zobacz BP U bo z tym zawsze było OK
 
Ok.Przetestuje...Bak paliwa szybko mi schodzi :(
 
Ja do JTD dolewałem dodatki nawet w On Premium (głównie od Lotosa) i negatywnych skutków nie było, ale to stara, jeszcze 10 zaworowa konstrukcja była.

Niemniej zgodzę się z @lukaszewski że to nie ma finansowego sensu. Jeżeli chce się lać dodatki to do podstawowych paliw, nie do premium. Tam już się dużo nie osiągnie, może ciut poprawi smarowanie no i jeżeli ma się zapuszczony układ to wyczyści lepiej niż sama ropa, ale to samo da dodane do zwykłej ropy.
 
Z tym że na Shell w czwartki vpower jest w cenie zwykłej. Pytałem dziś na stacji i kasjer nie mógł znaleźć świadectwa, ale twierdził że liczba cetanowa jest taka sama w vpower i standardowym. Hmm
 
No nie chce mi się wierzyć że taka sama liczba cetanowa jest zwykłego ON i Vpover
 
Może być, dlaczego nie? To nie jest tak, że im więcej tym lepiej. ON musi miec liczbę cetanową w pewnym zakresie, zbyt duża tez nie jest dobra.
 
No nie chce mi się wierzyć że taka sama liczba cetanowa jest zwykłego ON i Vpover
Na LOTOS-ie i Circle K jest tak samo, ale na ORLEN-ie już nie. Zwykły ON LC-51, ale Verva ON-LC-55. Tu i tu sprawdzałem karty charakterystyki. Wszystkie paliwa premium(ON) pochodzące z rafinerii gdańskiej są LC-51, a z płockiej LC-55.
 
No ale Shell Vpover wydaje mi się że nie jest z polskich rafinerii
 
No ale Shell Vpover wydaje mi się że nie jest z polskich rafinerii
No a niby skąd...Wszyscy biorą z polskich rafinerii i dodają swoje dodatki do paliw premium. Ale nikt Ci nie zdradzi co to jest, dostaniesz tylko kartę charakterystyki z rafinerii, z której dana partia paliwa pochodzi. Na przykład Auchan bierze z Orlenu i na stacji, na której tankuje bieżąca karta jest naklejona na szybie przy kasie i nie trzeba o nią prosić.
P.S. Jedyne paliwo pochodzące z poza granic RP(Hamburg), to benzyna Shell V-Power Racing 100 oktan. Droga jest i nie można jej kupić w promocji.
 
Będę w czwartek albo wcześniej to wezmę świadectwo i dam znać.
 
W ostatni czwartek podczas tankowania na Shell-u pytałem skąd mają paliwo V-power Diesel. Otrzymałem odpowiedź, że różnie z ORLENU, bądź z Lotosu, a paliwa są wzbogacane podczas tankowania cystern w bazie paliwowej o ich dodatki.
 
Norma. Wszyscy biorą bazowe gdzie taniej i bliżej.
 
Back
Top