• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

ARCHOIL AR6900-D MAX - dodatek do oleju napędowego

Byłoby dziwne, gdyby było inaczej. U mnie w Trójmieście wszyscy, z Orlenem włącznie, mają paliwa Lotosa. Bo niby jakie? Orlen ma do Gdańska taska cysternami z Płocka, skoro pod nosem ma rafinerie? Stacje kupują w bazach, a bazy w tej rafinerii gdzie jest najtaniej czyli najbliższej. Roznia się tylko dodatki dodawane do cystern jak pisze @wlyszkow .

Tyle razy bylo to walkowane na forum, tym i nie tylko. Jak wygląda robienie premium to chyba Zachar pokazywał na YT - podjeżdża cysterna, panowie przestawiaja co trzeba na komputerze i chlup, do zbiornika leci bazowe paliwo plus dodatki wg zlecenia odbiorcy.

Pomijając 100 Shella to mam wrażenie że "jakość" paliwa bardziej zależy od stacji i tego jak wlasciciel dba o sprzęt, niż od tego co mu wlewają do zbiornika. To nie lata 90 zeby tankować paliwo z wodą :D
 
Przepraszam 100 oktanowe przyjeżdża chyba prosto z Niemiec czy ruskich
 
Dziś mnie oświeciło. Zanim zacząłem stosować Archoil miałem problem z szarpaniem silnika podczas hamowania silnikiem i jazdy z niskim obciążeniem na niskich obrotach kiedy jest minimalna dawka wtrysku paliwa.

Po 3000-4000km jazdy z Archoil objawy szarpania ustały.

Teraz już wiem dlaczego: https://regeneracja.wtryskiwaczy.pl/faq/Jakie_sa_objawy_zawieszajacego_sie_wtryskiwacza;85.html

Prawdopodobnie brudne wtryskiwacze podawały więcej paliwa niż powinny i te poszarpywanie to były suwy pracy kiedy wytwarzało się więcej energii z większej ilości paliwa.
 
Zachęcony gwarantowanym LC55 zalalem Vervę także wybaczcie ale nie wkleję świadectwa Shella VPower Diesel w tym tygodniu.
Moje spostrzeżenia to gorsza akustyka i wyczuwalne delikatnie drgania od silnika na kierownicy. Jest gorzej niż na VPower i drożej.

Dotarł do mnie Archoil AR6900d max i wlałem go z ciekawości do Vervy zgodnie z proporcjami zalecanymi przez Archoil. Zrobione 200km trasy, nie poprawił głośniejszej pracy niż na Shellu. Być może dlatego że teraz jest około LC60. Będę informował o spostrzeżeniach. Może warto będzie zbić trochę LC dolewając zwykłej ropy i zobaczyć rezultat.
 
Pewnie jest tak jak piszesz - przesadziłeś z LC. AR6900 najlepiej współpracuje ze zwykłym paliwem (czy to Pb czy ON). Ja natomiast przestałem tankować na Orlenie odkąd raz zatankowałem na Lotosie - zupełnie inna kultura pracy silnika i to na zwykłym ON.
 
To taka tylko moja teoria.. natomiast Orlen korzysta typowo ze swoich dodatków, Lotosowi dostarcza je BASF, pewnie to też swoje robi. Ja osobiście na 98 Verva i 98 Dynamic też zauważyłem różnice, sterownik również zmieniając korekty za każdym przejściem z jednego na drugie.
 
Czyli nie jestem wyjątkiem że na Verveie bardziej słychać bociany pod maską.
Ja jako że jeżdżę na Vpover diesel folalem na 50 l 25 ml AR6900 silnik chodzi jeszcze bardziej miękko tylko komp pokazuje wartości prawie o 1 l więcej ale daje szansę jeszcze ze dwa bąki na takiej mieszance i zobaczymy co wyjdzie
 
To chyba znalazłem optymalne rozwiązanie dla siebie.Na 50 l Vpover z Shella 25-30 ml Archiola i odsłuchowo jest ciszej przy porannym odpaleniu nie ma już klekotu wtryskiwaczy CR.Pojeździmy kilka baków zobaczymy jak będą wyglądały korekty.
 
Zachęcony gwarantowanym LC55 zalalem Vervę także wybaczcie ale nie wkleję świadectwa Shella VPower Diesel w tym tygodniu.
Moje spostrzeżenia to gorsza akustyka i wyczuwalne delikatnie drgania od silnika na kierownicy. Jest gorzej niż na VPower i drożej.

Dotarł do mnie Archoil AR6900d max i wlałem go z ciekawości do Vervy zgodnie z proporcjami zalecanymi przez Archoil. Zrobione 200km trasy, nie poprawił głośniejszej pracy niż na Shellu. Być może dlatego że teraz jest około LC60. Będę informował o spostrzeżeniach. Może warto będzie zbić trochę LC dolewając zwykłej ropy i zobaczyć rezultat.
To samo mam na Vervie+AR6900D głośniejszy klekot. Jutro zatankuje Shell i dodam AR6900 . Pełną dawkę jak i pewnie Mozola też troszkę. Ciekawe jestem działania tej mikstury :D
 
To taka tylko moja teoria.. natomiast Orlen korzysta typowo ze swoich dodatków, Lotosowi dostarcza je BASF, pewnie to też swoje robi. Ja osobiście na 98 Verva i 98 Dynamic też zauważyłem różnice, sterownik również zmieniając korekty za każdym przejściem z jednego na drugie.
Orlen nie produkuje własnych pakietów do paliw, są importowane, może poza 2-ehn, który już w PL jest produkowany masowo.
 
To samo mam na Vervie+AR6900D głośniejszy klekot. Jutro zatankuje Shell i dodam AR6900 . Pełną dawkę jak i pewnie Mozola też troszkę. Ciekawe jestem działania tej mikstury :D
I jak to wyszło? W czwartek wlatuje VPower i planuje do niego dodać połowę zalecanej dawki ar6900d
 
Last edited:
Polecam braki mix w połowie dawki .Ja teraz tak stosuje.Tylko zastanawiam się czemu jak za każdym razem stosuje 6900 kompy pokazują o prawie litr więcej .I to w dwóch autach
 
Ja zaobserwowałem że na Verva ON, silnik pracuje głośniej i więcej pali.
 
Z dodatkiem?ja ostatnio zatankowałem zwykły On na Shell.Oczywiście poszedł mix AR6900+Mannol. Silnik nie klekocze,przyjemna dla ucha praca. Spalanie ciężko powiedzieć bo komp pokazuje mi zawsze 4.4l
 
Właśnie bez dodatku, ale już od dwóch lat skłaniam się ku jego zakupu. 1.3 CDTi to Multijet od FIAT'a one mają fajną kulturę pracy jak na diesla.
 
Nie lepiej tankowac paliwa premium,nizeli bawić się w dolewanie dodatków?
 
Skoro silnik pracuje lepiej na zwykłym paliwie z dodatkiem niż na "premium" bez dodatku to chyba nie. Tak przynajmniej wynika z moich obserwacji na moim aucie. Poza tym wydaje mi się, że dodatek zdziała dużo więcej jeśli chodzi np. o utrzymanie układu w czystości niż to co dodają do paliw premium.
 
W czwartki na Shell Premium w cenie zwykłego ON, a znika szybko, kiedyś chciałem zatankować wieczorem w dzień promocji i już nie było. Ale w mieście 120k mieszkańców tylko 1 stacja Shell. Lalem ar6900d ale nie zamówiłem kolejnej butli.
 
Back
Top