• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil AR9200V2

do skrzyni to raczej AR9100. 10% ilości oleju.
 
Z pojawiającej się już w tym wątku tabelki wynika, że 9200 góruje nad 9100 jeśli chodzi o ochronę przeciwzużyciową, a ustępuje jedynie pod względem zdolności mycia (w skrzyni manualnej to nie istotne; a ta konkretna ma przejechane 8,5 tys. km i dostaje świerzy olej) i przedłużania żywotności oleju (tu też nieistotne). Na tej podstawie, kierując się logiką 9200 powinien być lepszym wyborem?
 
Niech się @wlyszkow wypowie na ten temat, on Ci najlepiej doradzi, ale ja kojarzę że poleca 9100 do skrzyń.
 
9100 jest polecane, w dawce 8-10% jest znacznie mocniejsze niż w dawce silnikowej 3.5% a poza tym lepiej sprawdza się przy synchronizacji.

Sama nanotechnologia z 9200v2 jest super w obciążonych przekładniach, dobrze działa także sport miks 9100/9200v2 ale 9200v2 jako kompleksowy produkt zawiera składniki dedykowane do olejów silnikowych.
 
A właśnie. Taki dylemat.
1.6 tdci 230 kkm: 9200v2 i szukamy synergii z ZDDP, czy raczej 9100 i szukamy wydłużonej żywotnościi i lepszej czystości? ;)
Bez mieszania.

Silnik "zużywany" w mieście - obrotów mało, temperatury "niezawysokie" 😁
 
Czy osoby które dodały 9200v2 do oleju zauważyły jakiś spadek spalania w swoich autach? 😉
 
U mnie i to dość znaczny.. ale tylko w trasie, w mieście za dużo zmiennych ;-) około litr spadku w trasie.
 
Last edited by a moderator:
Nawet jeśli przed dolewka spalał 20L/100 to 1L to 5% - trudne do uwierzenia
 
Wcześniej na tej samej trasie najmniej spalił mi 5.8-5.9l, dla mnie to nie jest zbieg okoliczności, zawsze tą trasą jeżdżę od kilku lat, brak postojów, brak zmiennych mających wpływ na wynik.
 

Attachments

  • IMG_20220717_161836.jpg
    IMG_20220717_161836.jpg
    3,1 MB · Odwiedzin: 136
Ja nie zauważyłem różnicy w spalaniu PB po puszce 9200 a później miksie z 9100 tym bardziej. Jezeli jest jakaś różnica to u mnie raczej marginalna. Zalałem bardziej dla ochrony i właśnie z ciekawości czy będzie mniej palił. Tez mam powtarzalne trasy i nie szaleje wiec odczułbym na pewno.
 
1 litr to dużo, myślałem raczej czy wogole coś obniża nawet te 0.2 -0.3 L to już byłby wynik jakiś:)
 
:) ja jestem mocno sceptyczny do dodatków jakichkolwiek mimo, że zalewam od dawien dawna to nigdy prócz obniżenia temp lub innego zabarwienia nalotu na wydechu nie zauważyłem, tu jest dość mocny kontrast
 
Last edited by a moderator:
@Jacek Cz nie kuś. Jadę w dłuższą drogę za tydzień, jak by zaoszczędził mi 0,5L/100km to by się wrócił koszt zakupu. Tylko, że u mnie dodatki nie chcą tak działać. Ale 9200 jeszcze nie miałem 🤔
 
Poważnie, tym autem jeździ jeden człowiek. On wie, za ja mam hopla na temat olejów, dodatków itp. Ale nic nie mówiłem, a on po 2-3 tygodniach pyta: co wlałeś, bo samochód mniej pali. I z całego interwału 20860 km jest te 0.4-0.5 l mniej.
 
Jadę w miarę powtarzalną trasę gdzie wychodzi mi zużycie ok 6.6L. Przy tej cenie paliwa to nawet 0.4L dało by zwrot zakupu AR9200.
W zeszłym roku 9400 nie dal żadnych zauważalnych oszczędności. Czy w tym roku czas na 9200?
 
Back
Top