• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil AR9200V2

@wlyszkow może Archoil przeprowadzi inspekcję silnika mojego 208. Chętnie użyczę na cele badawcze 😄
 
Dokładnie. Zrób kilka tysięcy kilometrów i będziesz wiedział czy i na ile pomogło. U mnie w BMW pobór oleju i dymienie po porannym rozruchu znika na 2-3 tyś km po wymianie oleju. Też kiedyś myślałem że to zasługa płukanki postojowej-dokładnie firmy Oilem. Jednak po dwóch-trzech miesiącach jazdy wszystko wróciło do normy 😃. Pobór rzędu 200 ml na 1000 km i poranna chmurka , spowodowane starymi uszczelniaczami zaworowymi.
 
i dopiero odtrąbiaj sukces
Faktycznie. Trzeba zadośćuczynić za tę łaskę. Jadę na wiosnę do Grecji, złożę w świątyniach całopalne (z AR6400P) ofiary 🥹
No zobaczmy, ja jeżdżę albo mało albo na raz sporo więc trochę zejdzie z tą obserwacją teraz.
 
@musc to zwiększenie lepkości .. u mnie taki sam motyw w BMW, wleciało 5w40 o wyższej cst w 100 st i pobór do 5000 km był zerowy. Także bez podniecania się :)
 
Dokładnie. Zrób kilka tysięcy kilometrów i będziesz wiedział czy i na ile pomogło. U mnie w BMW pobór oleju i dymienie po porannym rozruchu znika na 2-3 tyś km po wymianie oleju. Też kiedyś myślałem że to zasługa płukanki postojowej-dokładnie firmy Oilem. Jednak po dwóch-trzech miesiącach jazdy wszystko wróciło do normy . Pobór rzędu 200 ml na 1000 km i poranna chmurka , spowodowane starymi uszczelniaczami zaworowymi.

Po 2-3kkm już po szybkiej płukance nie ma śladu i jeśli nie zalejesz oleju o zawartości gr V lub dodatku np 9200 albo 9400 które zawierają estry dobre dla uszczelek to efekt zniknie.
 
Tzn efekt zmiękczania uszczelnień jest tylko w kontakcie z tymi estrami? Po wymianie oleju efekt znika?
 
Po 2-3kkm już po szybkiej płukance nie ma śladu i jeśli nie zalejesz oleju o zawartości gr V lub dodatku np 9200 albo 9400 które zawierają estry dobre dla uszczelek to efekt zniknie.
Pamiętam że tak mi odpowiedziałeś jak opisywałem całą sytuację jakieś pół roku temu. Że estry się skończyły i efekt zniknął. Bardziej byłem przekonany że to zasługa świeżego oleju, choć takie wytłumaczenie ma chyba większy sens gdyż olej raczej po dwóch tysiącach km nadal jest świeży. Tym bardziej przy pojemności układu 6,5L oraz jeździe na LPG. Może się skuszę przy następnej wymianie na jakiś estrowy dodatek.
 
efekt zmiękczania uszczelnień jest tylko w kontakcie z tymi estrami
Trochę mnie zastanawia, czy lepszy efekt daje kiedy, załóżmy uszczelniacze leżakują sobie w takim doprawionym oleju czy kiedy dochodzi temperatura.
Ja przejeździłem na płukankach Oilsyn ponad 10 kkm.
Pierwsze chyba wlałem Power Flush + olej bez doprawienia. Szybko przepalił tak że ... interwał Power Flush i LL do oleju. Potem AR2820 i LL do oleju. Teraz troszkę AR2820 i AR9200 do oleju. Zatem estry z płukanek krążyły po silniku cały czas, a dopiero AR9200 coś wskórał.
 
Może być tak , że nie wszystko dzieje się od razu, szybko i natychmiast. Może cała procedura płukankowa miała na to wpływ.
 
9200 smaruje i impregnuje także gumę więc to może być także ten efekt a oprócz tego jest na bazie estrowej o właściwościach wspomagających uszczelnienia bo też należy pamiętać że nie każdy ester ma takie
 
Pacjent Volvo V70 2.5T 210KM w serii, a teraz 230KM
U mnie od ~2mc, gdzie po drodze założyłem LPG
Na blacie pewne 325kkm
Jeżdżę głównie po mieście i bardzo często krótkie dystanse do 6-7km, bo blisko mam do centrum itp. a do pracy około 12km )
Poprzednik zalał Motul 5W40 X-class, na którym jest zrobione jakieś 5kkm
Na 99% zaleje Penrite HPR 5 5W40 ( myślałem nad Meguin Super Leichtlauf, oraz PMO Extreme, ale raczej Penrite ).
Do tego płukankę Liqui Moli przy wymianie ( zawsze stosowałem to, albo Motula przy wymianie w innych pojazdach ).
Myślę o dodatku i nie wiem czy AR9100, czy AR9200, czy gotowy mix.
Czasem latam po autostradach na Śląsku ciut szybciej, ale raczej na średnich obrotach, bo auto ma długą skrzynie ( przy 140km jest 3000rpm na 5-tce ), a tak to czasem lubię wkręcić na obroty i posłuchać rzędowej piątki, ale zawsze pilnuje temperatury oleju zanim depnę. Tak poza tym często spokojna jazda do 2000rpm, bo silnik ma 340Nm od 1500rpm
 
Raczej 9200 lub mix. 9100 polecany był do olejów mid saps i aut z mniejszym przebiegiem. Co nie znaczy że się nie nadaje do większych przebiegów tylko jeśli trzeba wybrać pomiędzy to taki byłby mój wybór.
 
9200 polecam podgrzać i porządnie wymieszać. W mojej butelce na dnie zebrały się gluty, ale to był styczeń 😉
 
U mnie jakoś bardziej 9100 podpasowało. Też mam ca. 300 tys na blacie.
Ps. No właśnie styczeń- dlatego przestrzegam jakby co😉
 
Ja mieszałem AR9200 bezpośrednio z olejem. Odlałem do luźnej butli 3L z 5L. Wytrzepałem dobrze jak … no wiecie co 😄 Ale to w piwnicy wszystko w temp niemal pokojowej. Potem według zaleceń 20 min nieprzerwanej jazdy aby się dobrze wymieszał w silniku. A potem rura 500km.
 
@gawior Mam takie auto pod opieką :) zalewam Ravenol VST plus 9100 od kilku lat. Silnika nie słychać jak pracuje. 250 przebiegu.
 
Wytrzepałem dobrze jak … no wiecie co 😄 Ale to w piwnicy wszystko w temp niemal pokojowej.
Nie bądź taki nieśmiały 😅. Ja to trzepałem na mrozie przy otwartej masce i następnie zlałem na ciepły silnik. A potem cyk na fotel i jazda co by Honda powoli doszła i złapała temperaturę 😎.
 
Back
Top