• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil AR9200V2

Nie można siły hamowania sprawdzać na wydaje misie 🐨🐼🐻 nawet w amatorskim teście - "muszę mocniej zahamować niż zwykle" 🙄.

Trzeba by wybrać jakiś odcinek i sprawdzić na nim, rozpędzić auto do określonej prędkości i zanotować do jakiej prędkości zwalnia. Zrobić kilka prób i wyciągnąć średnią. Potem to samo z dodatkiem w silniku.
 
@Skiper jak nie masz co z pieniędzmi robić, to spoko. Jak się @wlyszkow do mnie zglosi po adres wysyłki, to mu podam.
 
Trzeba by wybrać jakiś odcinek i sprawdzić na nim, rozpędzić auto do określonej prędkości i zanotować do jakiej prędkości zwalnia. Zrobić kilka prób i wyciągnąć średnią. Potem to samo z dodatkiem w silniku.
Tarcie elementów ruchomych w silniku lub likwidacja ich tarcia ma znikomy wpływ na hamowanie silnikiem. Nawet gdyby tarcie zlikwidować do zera, to nie byłoby to odczuwalne w postaci słabszego hamowania silnikiem.
Tu największą rolę odgrywa kompresja, opory jakie stawiają sprężyny zaworowe, do tego dochodzą urządzenia typu alternator, kompresor klimatyzacji i jeszcze wiele innych czynników, na które modyfikator tarcia nie wpłynie. Idąc dalej opory układu napędowego czyli skrzynia i mechanizm różnicowy, ciśnienie oraz rodzaj ogumienia, wiatr, temp. zewnętrzna itp. itd.
W zasadzie więc ciężko byłoby zrobić poza laboratorium wiarygodny test.
Moim zdaniem żaden specyfik nie wpłynie odczuwalnie na siłę hamowania silnikiem.
 
Skoro użytkownicy AR9100/9200 twierdzą, że jest odczuwalny spadek siły hamowania silnikiem to warto to sprawdzić.

W mojej 🐼 mam AR 9400 i nic takiego nie odczuwam. Ale tu nie ma Nano technologii.
 
Hej Mnie juz od tego trochę głowa boli. Może mi ktoś to szybo i w miarę sensownie wytłumaczyć ? Do mojego Turka 3.0 TDI po witamince na 320KM który dodatek będzie lepszy do oleju w silniki i w skrzyni ?. Aktualnie mam zalany Ravenola 5w30 vmp + 9100 200ml. Do skrzyni lepszy jest 9100 , a do silnika co lepsze ? Jest adblue i DPF
 
do silnika AR9200v2, skrzynia AR9100.
 
IMG_20210414_181649.jpg
 
Ja dziś odebrałem swój AR9200 ale w puszcze słychać jak budyń normalnie jest.Teraz pytanie która to wersja nowsza czy starsz
 
Bez przesady, doktorki mają lepkość przynajmniej 10x wyższą niż 9200v2 ;-)
 
Zamykam temat. Wyczyszczę to otworzę z powrotem.
 
Temat wyczyszczony, można pisać dalej, ale bez OT poproszę.
 
Kurde dziś wlałem zgodnie z instrukcją 40 ml na 1 litr.
Czyli 160 ml.Jakie moje zdziwienie było jak puszka była pusta.Watpie aby 40 ml osadziło się na ściankach.
 
Przejechałem jakieś 500km na AR9200v2. Efekty:

-poprawa znacząca kultury pracy jednostki na jałowym biegu, zimnym jak i rozgrzanym silniku
-zmiana koloru oleju na bagnecie

W dalszym ciągu hamowanie silnikiem pozostało na takim samym poziomie efektywności ;)
Nie musiałem na szczęście zmieniać układu hamulcowego na wydajniejszy ;)
 
Last edited:
Warto jeszcze dolać do oleju przekładniowego. W moim przypadku różnica była znacznie bardziej odczuwalna, a koszty mniejsze, bo wymienia się go bardzo rzadko.
 
Last edited by a moderator:
Po tym jak chodzą skrzynie w Renault, poważnie zaczynam to rozważać.

No nie są najlepsze te skrzynie, ja mam TL4, nie dość że masakrycznie krótka do 2.0L, to precyzją też nie grzeszy, wczesniej miałem w zasadzie same Hondy i tam biegi wbijało się o niebo lepiej, ale jest co jest :)
 
Back
Top