• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A6 C5 2.4 V6 AML 250tys km przebiegu

B32

Użytkownik
Samochód
Audi 2.4 V6
Marka samochodu
Audi A6 C5
Budżet/ile litrów
300
Styl jazdy
Silnik
2.4 V6 AML
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Motul X-Cess 5W40
WItam. Jaki olej do tego silnika? Teraz mam motul xcess 5w40, ale zastanawiam się nad czymś innym. pobór niestety 1l/2000km :/
 
Przy zapieczonych pierścieniach szkoda czasu i pieniędzy na płukanki. Najlepiej zalać cylindry naftą, która zmiękczy nagar i rozrusza pierścienie. Jeśli nie są zużyte to pobór oleju się zmniejszy. Oczywiście przed samą kuracją można też zrobić płukanie silnika - w końcu olej będzie do wymiany.
 
Nafta to taki "odrdzewiacz" sprzed czasów, gdy nawet WD40 nie było.
Jak się sprawuje jako płukanka - nie wypowiadam się, ale działa ona właśnie na zapieczone ze sobą elementy.
 
Nafta ma wskaźnik KBV poniżej 40 a wg testów Archoil chemia poniżej 80 nie robi nic nawet na gorąco i z odpowiednią cyrkulacją z pierścieniami zapieczonymi olejem mineralnym w wysokiej temp.
Aby płyn zadziałał na stary syf jako dip czyli na zimno i bez cyrkulacji to musi być niestety bardzo toksyczny.
 
Mylisz się. Nafta ma wskaźnik KBV w okolicach 80 i nie jest toksyczna dla silnika. Chyba każdy z nas miał chociaż raz w życiu kontakt z naftą.
 
Kurde może naprawde zalać te tłoki naftą? takie cos znalazlem na ruskiej stronie


 
Jak chodzi o naftę to ja stosowałem. Uniwersalna do oleju na 10 minut na wolnych obrotach. Poleciał mocny syf. Kolega płukał w ten sam sposób 1.6 VAG tylko 30 minut i bardzo dużo mu to pomogło.

W moim przypadku, skapitulowało uszczelnienie pokrywy zaworów i koła zmiennych faz.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Nafta to faktycznie stary sposób i po części sprawdzony. Ale nie jest to jakaś super niezawodna recepta i z tego co się orientuje to w przypadku zapieczonych pierścieni się średnio sprawdza. Bardziej do przepłukania silnika. Kolega mechanik stosował ten sposób ale obecnie w ogóle tego nie praktykuje tylko stosuje właśnie poleconego przeze mnie Archoila AR2820. Nafta może jest i tańsza ale nafty zwykle trzeba wlać nawet kilka litrów (jeśli na zimno) a jeden Klient jak czyścił silnik to na zimno zużył 10 litrów nafty. Nie widzę sensu stosowania nafty na ciepło zamiast płukanki. Wiem, ze niektórzy potrafią stosować duze ilosci nafty "na ciepło" ale wg. mnie to ryzyko a dedykowana chemia jest po prostu lepsza.
 
Nafta może jest i tańsza ale nafty zwykle trzeba wlać nawet kilka litrów (jeśli na zimno) a jeden Klient jak czyścił silnik to na zimno zużył 10 litrów nafty.

Ja tam mechanikiem nie jestem, tylko kręcę się koło nich czasem, ale ogólnie procedura wygląda tak, że daje się po kilkaset mililitrów na tłoki i zostawia, żeby grawitacja zrobiła swoje. Nigdy nie słyszałem, żeby ktoś 10 litrów nafty na to zużywał...

Nie widzę sensu stosowania nafty na ciepło zamiast płukanki.

Ja również, ale to z innego powodu, niż wyżej wymieniony.

Wiem, ze niektórzy potrafią stosować duze ilosci nafty "na ciepło" ale wg. mnie to ryzyko a dedykowana chemia jest po prostu lepsza

Dokładnie. Ja podchodziłem do płukania naftą z minimalną wiedzą, że po płukaniu naftą, trzeba zalać olej tymczasowy. Wlałem Shella Helix HX7 na 2000km i po zlaniu do wiadra, wciąż było czuć naftę. Nie był to zapach intensywny, ale obecny. Należy pamiętać, że nafta nie jest zaprojektowana tak, jak typowe płukanki z dodatkami i nafta NIE jest neutralna dla USZCZELNIEŃ, co pokazuje mój przykład.

@B32 porządna płukanka teraz i ze 2-3 skrócone interwały ze stosowaniem płukanki przy każdej zmianie oleju. Proponuję tak ze 2x po 5000km, nie ma znaczenia na czym. Może być Orlen Classic Synthetic 5W40, może być Lotos 5W40, może być Specol 5W40, co wyjdzie taniej bo to tylko olej na przepłukanie. Później proponuję zrobić jeden interwał na Valvoline Max Life 5W40 i zobaczyć, co się będzie działo. Czekamy na wyniki analizy Valvo, ja mam do przetestowania jedną płukankę i Meguina 0W40 i jeśli pobór oleju nie zatrzyma się na tym poziomie, co obecnie [po 7000km nie dolałem ani kropli, ale pobór jest] to wracam na stałe do Max Life.

Szkoda, że Shell nie wprowadził na nasz rynek High Mileage.

proszę o połączenie postów.
 
Nafta może jest i tańsza ale nafty zwykle trzeba wlać nawet kilka litrów (jeśli na zimno) a jeden Klient jak czyścił silnik to na zimno zużył 10 litrów nafty.

10 litrów? Codziennie przez cały miesiąc dolewał? :)

Kolego @B32 możesz się miesiącami i przez tysiące kilometrów bawić w płukanie albo robisz następująco: Zalewasz płukankę LiquiMoly i płuczesz silnik przez ~15 minut. Wykręcasz świece i zalewasz kilkaset mililitrów na tłoki. Czekasz aż wszystko spłynie. Tłok z zasady ma być szczelny więc jeśli spłynie zbyt szybko np. w pół godziny to delikatnie ruszasz wałem nie więcej niż 90 stopni w jedną i drugą stronę żeby ruszyć pierścienie i ponownie zalewasz. Zmieniasz olej i filtr. Odpalasz i cieszysz się mniejszym poborem oleju.
 
... Wykręcasz świece i zalewasz kilkaset mililitrów na tłoki. Czekasz aż wszystko spłynie. Tłok z zasady ma być szczelny więc jeśli spłynie zbyt szybko np. w pół godziny to delikatnie ruszasz wałem nie więcej niż 90 stopni w jedną i drugą stronę żeby ruszyć pierścienie i ponownie zalewasz. Zmieniasz olej i filtr. Odpalasz i cieszysz się mniejszym poborem oleju.
Cały pomysł z tą naftą jest taki, że jest to cieć o bdb własnościach penetrujących.
Wielokrotnie chcąc odkręcić jakąś śrubę, np w zawieszeniu, czy na kolektorze wydechowym, zalewałem ją na noc naftą.
Rano śruba nie stawiała większych problemów przy odkręcaniu.

Tylko, nie wiem jakie efekty ta metoda daje w przypadku pierścieni i silnika.
Nie wiem, czy dedykowane płukanki nie okażą się skuteczniejsze.
 
Back
Top