• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A6 C5 2.4 V6 AML 250tys km przebiegu

B32

Użytkownik
Samochód
Audi 2.4 V6
Marka samochodu
Audi A6 C5
Budżet/ile litrów
300
Styl jazdy
Silnik
2.4 V6 AML
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Motul X-Cess 5W40
WItam. Jaki olej do tego silnika? Teraz mam motul xcess 5w40, ale zastanawiam się nad czymś innym. pobór niestety 1l/2000km :/
 
I to jest fakt dlatego bywa stosowana jako nośnik dla chemii która potrafi myć. Na stronie RU była mieszana z acetonem bo sama myje słabo. Są obecnie jednak bardziej cywilizowane mieszanki i składniki myjące, bezpieczne dla silników i ich uszczelnień.
 
10 litrów? Codziennie przez cały miesiąc dolewał? :)

Kolego @B32 możesz się miesiącami i przez tysiące kilometrów bawić w płukanie albo robisz następująco: Zalewasz płukankę LiquiMoly i płuczesz silnik przez ~15 minut. Wykręcasz świece i zalewasz kilkaset mililitrów na tłoki. Czekasz aż wszystko spłynie. Tłok z zasady ma być szczelny więc jeśli spłynie zbyt szybko np. w pół godziny to delikatnie ruszasz wałem nie więcej niż 90 stopni w jedną i drugą stronę żeby ruszyć pierścienie i ponownie zalewasz. Zmieniasz olej i filtr. Odpalasz i cieszysz się mniejszym poborem oleju.
Jak masz pojemność układu 5 litrów i wlewasz naftę zamiast oleju i to dwukrotnie to nie jest trudno te 10 litrów zużyć. Mowa o czyszczeniu całego układu naftą bo zalanie kilkuset mililitrów na tłoki raczej całego silnik nam nie wyczyści.
 
zalanie kilkuset mililitrów na tłoki raczej całego silnik nam nie wyczyści.

nikt nie pisał o czyszczeniu CAŁEGO silnika, a jedynie o uruchomieniu pierścieni.
 
Na wiosne planuje wymiane oleju, jaką lepkość oleju zastosować? cały czas jestem nastawiony na 5W40, ale wiem że ludzie leją 10W40. Na forach mówią że powinno się lać to co zaleca producent, czyli 5W40, to prawda?
 
Jak zaleca tez 10w40 to i mozna 10W40 . Zależy jakie masz zimy tam u siebie . Jak u mnie było -15 to nie widzę sensu, na małych dystansach nie jeżdżę więc jeździł na 10W40 . Chyba ze już spada ponizej tego -20 to już lalbym 5w40 . Nasz klimat juz tak sie ociepla ze śmiało można lac moim zdaniem 10W40
 
Różnica pomiędzy 10W40 a 5w40 nie sprowadza się do różnych lepkości. Gdyby tak było to pół biedy w wolnossącym w naszym Klimacie jak sie garażuje auto można od biedy i 10W40 zalać. Ale różnice mogą być bardzo duże w jakości samego oleju. Większość 10W40 to oleje mineralne z małą domieszką baz syntetycznych z grupy III aby można było legalnie nazywać je półsyntetykami (wystarczy jedna kropla:cool:). Różne bazy to różne właściwości oleju, różne parametry i różna odporność. Taki olej półsyntetyczny gorzej trzyma parametry i jest dużo mniej odporny w trudnych warunkach. Zostawia też zwykle dużą ilość syfu (głównie ze względu na zużycie). Dobry olej półsynettyczny kosztuje też często więcej niż przyzwoite 5w40 wiec jak z jakiś powodów nie trzeba 10W40 to lepiej wybrać 5w40 a już na pewno w przypadku silników turbo.
 
Oczywiście ze sie z tym zgodze że 10w40 to zazwyczaj Mineraly .. Zdarzają sie tez dość ciekwe rodzynki jak Total 7000 ( troche wygląda mi to jak pakiet stosowany w meguinie 5w40) druga grupa wysoko oczyszczona i HC to juz takie lepsze 10W40 moim zdaniem . Aczkolwiek sama baza HC w 5w40 jest już dużo czystsza i odporniejsza na jak to ujales "trudne warunki" . Do cen rowniez zgoda jest wiele "sensownych" 5w40 już w granicach 60-80 zl . No i przewaga zimowa 5W jest jednak zauważalna . 10w40 to taki olej dla nie wymagających na dobrą sprawe, skrócone interwaly i będzie dobrze, sam jezdzilem na Max Life i Total 7000 przez jakieś 70 tyś km zrobilem 8 wymian oleju i pod pokrywą ku mojemu zaskoczeniu czysciutko a auto nie zawsze miało "lekko" :)
 
Last edited by a moderator:
stawiam tezę, że DOBRE 10W40 w samochodzie, który pokonuje dystanse nie krótsze, niż te 15-20km jednorazowo, oraz interwały przypadają na 10 tysięcy, sprawdzi się tak samo, jak 5W40. Przy pakiecie dodatków, jaki zawiera Total 7000, oraz interwałach przypadających na nie więcej, jak 10 tysięcy - depozytów tam nie pozostawi. To jest jedyny, oprócz Valvoline Max Life 10W40, który mogę polecić.

Mimo wszystko, jak w podobnych pieniądzach kupimy 5W40 [na przykład Lotos] to zawsze warto pójść w stronę 5W40.
 
Jest wiele dobrych 10W40 (są też takie na PAOestrowych bazach) ale w większosci 10W40 nawet tych uznawanych za dobrych jak np. MaxLife 10W40 baza jest sporo gorsza niż nawet sporo tańszych 5W40. Jeśli producent dopuszcza obie lepkości to tak naprawdę nie ma racjonalnego uzasadnienia dla stosowania 10W40.
 
Są gotowe receptury SAE 10W-40 i bazujące na III-ciej grupie. Ale z reguły starsze pakiety dodatków.
 
Jest jeszcze Gulf, ale seria bardziej sportowa, niedostępna u nas, jest również Lukoil [Amic] również u nas niedostępny, nawet na zamówienie.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Gulf zmienil jakis czas temu sklad. Kroon-Oil mial bardzo fajny SAE 10W-40 PAO, ester i OSP.
 
Witam. Mam takie pytanie odnośnie odpowietrzania skrzyni korbowej :) w wakacje wymieniłem odme i ezektor, dałem zamienniki firmy topran, ale na forach wszędzie piszą aby ezektor dawać oryginalny, bo zamiennik nie działa jak nalezy. Na zamienniku miałem podciśnienie po odkręceniu korka oleju, a teraz na ori jest neutralny. Czy teraz jest poprawnie?
 
Dlatego podejrzewam pierścienie :) zobaczcie jak szwajcar zmieniał olej, przecież to karygodne :eek: Ato zostało w marcu tego roku sprowadzone na lawecie, z przebiegiem 242tys km. Z tej książki można wywnioskować serwis LL, ostatnia wymiana pod koniec 2015r, czyli ja wymieniłem olej po ponad 3 latach, i po przebiegu 36tys km, i całkiem to możliwe patrząc na poprzednie wpisy z serwisu :/ chyba że sam wymieniał olej w stodole, i nie wpisywał w książkę, ale to mozna gdybać ;P Ale przy takim poborze, sięgającym 1/2000km, całkiem to możliwe :)
Post automatically merged:

Tylko czemu auto nie dymi na niebiesko? :rolleyes:
 

Attachments

  • 20191227_225946.jpg
    20191227_225946.jpg
    280,7 KB · Odwiedzin: 353
Witam. Panowie jak to jest z lepkoscią oleju, bo zgłupieć można Jaki najlepiej lać do mojego auta? 5W40 czy 10W40? Na forach można zglupieć od tej wiedzy
 
Wyjdź od instrukcji obsługi.
We własnym zakresie możesz zwiększyć lepkość bez konsekwencji o 1 klasę.
Czyli jak zaleca sae30, możesz wlać sae40.
To tak łopatologicznie, bo z tel ciężko pisac
 
Back
Top