• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A6 C5 2.4 V6 AML 250tys km przebiegu

B32

Użytkownik
Samochód
Audi 2.4 V6
Marka samochodu
Audi A6 C5
Budżet/ile litrów
300
Styl jazdy
Silnik
2.4 V6 AML
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Motul X-Cess 5W40
WItam. Jaki olej do tego silnika? Teraz mam motul xcess 5w40, ale zastanawiam się nad czymś innym. pobór niestety 1l/2000km :/
 
sukces? nie wiem jak to nazwać ;) zrobiona trasa 700km, połowa predkosci 150-170km/h non stop, rano patrze na miarke, a tu prawie zerowy ubytek :) nie wiem co o tym mysleć
 
5000km temu zalany tylko archoil ar2300, ale miałem pobór 1l/2000km. i ten pobór w ogóle się nie zmieniał :/ az nagle w ten weekend zrobiłem trase 700km, dostał porządnie po garach, na drugi dzien sprawdzam stan, a tu prawie zerowy pobór. na prawde nie wiem co o tym mysleć :) ale nie chwale dnia przed zachodem słońca ;) zobaczymy dalej. Niedługo wymiana oleju, i porządna płukanka przed
 
Ja tam mechanikiem nie jestem, tylko kręcę się koło nich czasem, ale ogólnie procedura wygląda tak, że daje się po kilkaset mililitrów na tłoki i zostawia, żeby grawitacja zrobiła swoje. Nigdy nie słyszałem, żeby ktoś 10 litrów nafty na to zużywał...



Ja również, ale to z innego powodu, niż wyżej wymieniony.



Dokładnie. Ja podchodziłem do płukania naftą z minimalną wiedzą, że po płukaniu naftą, trzeba zalać olej tymczasowy. Wlałem Shella Helix HX7 na 2000km i po zlaniu do wiadra, wciąż było czuć naftę. Nie był to zapach intensywny, ale obecny. Należy pamiętać, że nafta nie jest zaprojektowana tak, jak typowe płukanki z dodatkami i nafta NIE jest neutralna dla USZCZELNIEŃ, co pokazuje mój przykład.

@B32 porządna płukanka teraz i ze 2-3 skrócone interwały ze stosowaniem płukanki przy każdej zmianie oleju. Proponuję tak ze 2x po 5000km, nie ma znaczenia na czym. Może być Orlen Classic Synthetic 5W40, może być Lotos 5W40, może być Specol 5W40, co wyjdzie taniej bo to tylko olej na przepłukanie. Później proponuję zrobić jeden interwał na Valvoline Max Life 5W40 i zobaczyć, co się będzie działo. Czekamy na wyniki analizy Valvo, ja mam do przetestowania jedną płukankę i Meguina 0W40 i jeśli pobór oleju nie zatrzyma się na tym poziomie, co obecnie [po 7000km nie dolałem ani kropli, ale pobór jest] to wracam na stałe do Max Life.

Szkoda, że Shell nie wprowadził na nasz rynek High Mileage.

proszę o połączenie postów.


Chyba znalazłem odpowiedź dotyczącej High Mileage .


Bądź ten

https://oil-club.de/index.php?thread/476-shell-helix-hx8-5w-40/

Chyba najbliżej :D
 
HX7 ma w ogóle ciekawe parametry, jak za olej niewiele droższy od Lotosa.
 
@Binas96 tyle, że ostatnia analiza Shella HX8 5w40 jest zapożyczona z rosyjskiego oil clubu, a HX7 5w40 pochodził z Niemiec czyli był przeznaczony na nasz /zachodni/ rynek. Niemniej można przyjąć, że to te same oleje, wg mnie wahania które wyszyły podczas tych dwóch analiz są w granicy błędu pomiaru (są dopuszczalne). Także ten HX7 5w40 to taki nasz Shell High Mileage.

Pozdrawiam :)
 
Po kupnie auta nie wiedziałem jaki jest wlany olej, i zalałem 5W40. A co jeśli poprzednik jeździł na 10W40? czy nie wyrządziłem mu tym szkody? może to przez to mam taki pobór?
 
A co jeśli poprzednik jeździł na 10W40? czy nie wyrządziłem mu tym szkody? może to przez to mam taki pobór?
Pachnie oceną wioskowego mechanika. Takiego, co to płukanek nie stosuje, bo rozszczelni silnik i kompresja spadnie, a w ogóle to on tego nie stosował, więc na pewno nie działa.

Jeśli ktoś Ci to zasugerował, to nie wracaj do niego z samochodem. Szkoda Twoich pieniędzy i samochodu.

Masz samochód, który swoje lata ma, na ile masz przebieg realny, to nikt nie wie. Co tam wcześniej było lane? Kto to wie? Co ile zmieniane, też zagadka. Lata zaniedbań, czy złych decyzji skutkują zanagarowaniem, albo utratą ruchomości pierścieni. Czasem jest tak, że pierścienie już mają po prostu dosyć od nadmiaru złego traktowania. Jeździj, obserwuj olej, nie kombinuj, bo nie ma to najmniejszego sensu.
 
Niechcący wałem ponad max, czy odsysać nadmiar, czy nic mu nie będzie?
20200826_220224.jpg
 
@lukaszewski Spróbuj ściągnąć przez bagnet :D
Bądź jeśli chcesz sie upaprac to klucz korek i szybkie rączki :D Ja przelalem Renate prawie 2 cm ponad max i nic się jej nie stało :D
 
Last edited by a moderator:
Jakbym miał bagnet, to nie płakał bym jak teraz 😁 nie ma ani bagnetu, ani jak odessać przez korek wlewu. Próbowałem śrubę spustową lekko poluzować i zakręcić, ale skończyło się na poparzonym ramieniu..
 
Back
Top