• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A8 D3 4.2 bfm co zamiast motula ?

Wojtec1987

Użytkownik
Samochód
Audi A8 D3 4.2 bfm
Marka samochodu
Audi A8 D3
Budżet/ile litrów
500zł 10l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
4.2 bfm
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
100ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w50
Jaki olej masz obecnie
Motul 5w50
Na wstępie chciałbym się z wszystkimi przywitać :)

Następnie mam pytanie, otóż zbliża się interwał wymiany oleju w moim aucie jakim jest Audi A8 D3 4.2 bfm 335hp

Dotychczas lałem do niego 5w50 Motula ale z niewiadomych przyczyn jest aktualnie niedostępny lub jeśli jest to ma jakieś chore ceny za 4l.

Co byście polecili do tego auta podobnej jakości ?

Czytałem tutaj na grupie że Repsol jest bratem bliźniakiem Motula ale mało informacji jest na jego temat.
 
Motul wycofał z oferty dotychczasowy 5W50 - zostanie zastąpiony nowym, stąd jego braki

Druga kwestia, że w tym silniku, w normalnym użytkowaniu, niepotrzebna ci kompletnie taka lepkość. Spokojnie możesz zejść na 5W40 - na przykład nieśmiertelny Meguin Super Leichtlauf, ewentualnie tańszy Shell Helix Ultra
 
Repsol Master Racing 5W50 to prawie kopia Motula (albo raczej na odwrót). Masz analizę na forum. Jak chcesz 5W50 lepszego raczej nie znajdziesz. Jak 5W40 to jak pisze Kolega wyżej Meguin Super Leichtlauf 5W40 będzie bardzo dobrą opcją.
 
@DjStar nie będę schodził do 5w40 ponieważ ten silnik generuje ogromne temperatury latem, kiedyś po trasie i upalnym dniu zbierałem z podwórka osłonę silnika ( stopiła się ) oryginalna, więc o ile zimą 5w40 jest spoko tak na lato musi być 5w50. Wiadomo kiedy wróci motul ?

@tomek evo czyli wg Ciebie motul to kopia repsola ? Porównywałem specyfikację to motul wszędzie nieznacznie ale miał wyższe wartości.

Co sądzicie o Millers ? 5w50 są ciszej nastawniki, na 5w40 było je słychać, od 6 lat jeżdżę na 5w50 i taki chcę żeby został :)
 
Z tego co wiem oba oleje bazują na tym samym przepisie a ewentualne różnice nie powinny być duże. Różni producenci mogą różnie podchodzić do kwestii parametrów z karty technicznej. Jedni nieco podkoloryzują inni stajaa się aby było jak najdokładniej a inni dają sobie wiekszy lub mniejszy margines a nawet dają wartości minimalne jakie wymaga norma dla danego oleju . Repsol w badaniu wyszedł rewelacyjnie zobacz w odpowienim dziale. Millers 5W50 dobry olej ale to jednak nie ta półka. Świetny był Penrite ale jest niedostępny. Jak Millers z najwyższej półki to CFS/CFS nT+ ale to już 5W40 lepkość i "tłuścioch" straszny. Osobiście wolał bym nowoczesny pakiet Repsola doprawić AR9200V2 a cenowo bedzie nie dużo drożej.
 
A może Gulf racing 5W50?
 
@tomek evo czyli repsol lepszy od mirellsa tak ? To w takim razie nie ma co się sugerować specyfikacją bo na papierze mirells jest lepszy czy tam na tym samym poziomie ( nie pamiętam z głowy ) przez cały czas kusi mnie właśnie ten Repsol, cena też atrakcyjna :) są jakieś jego odmiany ? Pytam tylko to 5w50 bo w przypadku Millersa są 2 odmiany, na coś zwrócić uwagę przy kupnie tegt respola ?

AR9200V2 rozumiem że to jakiś rodzaj ceramizera ?

@lipuś też przyszedł mi przez tapetę, ale im więcej czytam tym mam większy mętlik w głowie 😅

Panowie 10w60 ? Lubię go pociągnąć do odcinki,ale co zimą ? Zmieniam olej raz do roku, rocznie robię ok 10-12 tyś km więc raczej niedużo
 
Naprawdę nie sądzę by ten motor potrzebował takiej lepkości. Sam mam Lagunę 3 2.0 T lekko zrobioną i to tez jest piekarnik, bardziej wysilony motor a leje 5w40, też myślałem o 5w50 ale szybko Panowie z forum uświadomili mnie ,że nie tędy droga. Kup porządny 5w40 i a silnik Ci podziękuje, wcześniej płukanka Archoila lub Oilsyna i będzie pięknie. Co do AR 9200v2 to stosuje naprzemiennie z AR9100 co drugi interwał, dobry lecz nietani środek.
Post automatically merged:

Przeczytaj moja odpowiedź wyżej:)
 
@sprajt2 olej potrafi dobić do 120 stopni, nie stopiła się tak że była płynna, trochę zbyt to podkoloryzowałem ale odkształciła się na tyle że ciągnąłem ją po asfalcie, natomiast zamienniki osłon silnika, nie nadają się do niczego, takiej coś potrafi się zrobić nawet zimą, od tamtego czasu jeżdżę bez osłony :)

Poza tym trochę odbiegliśmy od tematu, nie pytałem rodzaj oleju a o firmie podobnej jakości co do motula :) takiej z której będę zadowolony do czasu jak nie wróci motul na półki, lub się przerzucić na stałe na coś innego.
 
Last edited:
Miałem się nie wypowiadać ale ...
musi być 5w50
Nie musi być!

wysilony piekarnik
Wszyscy tutaj mylą temperaturę pracy silnika z ilością generowanego prze niego ciepła (ilość kJ/MJ)
Olej zawsze w silniku jest rozgrzewany do temperatury pracy, czyli dla 95% silników to jest ~90-125C.
Tutaj nawet sae20 sobie "poradzi" (o ile silnik jest sprawny technicznie).

10w60 ? Lubię go pociągnąć do odcinki,ale co zimą ? Zmieniam olej raz do roku, rocznie robię ok 10-12 tyś km
Czyli eksploatacja w trybie przerywanym - częste rozruchy, krótkie trasy.
Na wysokiej lepkości po prostu dorzynasz silnik!
Gdybyś chociaż po autostradzie "gnał", to taki olej miałby te 17cSt w temp pracy, czyli w miarę blisko SA30 (przeciętnie 11).

No ale Ty decydujesz co sobie wlać do swojego "pieca".
Mi się odechciewa każdego przekonywać, żeby nie szaleć za bardzo z lepkością "w górę".
 
Last edited by a moderator:
@SACZI to jeszcze mi wytłumacz proszę dlaczego nastawniki było słychać na 5w40 a na 5w50 jest cisza ? 2 lata temu wstawione nowe z ASO.

A to nie jest tak że pierwsza wartość 5w oznacza lepkość w niskich temperaturach a następna w wysokich ?

Więc 5w40 a 5w50 będzie miał takie same właść smarne zimą bo oba mają 5w natomiast ten 50 będzie lepiej działał w upały ? Tak jak to rozumiem.

Chyba że wrócić do 5w40 ale coś z wyżej półki ? Ale obawiam się że nastawniki zaczną znowu klepać.
 
Last edited:
Otóż tak.
Można się nie zgadzać z argumentami ale skoro OP twierdzi, że musi być 5W50 to musi.
 
Absolutnie nie musi być 5W50 a z tym 10W60 to się nabijają więc nie bierz tego serio. Uważam, że 5W40/0W40 to wystarczająco wysoka lepkość ale na 5W50 też silnikowi krzywdy nie zrobisz (Repsol lepiej płynie z dołu niż nie jeden 5W30) pytanie tylko czy potrzebujesz tak wysokiej lepkości w temperaturze roboczej czy nawet w tych 120 stopniach. Moim zdaniem jeśli mówimy o 120 stopniach to absolutnie lepkość 5W50 nie jest wymagana i nawet wiele olejów 5W30 spokojnie takie warunki ogarnie. Pytanie czy taki zapas lepkości ma sens.
 
Back
Top